ویکو 5G

هواوی با کمک برند ویکو، تحریم‌ها را دور می‌زند

کمپانی هواوی چند ماه پیش، از گوشی هوشمند نوا 9 SE رونمایی کرده و به شدت سعی کرد تا از قوانین ایالت متحده سرپیچی نکند.

هواوی تنها به یک دلیل در این گوشی از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 4G استفاده کرد؛ قانون ممنوعیت استفاده از فناوری 5G در محصولات که توسط ایالت متحده اعمال شده بود.

در طی این مدت که آمریکا تحریم‌های فراوانی علیه هواوی اعمال می‌کرد، این شرکت دست روی دست نگذاشته بود. هواوی در حال حاضر قصد دارد تا مجوز تولید دستگاه لیتوگرافی فرابنفش پیشرفته (EUV) را کسب کند.

در این دستگاه، الگوهای مداری وجود دارند که از عرض موی انسان نیز کوچک‌ترند و روی ویفرهای سیلیکونی قرار می‌گیرند. تنها شرکتی که توانست به این فناوری دست پیدا کند، شرکت هلندی ASML است. این کمپانی در سال 2016، به این مجوز دست پیدا کرد. هواوی اعتقاد دارد که می‌تواند با استفاده از ویفرهای الکترونیکی نوری، حتی چیزی بهتر از لیتوگرافی تولید کند.

اگر هواوی بتواند مجوز تولید این فناوری را کسب کند، کمک بزرگی به کارخانه‌های تولید تراشه در چین خواهد کرد. با این امر می‌تواند به هدف خود مبنی بر خودکفا شدن در صنعت تراشه‌های نیمه‌هادی نیز نزدیک شود.

ویکو 5G

مزیت دیگر ثبت این پتنت برای هواوی دسترسی به فناوری 5G به صورت یک ویژگی اختصاصی در گوشی‌های خود خواهد بود. در هر صورت، هواوی با دست‌یابی به این فناوری، می‌تواند تراشه‌هایی هماهنگ با TSMC و Samsung Foundry تولید کند.

ویکو 5G گوشی جدید هواوی نیست؛ بلکه برای پشتیبانی از فناوری 5G و رها شدن از تحریم‌های آمریکا، نام این محصول از نوا 9 SE به ویکو 5G تغییر کرده است! چیپست گوشی از نوع اسنپدراگون 695 SoC مجهز به فناوری 5G بوده، همچنین اندازه صفحه نمایش ال‌سی‌دی نیز 6.78 اینچ است. نمایشگر از رزولوشن فول‌اچ‌دی‌پلاس 1080 در 2388 و رفرش ریت 120 هرتز بهره می‌برد.

در پنل پشتی یک دوربین 108 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی وجود دارد. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی خواهد بود. ویکو 5G با دو نسخه حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. منبع تامین انرژی، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی به همراه شارژ سیمی 66 واتی است.

این گوشی از سیستم‌عامل بهره می‌برد و جای تعجبی هم نیست چون هواوی سعی کرده است با تولید و تغییر نام تجاری این گوشی، دوباره در صنعت تولید گوشی در عرصه جهانی گرد و خاکی به پا کند.

قیمت نسخه 128 گیگابایتی، 287 دلار و نسخه 256 گیگابایتی 315 دلار خواهد بود. هواوی گفته است که عرضه این محصول را از امروز در چین آغاز می‌کند و هنوز هم مشخص نیست که در بازارهای جهانی به فروش خواهد رفت یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH