شاسی بلند لاکچری فونیکس FX به طور رسمی در ایران رونمایی شد + حدود قیمت و گالری تصاویر

اومودا 5، یکی از خودروهای جدیدی است که شرکت چینی چری وظیفه ساخت آن را برعهده گرفته و اکنون نیز قرار است به طور رسمی در ایران عرضه شود. مدیران خودرو قصد دارد اومودا 5 را با برند فونیکس و به نام فونیکس FX در دو تیپ عرضه کند.

اومودا 5 که زین‌پس آن را فونیکس FX می‌نامیم، چهارمین عضو این برند محبوب محسوب می‌شود. شرکت چری در قسمت رنگ بدنه سعی کرده است تا از سلیقه جوان‌ترها استفاده کند، فونیکس با تریم بدنه دو رنگ عرضه می‌شود.

قسمت‌های پایین خودرو، سفیدرنگ بوده این در حالی است که سقف و ستون‌ها مشکی هستند، همین طرح باعث می‌شود وقتی در خودرو حضور دارید، حس کنید سقف خودرو حالت شناور دارد. چری در قسمت انتهایی فونیکس FX از شیب سقف استفاده کرده است تا ظاهر آن را شبیه به کراس‌اوورهای کوپه کند.

فونیکس FX به موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو GDI مجهز شده است که از سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌کند. قدرتی که موتور می‌تواند تولید کند، 197 اسب بخار و گشتاور نیز معادل با 290 نیوتن‌متر است. نیروی موتور توسط گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه‌ تامین می‌شود. این نوع گیربکس دارای قابلیت تعویض دنده به صورت دستی است و قدرت را به راحتی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

چری تیگو 8 پرو یکی از خودروهایی است که به این موتور مجهز شده است.

مدیران خودرو اعلام کرده است که می‌خواهد علاوه بر این مدل، نسخه ضعیف‌تر فونیکس FX را نیز به صورت محدود در بازار ایران عرضه کند. این نسخه برخلاف مدل قبلی به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز می‌شود که می‌تواند قدرت و گشتاوری برابر با 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر تولید کند. این بار گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده شبیه‌سازی‌شده مسئولیت تامین قدرت‌ چرخ‌های جلو را برعهده دارد.

صندلی‌های جلو مطابق با قوانین اتومبیل‌های اسپرت ساخته شده‌اند و چرم به کار رفته در خودرو نیز با محیط‌زیست سازگاری خوبی دارد.

سایر ویژگی‌های فونیکس FX شامل شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و رادار خطی است. علاوه بر این‌ها، شرکت چری گفته است که ویژگی‌هایی مانند سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح 2.5 اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری چراغ‌های ال‌ای‌دی و تهویه اتوماتیک دو کاناله نیز در خودرو به کار رفته است.

همچنین شارژر بی‌سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده و شاگرد، سامانه پاکسازی هوای کابین، سردکن و گرمکن صندلی‌های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم صوتی سونی، سانروف، درب صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه‌ای و فرمان‌پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو نیز از ویژگی‌های جذاب این خودرو است.

چری اعلام کرده است که رینگ‌های آلومینیومی خودرو در دو رنگ عرضه می‌شوند و اندازه‌ای برابر با 18 اینچ خواهند داشت. سامانه اخطار برخورد از جلو و ترمز اضطراری اتوماتیک نیز در آن دیده می‌شود.

حدود قیمت مدل پایه این خودرو احتمالا 1.400.000.000 تومان خواهد بود. مدل فول آن نیز 1.600.000.000 تومان قیمت‌گذاری می‌شود. مدل اول (تیپ اکسلنت فونیکس FX) این خودرو از هفته آینده و نوع فول آن (پرمیوم) از ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH