اولین مشخصات تویوتا bZ الکتریکی منتشر شد +گالری تصاویر

سال 2016 بود که خودروی تویوتا C-HR رونمایی شده بود. این خودرو در تضاد با سایر خودروها بود. اکنون این شرکت خودروسازی پس از چندین سال سعی کرده است که نسخه دیگری از خودروهای منحصر به‌فرد خود را به نمایش بگذارد.

در حال حاضر، خودروی تویوتا bZ هیبریدی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شده است. تویوتا موفق شد با این خودرو دوباره به سر تیتر خبرها تبدیل شود. طراحان فرانسوی سعی کرده‌اند که در طراحی تویوتا bZ مانند نسل قبلی خود، از ترکیب رنگ‌های نقره‌ای و مشکی با حاشیه نارنجی رنگ که کاملا با آنها در تضاد است، استفاده کنند.

البته در طراحی ظاهری این خودرو از تویوتا Crown و Prius که اخیرا معرفی شده‌اند، الهام گرفته شده است.

bZ نام خودروهای برقی پاک تویوتا است؛ این کلمه مخفف Beyond Zero (کمتر از صفر) است. این مدل یکی از شش مدل در این لیست است که تا سال 2026 معرفی خواهند شد.

اندازه چرخ‌ها 21 اینچی هستند. اگرچه طراحی ظاهری این خودرو با نسل قبلی‌اش کاملا یکسان است ولی با دیدن خودرو فورا متوجه خواهید شد که کدام کراس‌اوور مدل الکتریکی است. بخش زیادی از طراحی خودرو تازه و منحصربه‌فرد است. در جلوی خودروی تویوتا bZ الکتریکی از نوار نوری LED استفاده شده است. این بار، چراغ‌های جلو باریک‌تر شده و جلوپنجره نیز اندازه کوچکتری دارند. دوربین‌های جانبی با آینه‌های شیشه‌ای معمولی جایگزین خواهند شد.

طراحی فضای داخلی مینیمالیستی بوده و چندین نمایشگر لمسی نیز در دسترس قرار گرفته‌اند که برای کنترل آب و هوا، موقعیت‌یاب و موسیقی استفاده می‌شوند. دکمه هوم نیز در سمت چپ قرار گرفته است. در برخی از قسمت‌های کابین از صندلی‌هایی با جنس مواد گیاهی و قابل بازیافت استفاده شده است تا بیشتر با محیط‌ زیست سازگار باشد.

فرمان‌ استفاده‌شده در این خودرو به شکل هشت‌ضلعی بوده و دیگر لوگوی شرکت روی آن قرار ندارد. دو نمایشگر لمسی و دیجیتالی درایور در قسمت پایینی خمیده هستند. این تغییر نشان از آن دارد که صنعت خودروسازی اکنون به سمت استفاده از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر حرکت می‌کند.

شرکت خودروسازی تویوتا قصد دارد روی یک مدل هیبریدی پلاگین با باتری‌هایی که در اروپا مونتاژ می‌شوند، کار کند. تاریخ عرضه هنوز اعلام نشده است ولی بعید است که تصور کنیم این خودرو تا قبل از سال 2024 عرضه خواهد شد. اما به گفته خود تویوتا، بی‌شک سرتاسر اروپا شاهد حضور این خودرو خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH