ابرخودرو دانکروورت F22 با موتور 492 اسب بخاری آئودی رونمایی شد + گالری تصاویر

شرکت هلندی دانکروورت بالاخره پس از یک دهه از جدیدترین سوپرکار خود رونمایی کرده است. این خودرو دانکروورت F22 نام دارد و قرار است جایگزین خودروی D8 GTO شود. جالب است بدانید که نام خودرو در واقع از نام فیلیپا گرفته شده است. فیلیپا، دختر اول مدیرعامل این شرکت، دنیس دانکروورت است که در 22 مه 2022 متولد شده است.

این خودرو از موتور 2.5 لیتری توربوشارژ خطی پنج آئودی استفاده می‌کند که قادر است قدرتی برابر با 492 اسب بخار (367 کیلووات) و 640 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور استفاده‌شده در این خودرو خیلی بهتر از موتوری است که در بوگاتی ویرون تعبیه شده است.

شاسی خودرو از نوع فولادی بوده که به فیبر کربن نیز مجهز شده است. نتیجه این کار خودروی محکمی است که نسبت به دانکروورت D8 GTO دو برابر استحکام بیشتری خواهد داشت. چرخ‌ها به گلگیرهای پهن‌تری مجهز شده‌اند و اندازه لاستیک‌های جلو برابر با 18 اینچ و لاستیک‌های عقب نیز 19 اینچ است. خریدار می‌تواند سیستم فرمان هیدرولیکی یا برقی را انتخاب کند.

ظاهر خودرو کمی حالت تهاجمی‌تری پیدا کرده است که می‌تواند بخاطر وجود چرخ‌هایی خارج از بدنه، اگزوزهای جانبی و کاپوت کشیده‌تر باشد.

ترمزهای فولادی دانکروورت F22 به قدری عالی طراحی شده‌اند که با کالیپرهای 4 پیستونی می‌توانند به راحتی خودرو را متوقف کرده و یا از سرعت آن بکاهند. هیچ نوع سیستم کنترل پایداری در خودرو وجود ندارد ولی می‌توان از کمک‌فنرهای تطبیقی موجود در آن نهایت استفاده را کرد. سیستم تنظیم هیدرولیکی تعبیه‌شده در خودرو باعث می‌شود که ارتفاع خودرو در مواقع نیاز تا 35 میلی‌متر کم یا زیاد شود.

سیستم‌های الکترونیکی که در خودرو قرار دارد شامل کنترل کشش چندمرحله‌ای و سیستم ترمز ABS است. این نوع ترمز ساخت شرکت آلمانی بوش است.

حالا به فضای درونی خودرو می‌رسیم. دانکروورت سعی کرده است که در خودروی دانکروورت F22 از سیستم سرگرمی یکپارچه آیپد استفاده کند که البته اختیاری خواهد بود. راننده به نمایشگر کوچک دیجیتالی مجهز می‌شود که به وسیله آن می‌توان به موارد مختلف و اطلاعات متفاوتی درباره خودرو دست پیدا کرد. از ویژگی‌های دیگر خودرو می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم تهویه مطبوع سفارشی اشاره کرد. صندوق بار خودرو نیز حجمی معادل با 300 لیتر دارد. ابعاد بزرگ‌تر خودرو باعث شده است که فضای دو سرنشین خودرو کوچک بنظر نرسد.

پانل‌ سقف از جنس فیبر کربن بوده که به صورت دستی حرکت می‌کند و می‌تواند خودرو را به یک رودستر تماشایی تبدیل کند. صندلی‌های به کار رفته در خودرو ساخت شرکت Recaro بوده که حتی برای استفاده در پیست نیز تایید شده‌اند. درب‌ها از نوع پروانه‌ای هستند.

دانکروورت F22 در ژانویه 2023 وارد بازارها خواهد شد. قیمت اولیه‌ای که برای خودروی مذکور در نظر گرفته شده است، معادل با 245000 یورو خواهد بود که البته خریدار در صورت اضافه کردن سایر آپشن‌ها به خودرو باید هزینه‌های اضافی را نیز پرداخت کند.

این خودرو بدون شک جزو خودروهای ارزان‌قیمتی است که برای دو سرنشین طراحی و تولید شده‌اند. شرکت خودروسازی دانکروورت قصد دارد 50 نمونه از دانکروورت F22 را وارد بازار کند. پس از آن نیز، 25 خودروی دیگر ساخته خواهد شد که کل تعداد آنها را به 75 خودرو می‌رساند. علاقمندان می‌توانند این خودرو را از بازارهای مختلف در سراسر جهان خریداری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH