چک لیست ۱۰ تایی برای یک سفر داخلی

کسانی که قصد یک سفر داخلی عالی و بدون هیچ استرس و نگرانی‌ای را دارند، باید پیش از سفر یک چک لیست برای خود آماده کرده و بر اساس آن عمل کنند. داشتن این چک لیست باعث می‌شود که هم پیش از سفر و هم در طول سفر، آشفتگی و سردرگمی برای شما وجود نداشته باشد و پیش از سفر، با نظم و برنامه‌ی مشخص کارهای سفر خود را انجام داده و پس از انجام دادن هر کدام، جلوی آنها تیک زده یا رویشان خط بکشید. پس یک چک لیست ۱۰ تایی برای یک سفر داخلی تا با آرامش سفر کنید.

رزرو هتل

نخستین گامی در هر سفر باید برداشت، انتخاب و رزرو اقامتگاهی است که بتوانید به محض رسیدن وسایل خود را در آن گذاشته، استراحت کرده، دوش بگیرید و شب‌ها را در آنجا به صبح برسانید. در واقع داشتن سرپناه و اقامتگاه از نیازهای اولیه‌ی بشر در هر موقعیتی است و سفر نیز یکی از مواقعی است که چون فرد از خانه‌ی خودش بیرون می‌آید، اگر اقامتگاه مناسبی را رزرو نکند، برایش نگرانی ایجاد می‌کند.

پس بهترین کار برای پرهیز از هر گونه نگرانی و به قولی هر چه پیش آید خوش آید، سفر کردن، این است که رزرو هتل را در اولین شماره‌ی چک لیست خود قرار دهیم و نخستین کار هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، انتخاب و رزرو اقامتگاه باشد. لطفا پس از این که این کار را انجام دادید، جلوی آن تیک بزنید یا با دایره کشیدن روی شماره‌ی آن، خیال خود را از انجام دادن کار نخست آسوده کنید.

خرید بلیط هواپیما از فلایتیو

دومین کار مهمی که در هر سفری باید انجام داد، انتخاب وسیله‌ی نقلیه و خرید بلیط برای سفر است. اگر با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، به آن رسیدگی کرده و با معاینات فنی لازم، از سلامت آن مطمئن شوید. اما اگر قصد پرواز دارید، با خرید بلیط هواپیما از فلایتیو در اسرع وقت، خیال خود و همسفرانتان را راحت کنید. هر چه سریع‌تر بلیط بخرید نگرانی تمام شدن بلیط و نبودن جا در روز مشخص برایتان کمتر می‌شود.

اساسا اگر به صورت همزمان فلایتیو را برای خرید بلیط و رزرو هتل چک کنید، به راحتی می‌توانید کار خود را در درست‌ترین حالت ممکن انجام دهید. زیرا اگر هتل را رزرو کنید و برای تاریخ مورد نظر پرواز به شما جا ندهد، دچار دردسر خواهید شد. از سوی دیگر ممکن است قصد اقامت در هتل خاصی را داشته باشید و اگر نتوانید با خرید به موقع بلیط هواپیما، هماهنگی بین هتل و پرواز را ایجاد کنید، ممکن است مرخصی شما از بین برود و برنامه‌ی سفرتان دچار مشکل شود. پس بهترین کار این است که به صورت همزمان برای انجام این دو کار مهم از فلایتیو اقدام کنید.

چارتر

چارتر به معنای اجاره‌ی دربست است و این کار معمولا توسط آژانس‌های هواپیمایی و اجاره‌ی هتل انجام می‌شود. اما این که چارتر در چک لیست شما باشد یعنی چه؟ این بدان معنی است که زمانی که شما قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، در ابتدا بلیط‌ها و پروازهای چارتر را جستجو کنید زیرا این بلیط‌ها قیمت کمتری داشته و شما می‌توانید با خرید این بلیط در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

آب و هوای شهر مقصد

حالا که خیالتان از دو موضوع مهم سفر راحت شد، کمی به سراغ مقصد بروید و در مورد آن تحقیق کنید. این که آب‌وهوای شهر مقصد هنگام سفر چگونه است، نکته‌ی بسیار مهمی است که در موارد زیادی و به ویژه انتخاب لباس و بستن چمدان به شما کمک می‌کند که البته تنها دلیل آگاه بودن از آب‌وهوای مقصد نیست.

فرض کنید که زمستان است و قصد سفر به شیراز را دارید. با دانستن آب‌وهوای این شهر در فصل زمستان می‌توانید برای بازدید از اماکن دیدنی مهم این شهر مانند تخت جمشید و نقش رستم که در فضای باز قرار دارند، برنامه‌ریزی کنید که آیا این کار ممکن است و یا خیر؟ اگر هوا بارانی و یا برفی باشد، چقدر احتمال رفتن به این اماکن وجود دارد و اگر ممکن نیست، چه کار دیگری را می‌توان جایگزین آن کرد. دانستن آب‌وهوا به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درستی در مورد سفر خود بگیرید. اگر این کار را انجام دادید، لطفا در چک لیستتان جلوی این عبارت تیک بزنید.

بستن چمدان

چمدان بستن یکی از کارهای سخت برای هر سفر است. شما یک کمد پر از لباس دارید و باید برای سفرتان، تنها به یک چمدان بسنده کنید. پس باید ضروری‌ترین چیزها را بردارید. هنگام بستن چمدان اول از همه در مورد هتلتان اطلاعات کامل را به دست آورید که آیا وسایل بهداشتی مثل حوله، مسواک، شامپو، صابون و خمیردندان به شما می‌دهد؟ چقدر به تمیزی هتل اطمینان دارید و آیا نیازی به بردن ملحفه‌ی اضافه با خودتان ندارید؟ هوای سفر را که پیشتر بررسی کردید و حالا می‌دانید چه نوع لباسی را برای سفر بردارید.

اگر در شهر مقصد آشنایی داشته و در طول قصد رفتن به مهمانی به خانه‌ی آنها را دارید، لباس و کفش مهمانی را فراموش نکنید. شاید قرار باشد سوغاتی نیز برای آنها ببرید. به لیست خود اضافه کنید. کلاه، دمپایی، حوله و وسایلی از این دست را فراموش نکنید که در صورتی که هر کدام از آنها را فراموش کنید، ناگزیر به خرید مجدد آنها در شهر مقصد می‌شوید.

نقشه شهر مقصد

هنگامی که کارهای اساسی را انجام دادید، نقشه‌ی شهر مقصد را بررسی کنید تا جاهای مهم آن را پیدا کرده و فاصله‌ی آنها را با هم و با هتل خود بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که اگر با اتومبیل شخصی به سفر می‌روید، مسیر را درست بشناسید و اگر در شهر مقصد نیاز به تاکسی و وسایل نقلیه دارید، بهترین مسیر را برای رفتن به هر جا انتخاب کنید.

مسیر فرودگاه تا هتل

برای این که چگونه از فرودگاه به هتل بروید و این فاصله چقدر است، برنامه‌ریزی کنید. این موضوع را در چک لیست خود قید کرده و اطلاعات کافی را در این مورد به دست آورید. این کار باعث می‌شود در فرودگاه سردرگم به دنبال تاکسی و وسیله‌ی نقلیه نگردید و به دلیل آگاهی نداشتن از فاصله، رانندگان تاکسی نتوانند هزینه‌ی بیش از حد از شما درخواست کنند.

جاذبه های دیدنی شهر مقصد

چک لیست شما به مراحل خوش‌آیندی رسیده است. حالا می‌خواهید ببینید که در شهر مقصد چگونه تفریح کنید و از کجاها دیدن کنید. خوشبختانه کشور عزیزمان ایران پر از جاذبه‌های دیدنی در جای جای خود است و شما در هیچ کدام از شهرها، از نظر جاذبه‌های دیدنی در مضیقه نیستید. این جاذبه‌های دیدنی ممکن است تاریخی، تفریحی و یا هر دو باشند.

فاصله جاذبه های گردشگری تفریحی و دیدنی تا هتل

بررسی فاصله‌ی جاذبه‌های دیدنی شهر تا هتل را همزمان با مورد پیش انجام دهید. هنگامی که در جستجوی جاذبه‌های گردشگری شهر، از گوگل کمک می‌گیرید، فاصله‌ی آن تا هتلتان را نیز بررسی کرده و سعی کنید مسیر را از روی نقشه پیدا کنید. این کار در هنگام برنامه‌ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی و هم‌چنین برنامه‌ریزی کل سفرتان به کار شما می‌آید و باعث می‌شود که از وقت و هزینه‌ی خود استفاده‌ی بهینه نمایید.

شهرهای دیدنی اطراف

بهتر است در چک لیست خود، شهرهای دیدنی اطراف را نیز مد نظر قرار دهید. فرض کنید که در شهرهای شمالی هستید و فاصله‌ی بعضی از این شهرها با هم کمتر از 10 کیلومتر است. پس با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری آنها بازدید کنید و یا در آنها به تفریح بپردازید. به جز شمال، جاهای دیگر کشور عزیزمان نیز شهرهایی با فاصله‌هایی یک ساعت و کمی بیشتر از هم دارند که می‌توانند برای برنامه‌ریزی تفریحی در یک سفر چند ساعته به آنها پرداخت. این کار با اطلاع داشتن در مورد شهرهای دیدنی که در اطراف شهر مقصد هستند، میسر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH