بی‌ام‌و X2 2024 با ویژگی‌های فراوان رونمایی شد

بی‌ام‌و در چند هفته اخیر اطلاعات زیادی از خودروی جدید خود منتشر کرده بود و حالا موفق شدیم که نسل دوم بی‌ام‌و X2 2024 را به طور رسمی مشاهده کنیم. محصول X2 2024 قرار است در ماه مارس سال آینده با ظاهری جدید، دو پیشرانه قدرتمند و امکانات متعددی وارد بازار شود.

به هر حال، این خودرو برای اولین بار به صورت رسمی در نمایشگاه Mobility 2024 ژاپن به نمایش در خواهد آمد. خط سقف خودرو به سمت عقب جریان داشته که موجب می‌شود ظاهر خودرو بسیار باریک نشان داده شود. چرخ‌ها قوس دارند و نمای پشتی نیز احساس قدرت و نشاط را به ارمغان می‌آورد.

چراغ‌های جلو و عقب مدل خاصی دارند و جلوپنجره جدید نیز موجب شده تا نمای ظاهری خودرو به کلی با نسل قبلی خود متفاوت باشد. خوب است بدانید که بی‌ام‌و X2 2024 اولین محصول این شرکت است که با رینگ‌های 21 اینچی اختیاری عرضه می‌شود. از نمای جانبی به دستگیره درب‌ها می‌رسیم که هم‌سطح با بدنه به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند.

در بخش ابعاد نیز باید اشاره کنیم که اکنون طول خودرو نسبت به نسل قبل 7.6 اینچ افزایش داشته است و به 179.8 اینچ رسید. فاصله بین دو محور آن نیز نسبت به نسخه X1 نسل گذشته 0.9 اینچ افزایش یافت.

کابین نسل جدید اکنون جادارتر است و فضای پای بیشتر حدودا یک اینچی در بخش عقب مشاهده می‌شود. حجم فضای بار نیز 25.3 فوت مکعب برآورد شده که در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف عقب، به 51.7 فوت مکعب نیز می‌رسد.

بی‌ام‌و اعلام کرده بود که قصد دارد در این محصول خود برای کنترل لمسی و صوتی از نمایشگر خمیده بی‌ام‌و و دستیار شخصی هوشمند بی‌ام‌و iDrive 9 استفاده کند. این فناوری برای اولین بار در بی‌ام‌و X1 M35i xDrive 2024 عرضه شده بود. صفحه نمایش مرکزی خمیده نیز از یک نمایشگر اطلاعات 10.25 اینچی و یک نمایشگر اطلاعات سرگرمی 10.7 اینچی تشکیل شده است که به طور یکپارچه در پشت یک سطح شیشه‌ای منحنی قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالب این سیستم، حضور قابلیتی به نام ابزار QuickSelect است که به کاربر امکان می‌دهد تا عملکردهای انتخاب شده را بدون جستجو در زیر منوها فعال کند. در جلوی کابین نیز دوربینی قرار دارد که می‌تواند از کابین عکس و فیلم بگیرد.

در بخش فنی به دو پیشرانه قدرتمند می‌رسیم. گزینه پایه 2.0 لیتری در X2 xDrive28i قادر است قدرتی برابر با 241 اسب بخار و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند. با این تفاسیر، کراس‌اوور می‌تواند در عرض 6.2 ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت برسد. نمونه X2 M35i xDrive به یک موتور قدرتمندتر 2.0 لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی معادل 312 اسب بخار و 295 پوند فوت گشتاور تولید کند.

اگرچه به دلیل قوانین آلایندگی موجود در اروپا، محصول X2 M35i xDrive تنها 296 اسب بخار قدرت خواهد داشت. شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت آن نیز تنها در 5.2 ثانیه انجام می‌شود. هر دو مدل X2 یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خواهند داشت.

خوب است بدانید که این گیربکس جدیدترین نسل از این نوع بوده که می‌تواند راندمان داخلی خودرو را بهبود ببخشد. نحوه کار اینچنین است که اگر موتور خودرو خاموش شود، گیربکس می‌تواند به طور خودکار در حالت پارک قرار بگیرد. اگر خودرو در شیبی پارک شده باشد، ترمز دستی برقی به طور خودکار اعمال می‌شود. علاوه بر این، گیربکس به دیفرانسیل مکانیکی مجهز شده تا هندلینگ بهتری را در هنگام لغزش ارائه کند.

1 در مورد “بی‌ام‌و X2 2024 با ویژگی‌های فراوان رونمایی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH