برترین لپ‌تاپ گیمینگ 14 اینچی بازار توسط MSI عرضه خواهد شد

شرکت MSI اخیرا در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2022 از مجموعه‌ای از محصولات جدید خود رونمایی کرد. لپ‌تاپ‌های مدل Stealth Studio نیز در همین طیف جای می‌گیرند. این نوت‌بوک‌ها عمدتا تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا و گیمرها را هدف‌گیری نموده و به لطف استفاده از جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در بازار، دارای توانایی رقابتی بسیار بالایی هستند.

اگرچه لپ‌تاپ‌های جدید سری Stealth Studio شامل 3 مدل مختلف هستند؛ اما در میان آنها یک مدل برجسته‌تر از بقیه به‌نظر می‌رسد. این دستگاه یک نوت‌بوک 14 اینچی بوده و با نام تجاری Stealth 14 Studio روانه بازار می‌شود. این مدل می‌تواند به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار در سال 2023 تبدیل شود. اما چه عواملی موجب برتری و تمایز احتمالی این مدل خاص نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار خواهد شد؟

3 لپ‌تاپ جدید MSI با اسامی Stealth 17 Studio A13V، Stealth 16 Studio A13V و Stealth 14 Studio A13V روانه بازار خواهند شد. مدل 14 اینچی یک دستگاه نسبتا جذاب به‌نظر رسیده و MSI از آن به‌عنوان قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ 14 اینچی در بازار یاد می‌کند. کمپانی برای اثبات ادعای خود، اطلاعات و داده‌هایی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهند این لپ‌تاپ در مقایسه با سایر مدل‌های 14 اینچی موجود در بازار تا 33 درصد قدرتمندتر است. البته داده‌هایی از این دست چندان مفید نبوده و در نتیجه بایستی منتظر انتشار نتایج رسمی و واقعی تست‌های بنچمارک باشیم. این تست‌ها امکان مقایسه عملکرد Stealth 14 Studio با لپ‌تاپ‌هایی نظیر مدل 14 اینچی ریزر بلید را فراهم می‌کنند.

لپ‌تاپ Stealth 14 Studio که جایزه نوآوری رویداد CES 2023 را به خود اختصاص داده است؛ دارای ساختاری باریک و امکانات متعدد و پیشرفته‌ای بوده که از جمله آنها می‌توان به صفحه‌کلید مخصوص گیمینگ با 83 عدد کلید، وب‌کم IR HD همراه با شاتر و تاچ‌پد با اندازه بزرگ‌تر اشاره کرد. بر اساس اعلام MSI این لپ‌تاپ با وجود اندازه کوچک کیس خود مجهز به سیستم خنک‌کننده مبتنی بر محفظه بخار بوده و این موضوع نویدبخش عملکرد دستگاه با دمای مطلوب خواهد بود.

موضوع جالب‌تر اینکه نوت‌بوک 14 اینچی جدید MSI مجهز به یک نمایشگر بسیار باکیفیت با رزولوشن +QHD، نرخ نوسازی بالا 240 هرتزی، پنل IPS و نسبت ابعاد 16:10 است. از جنبه مشخصات داخلی نیز این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده مرکزی Core i7-13700H شرکت اینتل است. همچنین پردازنده گرافیکی مورد استفاده در این لپ‌تاپ از نوع انویدیا RTX 4070 یا انویدیا RTX 4060 خواهد بود. این دستگاه مجهز به حافظه SSD از نوع PCIe Gen 4.0، حداکثر 64 گیگابایت رم DDR5 و اتصال تاندربولت 4 است.

از سوی دیگر لپ‌تاپ Stealth 16 Studio مجهز به یک نمایشگر 16 اینچی با رزولوشن +UHD (معادل 3840×2160 پیکسل) و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. ورژن 16 اینچی Stealth Studio دارای Numpad با مجموعا 99 کلید و دوربین مادون‌قرمز با حداکثر رزولوشن فول اچ‌دی است. مدلی از این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i9-13900H اینتل است؛ اما پردازنده گرافیکی به مدل RTX 4070 8GB ساخت شرکت انویدیا محدود خواهد بود.

کمپانی در رابطه با لپ‌تاپ Stealth 17 Studio به جزئیات چندانی اشاره نکرده است. این محصول احتمالا یک مدل 17 اینچی با ویژگی‌های مناسب برای گیمرها است؛ اما برای روشن شدن مشخصات فنی آن کماکان بایستی منتظر بمانیم. لپ‌تاپ‌های مخصوص گیمینگ و تولید محتوا به شارژدهی نه‌چندان طولانی باتری مشهور هستند. بنابراین کاربران به منظور انجام اکثر فعالیت‌های خود بایستی لپ‌تاپ را به آداپتور برق متصل نمایند. MSI به منظور محدودسازی این مشکل از حالتی موسوم به Discrete Graphics Mode شامل یک ماکس سوییچ روی مادربرد بهره گرفته است. این مشخصه احتمالا به کاربران امکان می‌دهد تا بسته به فعالیت در حال اجرا توسط خود، میان فاکتورهای عملکرد و شارژدهی باتری نوعی اولویت‌بندی را لحاظ نمایند.

کمپانی MSI هنوز قیمت این لپ‌تاپ‌ها را اعلام نکرده است؛ اما هر 2 مدل 14 و 16 اینچی Stealth Studio بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسند. بسته به محصولات مختلف قابل عرضه طی سال 2023، لپ‌تاپ Stealth 14 Studio می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های مخصوص گیمینگ و تولید محتوا با اندازه کوچکتر در جهان تبدیل شود. انتظار می‌رود که این محصول با وجود استفاده از نمایشگری با رزولوشن بالا و نرخ نوسازی بسیار سریع، کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی را ارائه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH