سری گلکسی S23 احتمالا آخرین پرچم‌داران سری S سامسونگ به‌شمار خواهند رفت

بسیاری از طرفداران سامسونگ به گوشی‌های سری گلکسی S این شرکت علاقه زیادی دارند؛ اما احتمالا زمانی فرا خواهد رسید که این مجموعه نمادین جای خود را به گوشی‌های تاشو بدهند. این سناریو احتمالا تا پایان سال 2023 و پس از رونمایی از مدل‌های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 عملیاتی خواهد شد.

سامسونگ دیسپلی از حدودا یک دهه قبل روی توسعه فناوری نمایشگر تاشو کار کرده است. طی چند سال گذشته سامسونگ الکترونیکس به منظور قرارگیری کانسپت دستگاه‌های تاشو در کانون توجه کاربران، کیفیت سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ را ارتقاء داده است. در این مدت تحولات زیادی روی داده و کمپانی کره‌ای انتظار دارد که فروش گوشی‌های تاشو سال به سال افزایش پیدا کند.

تمرکز سامسونگ بر بازار دستگاه‌های تاشو احتمالا در نهایت موجب خواهد شد تا سری گلکسی S دیگر پرچم‌دار واقعی برند کره‌ای قلمداد نشود. این پدیده احتمالا تا پایان سال 2023 به وقوع خواهد پیوست. بنابراین گوشی‌های سری گلکسی S23 احتمالا آخرین مدل‌های جذاب از مجموعه گلکسی S به‌شمار خواهند رفت. سامسونگ پیش از انتقال نقطه تمرکز خود از سری گلکسی S به گلکسی Z ابتدا بایستی برخی مولفه‌های مربوط به گوشی‌های تاشو را اصلاح یا تقویت نماید.

در وهله نخست، سامسونگ احتمالا بایستی با گلکسی زد فلیپ به‌عنوان یک پرچم‌دار موجه رفتار نموده و امکاناتی نظیر DeX را به آن اضافه کند. ثانیا سامسونگ بایستی دوربین‌های بهتر با رزولوشن بالاتر را به گوشی‌های تاشو خود اضافه نماید. ثالثا سامسونگ بایستی عملکرد نمایشگر تاشو را بهبود بخشیده و میزان چین و چروک‌های مشهود روی آن را کاهش دهد. بر اساس گزارشات، غول کره‌ای پیش از عرضه گلکسی زد فلیپ 5 در سال آینده اصلاحاتی را روی نمایشگرهای تاشو جدید خود اعمال خواهد کرد.

در حال حاضر سامسونگ تنها تولیدکننده‌ای است که با دستگاه‌های تاشو همانند اعضای واقعی خانواده گوشی‌های هوشمند خود رفتار می‌کند. این در حالیست که سایر شرکت‌ها به دستگاه‌های تاشو به‌عنوان یک محصول جانبی و ترفند جذب مشتری نگاه می‌کنند. در این میان حتی مشتریان تجاری نیز به قالب طراحی تاشو علاقه‌مند شده و این موضوع در مقیاس کلان بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که هیچ تولیدکننده‌ای مایل به از دست دادن مشتریان سازمانی خود نیست. بنابراین چنان‌چه یک برند قادر به جایگزینی گوشی‌های سری گلکسی S با مدل‌های تاشو باشد؛ در این‌صورت آن برند بی‌تردید سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ غول دنیای فناوری به‌شمار رفته و در 3 ماهه نخست سال 2022 موفق به فروش 14 میلیون دستگاه گوشی تاشو شده است. این رقم ابدا قابل چشم‌پوشی نیست. غول کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که میزان نقل و انتقال دستگاه‌های تاشو این شرکت در سال 2023 به 26 میلیون واحد برسد. پس از عرضه مدل‌های ارتقایافته گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 در اواخر سال 2023این دستگاه‌ها احتمالا به اندازه کافی در کانون توجهات قرار گرفته و از ظرفیت لازم برای جایگزینی سری گلکسی S در سال 2024 برخوردار خواهند شد.

نهایتا موضوع بحث، تحقق یا عدم تحقق این سناریو نیست؛ چرا که در این میان تنها مسئله زمان مطرح بوده و پایان سال 2023 می‌تواند به منزله نقطه آغاز این فرآیند قلمداد شود. گلکسی S23 احتمالا آخرین عضو پرفروغ سری گلکسی S به‌شمار خواهد رفت. در آینده توجه سامسونگ به سری گلکسی S از جنبه به‌کارگیری برترین فناوری‌های موبایلی کاهش یافته و این خانواده بیش‌تر به‌عنوان یک مجموعه ثانویه جهت تسهیل فرآیند گذار به گوشی‌های تاشو در بستر زمان نقش‌آفرینی خواهد کرد.

با این اوصاف کارشناسان امیدوارند که سری گلکسی S23 از مشخصات و امکانات واقعا خیره‌کننده‌ای برخوردار باشد و گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 نیز نشان دهند که سامسونگ برای سنگین‌تر کردن کفه ترازو به نفع گوشی‌های تاشو خود از آمادگی کافی برخوردار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH