با خاص‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای پلیس جهان آشنا شوید

در این مقاله قرار است چند خودرو پلیس را باهم بررسی کنیم؛ این خودروها سوپرکارهایی جذاب‌ و منحصربه‌فرد هستند که تماما برای نیروهای امنیتی و نظامی ساخته شده‌اند.

با این دستگاه‌ها دیگر هیچ دزد یا خلافکاری نمی‌تواند از چنگال قانون فرار کند. خودرو های پلیس باید از ویژگی‌های فراوانی برخوردار باشند تا بتوان از آنها برای تعقیب و گریز استفاده کرد؛ برخی از این خصوصیات شامل سرعت، قدرت و فرمان‌پذیری بسیار بالا است.

این خودروها بیشتر حالت نمایشی دارند و هیچوقت به صورت جدی از آنها استفاده نمی‌شود.

دیگر فرقی نمی‌کند که کشور سازنده این خودروها ثروتمند باشد یا نه؛ چون استفاده از چنین خودروهایی برای نیروهای پلیس دیگر عادی شده است.

لکسوس LC500؛ ژاپن

خودروی لکسوس LC500 بیشتر شبیه آن خودروهایی است که از دنیای مانگاهای ژاپنی گریخته است!

این سوپر کوپه V8 سیاه و سفید ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد و می‌توان آن را به عنوان یکی از سریع‌ترین خودروها در بین خودرو های پلیس شناخت. ژاپنی‌ها از آن برای تعقیب و گریز افراد خاطی استفاده می‌کنند.

لایکان هایپراسپرت؛ ابوظبی

لایکان هایپراسپرت یکی از نایاب‌ترین خودرو های پلیس است که در شهر ابوظبی یافت می‌شود. از این خودرو تنها هفت نسخه ساخته شده است!

 

خودرو پلیس

قیمت هر لایکان هایپراسپرت به طور تقریبی 2 میلیون پوند درمی‌آید. این خودروی پلیسی به موتوری 3.7 لیتری توئین توربو مجهز شده است که می‌تواند قدرت 750 اسب بخاری تولید کند. شتاب 0-62 مایل در ساعت را در 2.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن 242 مایل در ساعت است؛ این یعنی با یکی از خودروهای بسیار سریع طرف هستید!

کیا استینگر GT S؛ استرالیا

کیا استینگر GT S یکی از خودروهای پلیسی است که در استرالیا بسیار به چشم می‌خورد. این خودرو اولین ماشین غیراسترالیایی است که پلیس‌های کوئینزلند از آن استفاده می‌کنند. این امر می‌تواند به این دلیل باشد که صنعت خودروسازی استرالیا در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته و دو خودروی آن، فورد فالکون و هولدن کومودور، دیگر تولید نمی‌شوند.

 

موتوری که در استینگر GT S به کار رفته است، از نوع V6 توئین توربو بوده که می‌تواند قدرتی معادل با 365 اسب بخار تولید کند. همچنین این خودرو قادر است در کمتر از 5 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد.

لامبورگینی هوراکان؛ ایتالیا 

این خودرو برای خودروی پلیس بودن زیادی جذاب است! هوراکان دومین خودرویی است که ایتالیا از برند لامبورگینی خریداری کرده است و از آن برای مقابله با نیرو‌های مافیایی استفاده می‌کند. اولین لامبورگینی، گالارادو نام داشته و لامبورگینی هوراکان نیز دومین خودروی این شرکت است. این خودرو‌ها معمولا به محفظه‌ای مجهز شده‌اند که می‌توانند اعضای اهدایی بدن را حمل کرده و یا اینکه اسلحه‌، رادار و ردیاب جابه‌جا کنند.

 

خودرو پلیس

موتور آن از نوع V10 بوده که قدرتی 610 اسب بخاری را به ارمغان می‌آورند. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان سیستم چهار چرخ متحرک، چراغ، آژیر، رادیو، دوربین فیلمبرداری و قفسه اسلحه را نام برد.

بی‌ام‌و i8؛ دبی 

گفته شده است که ناوگان پلیس دبی جالب‌ترین ناوگان پلیس در جهان را دارد زیرا نیروهای پلیس این کشور همیشه سعی کرده‌اند با معرفی لیگ‌های ورزشی در این ناوگان، بالاترین استانداردهای بین‌المللی را در این عرصه ارائه دهند.

 

نیروهای پلیس دبی علاوه بر این خودروی هیبریدی، یک لامبورگینی، بنتلی، استون مارتین، فراری، مک لارن و چند خودروی دیگر هم دارند. این خودرو بسیار سریع بوده و از موتور بسیار عالی نیز برخوردار است.

برابوس G63 AMG؛ دبی

این خودرو یکی از آن خودروهایی است که حتی فکر فرار را برای خلافکاران بسیار سخت کرده است. این خودرو از موتور قدرتمندی برخوردار است که می‌تواند قدرتی معادل با 690 اسب بخار تولید کند.

خودرو پلیس

برابوس G63 AMG می‌تواند در 4.9 ثانیه از 0 تا 62 مایل در ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 149 مایل در ساعت خواهد بود. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک نیز استفاده می‌کند.

دوج چارجر؛ ایالات متحده

جوج چارجر به قدری سریع است که اجازه گریختن به هیچ نیروی شورشی و تبهکاری را نمی‌دهد. شاسی این خودرو از نوع RWD و تقویت‌شده است؛ برخی ویژگی‌های این خودرو شامل سیستم تعلیق عملکردی، ترمزهای سنگین و لاستیک‌های 18 اینچی است.

این نوع لاستیک‌ها یکی از بهترین‌ لاستیک‌ها در تاریخ شناخته می‌شوند. امکان سفارشی‌سازی این خودرو نیز وجود دارد؛ در نتیجه می‌توان در عملکرد الکتریکی، گرافیک‌ها و پنل‌ درهای بالستیک تغییراتی ایجاد کرد.

جیپ گرند چروکی؛ آلمان

جیپ گرند چروکی یکی از آن خودرو هایی است که می‌تواند در بخش نیروهای پلیس بسیار کاربردی ظاهر شود. این خودرو دارای سه نوع پیشرانه است و شرکت خودروسازی نیز تقریبا از سال 1993 تاکنون آن را تولید کرده است. جیپ گرند چروکی از سیستم چهار چرخ محرک بهره برده است.

خودرو پلیس

جیپ گرند چروکی از پیشرانه بنزینی توربو چهار سیلندر استفاده کرده است و در مجموع می‌تواند قدرتی برابر با 357 اسب بخار تولید کند. میزان گشتاور این خودرو نیز به 640 نیوتون متر می‌رسد.

فورد رنجر رپتور؛ ولز

پلیس ولز جنوبی سعی کرده است از این خودروی پلیسی به طور آزمایشی استفاده کند. رنجر رپتور خیلی هم سریع نیست چون با موتور 2.0 لیتری دیزلی می‌تواند تنها 211 اسب بخار قدرت تولید کند. وزن خودرو 2.5 تن است و خودرو برای رسیدن به 0 تا 62 مایل در ساعت، به 10 ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت آن فقط 105 مایل در ساعت است.

 

خودرو پلیس

شاسی خودرو اکنون تقویت‌ شده است و سیستم تعلیق نیز از نوع فاکس ریسینگ ارتقا یافته خواهد بود. شرکت سازنده در این خودرو از لاستیک‌های 33 اینچی BF Goodrich K02 استفاده کرده است؛ این یعنی نیروهای پلیس‌ می‌توانند در هر جایی با سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت به راحتی رانندگی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH