سامسونگ نخستین رئیس زن در تاریخ فعالیت خود را معرفی کرد

سامسونگ رسما اعلام کرده که یکی از مدیران اجرایی زن خود را سمت ریاست ارتقاء داده است. بر اساس اعلام آژانس خبری یونهاپ، سامسونگ الکترونیکس یکی از مدیران خود با نام لی یانگ هی را به سمت رئیس مرکز بازاریابی جهانی برای بخش Samsung DX (عبارت DX مخفف Device eXperience است) منصوب نموده است. این بخش بر کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ نظارت می‌کند.

چنین پستی کاملا برازنده خانم لی یانگ هی است؛ چرا که وی از سال 2007 با سامسونگ الکترونیکس همکاری نموده است. وی در سال 2012 به سمت معاون ارشد ارتقاء پیدا کرد. خانم لی پیش از پیوستن به سامسونگ در سال 2007 با شرکت Loreal همکاری می‌کرد. سامسونگ به‌دلیل ارتقاء تصویر و برند گوشی‌های گلکسی خود از خانم لی تمجید کرد. همچنین از نظر سامسونگ الکترونیکس، ارتقاء خانم لی به سمت ریاست یکی از واحدهای مهم این شرکت به منزله فرصتی برای سایر کارمندان زن است تا فارغ از جنسیت خود برای پیشرفت تلاش نموده و پس از طی پله‌های ترقی از پاداش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

شایان به ذکر است که انتصاب خانم لی یانگ هی بخشی از تغییرات جزئی در شرکت کره‌ای محسوب می‌شود. این تحولات پس از به‌ روی کار‌ آمدن لی جائه یونگ به‌عنوان مدیر اجرایی سامسونگ در ماه اکتبر برای نخستین بار به مرحله اجرا در آمدند. موضوع جالب توجه اینکه سامسونگ برای واحد لوازم خانگی خود، مدیر جدیدی را منصوب نکرده است. این سمت از ماه اکتبر و همزمان با استعفای لی جائه سونگ (بنا بر دلایل شخصی) خالی مانده است. کمپانی کره‌ای اعلام کرده که این مسئولیت از زمان استعفای آقای سونگ تا به امروز بر عهده هانگ جونگ هی؛ معاون و مدیرعامل مشترک سامسونگ الکترونیکس بوده است.

لی بو جین؛ دختر ارشد لی کان هی (رئیس فقید سامسونگ الکترونیکس) هم‌اکنون به‌عنوان رئیس و مدیر اجرایی هتل شیلا؛ یکی از شرکت‌های وابسته به سامسونگ فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH