توافقنامه جدید هواوی و اوپو امضا شد؛ هواوی به فکر دور زدن تحریم‌های آمریکایی به روش ایرانی‌ها!

در بیانیه مطبوعاتی جدیدی که منتشر شده است، دو شرکت مطرح هواوی و اوپو برای ثبت پتنت توافقنامه جدیدی را امضا کردند. این پتنت‌ها که شامل فناوری‌های جدیدی مانند اینترنت 5G، وای‌فای و کدک‌های صوتی و تصویری و محصولات مرتبط است، می‌توان تنها راه هواوی برای خارج شدن از انزوای ناشی از تحریم‌های آمریکا باشد.

اوپو شرکتی است که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی صوتی و تصویری با کیفیت بالا شهرت زیادی پیدا کرده است. در این بیانیه، جزییات زیادی به اشتراک گذاشته نشده است، با این وجود می‌توان تصور کرد که هواوی دانش خود را در زمینه اتصال محصولات به اوپو و اوپو نیز پتنت‌های صوتی و تصویری را به هوآوی ارائه می‌کند.

در این توافقنامه، هردو شرکت اوپو و هواوی سود خواهند کرد؛ یعنی معامله‌ای دو سر برد بوده و آنها نیز به بهبود فناوری‌ها در این امر کمک خواهند کرد. شرکت هواوی به دلیل تحریم‌های اخیر ایالات متحده، فعالیت چندانی نداشته است؛ بنابراین امکان دارد این توافقنامه بتواند به این شرکت کمک کند تا بالاخره برخی از محصولات و فناوری‌های 5G این شرکت توسط شرکت دیگری در خارج از چین مورد استفاده قرار بگیرد. این راهکار شباهت زیادی به روش استفاده از شرکت ثانویه برای واردات و صادرات محصولات تحریم شده توسط ایران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH