کاهش محدودیت‌های آیفون‌؛ آیا نصب اپلیکیشن‌های مختلف ممکن خواهد شد؟

طبق گزارش‌های جدیدی که منتشر شده است شرکت اپل قصد دارد تغییرات گسترده‌ای را در صنعت تلفن‌های هوشمند خود به وجود بیاورد. شاید عجیب به نظر برسد ولی در طی این سال‌ها، وقتی صحبت از امنیت گوشی‌های آیفون می‌شد، کاربران می‌گفتند که اجازه ندارند هر برنامه‌ای را روی گوشی هوشمند خود نصب کنند؛ همین امر باعث افزایش امنیت می‌شود.

اما کاربران گوشی‌های آیفون احتمالا از این به بعد می‌توانند انواع برنامه‌ و اپلیکیشن‌های مختلف را به راحتی روی گوشی‌های خود بارگذاری کنند. بر اساس این گزارش، اپل اعلام کرده است که می‌خواهد از قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی کند. در این طرح، شرکت‌های فناوری نباید هیچ انحصاری در محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

شاید گمان کنید که نصب اپلیکیشن‌های مختلف روی آیفون‌ها قرار است هزینه‌ای برای کاربران به همراه داشته باشد ولی اصلا اینچنین نیست! احتمالا کاربران برنامه‌ها را از طریق وب‌سایت‌های مختلف دانلود کنند نه از اپ استور؛ در نتیجه هیچ توسعه‌دهند‌ه‌ای با این روش مجبور نیست 30 درصد هزینه به اپل پرداخت کند.

اگر اپل این اجازه را به کاربران بدهد، بخش زیادی از درآمد خود را از اپ استور از دست خواهد داد. اما اپل شرکتی نیست که به همین راحتی ضرر ببیند زیرا برنامه‌هایی برای جبران خسارت خود دارد.

اپل اعلام کرده است که کاربران اجازه بارگذاری جانبی برنامه‌ها را ندارند؛ این امر به دلیل امنیت کم این روش است که در بالا ذکر کردیم و اپل نیز همیشه به آن اشاره می‌کند. با این حال، این شرکت به دنبال راهی است که هم بتواند آزادی بیشتری به کاربران بدهد و هم اینکه برنامه‌ها را به این صورت بارگذاری کند.

برنامه‌های اپل برای جبران این خسارت چه خواهد بود؟

اپل اعلام کرده است که تنها در یک صورت کاربران می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند که برنامه‌ها از قبل مورد تایید این سیستم قرار بگیرد یا به نوعی غربالگری شود. این دقیقا همان چیزی است که شرکت روی آن کار می‌کند. برنامه‌های تایید شده به نشان مورد تایید (Certified) مجهز خواهند شد. با این حال، این احتمال وجود دارد که اپل برای ارائه نشان برنامه از توسعه‌دهندگان هزینه‌ای بگیرد.

بنابراین، اپل قصد ندارد از جایگاه خود در صنعت تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند ذره‌ای عقب‌نشینی کند و با ارائه راهکارهای مختلف می‌خواهد علاقمندان این فضا را افزایش دهد. اپل خاطرنشان کرده است که احتمالا برنامه‌های جانبی را به همراه iOS 17 در آیفون‌ها فعال کند. iOS 17 قرار است در نوامبر 2023 عرضه شود. به نظر می‌رسد که اپل سعی دارد آزادی بیشتری به کاربران خود بدهد و بیشتر از همیشه شبیه اندروید شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH