یک مازراتی تمام‌عیار؛ نسل جدید مازراتی لوانته معرفی شد + گالری تصاویر

مازراتی، یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در صنعت تولید خودروهای لوکس و اسپرت شهرت دارد. این کمپانی در سال 1914 توسط برادران مازراتی راه‌اندازی شد و در اصل متعلق به استلانتیس است.

حالا شرکت خودروسازی مازراتی قصد دارد تا پایان این دهه به بزرگترین کمپانی و تولیدکننده خودروهای برقی تبدیل شود. این شرکت چندی‌پیش اعلام کرد که این هدف جزو بخشی از طرح Dare Forward 2030 Stellantis به حساب می‌آید. این خودرو پس از نسخه‌های Folgore، جدیدترین نسل خودروهای الکتریکی خواهد بود.

قرار است در سال 2025، شاهد اولین حضور خودروهای الکتریکی مازراتی باشیم. این خودروها احتمالا به زودی به جمع خودروهای الکتریکی Grecale ،GranTurismo ،GranCabrio و MC20 مازراتی می‌پیوندند.

این شاسی‌بلند، پرچمدار نسل جدید خودروهای تمام الکتریکی بوده و به جای موتور احتراقی، موتور الکتریکی خواهد داشت.

البته هنوز هم مشخص نیست که نسل جدید مازراتی لوانته کاملا الکتریکی است یا خیر! علاوه بر آن، مدل جدید لوانته به نسخه اصلاح‌شده پلتفرم Giorgio آلفارومئو مجهز خواهد شد. شاهد حضور این پلتفرم در خودروهای Grecale و GranTurismo نیز هستیم. این دو کراس‌اوور و کوپه الکتریکی بوده و از موتور احتراق داخلی استفاده می‌کنند. این مدل‌ها، امسال وارد بازار خواهند شد.

مازراتی گفته است خودروی لوانته Folgore به همان پیشرانه سه‌موتوره‌ای که در GranTurismo استفاده شد، مجهز می‌شود؛ منتها این موتور، کم‌قدرت‌تر از موتور استفاده‌شده در GranTurismo است. میزان قدرتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، 745 اسب بخار (555 کیلووات) تخمین زده می‌شود.

خودروی GranTurismo Folgore که سال گذشته رونمایی شد، به پیشرانه سه‌موتوره با قدرت 1200 اسب بخاری (895 کیلووات) مجهز شده است. با این وجود، خودرو تنها به 2.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) برسد.

یکی از اولویت‌های اصلی مازراتی، طراحی و تولید خودروهای بروز با فناوری و نواوری‌‌های جدید دنیا است. نکته مهمی که وجود دارد و از صحت آن نیز باخبریم، این است که کمپانی مازراتی تا سال 2030 دیگر هیچ خودروی بنزینی نخواهد داشت و تمامی مدل‌ها از نوع الکتریکی خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH