مدل‌های سه‌گانه اپل واچ در سال 2022 دارای سیستم GPS اختصاصی و مستقل هستند

نخستین نسل اپل واچ به منظور پردازش داده‌ها به گوشی آیفون مجاور خود متکی بود؛ اما با عرضه اپل واچ سری 3 در سال 2017 این وضعیت دستخوش تغییر شد. این مدل نخستین دستگاه اپل واچ مجهز به اتصال سلولی به‌شمار می‌رفت. این ویژگی به کاربران امکان می‌داد تا بدون نیاز به حضور آیفون و با استفاده از اپل واچ اقدام به برقراری تماس نمایند.

یک سال پیش از آن و در سال 2016 اپل واچ سری 2 با سیستم GPS اختصاصی روانه بازار شد؛ اگرچه ساعت در هر زمان ممکن به سامانه GPS آیفون مجاور خود متصل می‌شد. اما این وضعیت در 3 مدل‌ جدید اپل واچ که طی سال 2022 عرضه شده‌اند؛ دستخوش تغییر شده است. این مدل‌ها شامل اپل واچ سری 8، اپل واچ SE 2022 و اپل واچ اولترا هستند.

اپل در یک سند پشتیبانی تحت عنوان “به منظور ارتقاء دقت ردیابی تمرینات و فعالیت‌ها، اپل واچ خود را کالیبره کنید” که در اوایل ماه جاری میلادی منتشر شده اعلام کرد: “اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و دومین نسل اپل واچ SE حتی هنگام قرارگیری در مجاورت آیفون شما نیز از سیستم GPS داخلی خود استفاده می‌کنند. مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ به منظور حفظ طول عمر باتری هنگام قرارگیری در مجاورت آیفون از اتصال GPS آن استفاده می‌کنند.”

به عبارت دیگر، مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ به منظور صرفه‌جویی در مصرف شارژ باتری خود به سیستم GPS گوشی آیفون مجاور متکی هستند. اول واچ اولترا به لطف باتری بزرگ‌تر خود تا حداکثر 36 ساعت شارژدهی داشته و در نتیجه اتکای آن به سیستم GPS داخلی امری منطقی به‌نظر می‌رسد. باتری 308 میلی‌آمپرساعتی اپل واچ سری 8 از ظرفیتی مشابه با سری 7 برخوردار بوده و برای مدت 18 ساعت شارژدهی خواهد داشت. به باور اپل ظرفیت این باتری به اندازه کافی بالا بوده و امکان استفاده ساعت از GPS داخلی را فراهم می‌کند. این موضوع در خصوص باتری 296 میلی‌آمپرساعتی اپل واچ SE نسل 2 نیز صدق می‌کند.

GPS اپل واچ اولترا از سیستم دو فرکانسی استفاده می‌کند 

همچنین شایان به ذکر است که اپل واچ اولترا و سری آیفون 14 اپل از GPS با فرکانس 2 بانده استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها نخستین گجت‌های اپلی با چنین قابلیتی به‌شمار می‌روند. استفاده از فرکانس 2 بانده امکان ارائه داده‌های مکانی دقیق‌تر در شهرهای بزرگ را فراهم می‌کند. در حالی‌که GPS تک بانده از دقتی معادل 5 متر (تقریبا 16.5 فوت) برخوردار است؛ اما GPS دو فرکانسی، دقتی در مقیاس سانتی‌متری را به ارمغان می‌آورد.

بنابراین اپل واچ برای کاهش وابستگی خود به آیفون راه زیادی را طی کرده و امروزه تا حدی مستقل شده که می‌تواند بهترین تجارب را برای کاربران خود رقم بزند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH