نمایشگاه CES 2023

با بهترین محصولات نمایشگاه CES 2023 آشنا شوید؛ از لپ‌تاپ با دو نمایشگر تا ربات هوشمند

نمایشگاه CES که در سال 2021 به‌ دلیل ویروس کرونا لغو شده بود، امسال با قدرت زیادی شروع به کار کرد و شاهد رونمایی از تعداد زیادی محصول جذاب بودیم. نمایشگاه فناوری CES 2023 در تاریخ 15 تا 18 دی‌ماه در لاس وگاس برگزار شد و محصولات جدیدی نیز معرفی شدند.

لپ‌تاپ‌های قدرتمند گیمینگ، پیشرفته‌ترین ربات‌ها، وسایل آشپزخانه، قطعات کامپیوتر، منحصر به‌فردترین خودروهای برقی و غیره همگی در این رویداد حضور داشتند.

در CES امسال، شاهد حضور کانسپت خودروهای منحصر به‌فردی بودیم، امیدواریم آن‌ها به محصولاتی واقعی تبدیل شوند و کاربران بتوانند اوج هیجان را تجربه کنند.

تیم آی‌تی‌رسان سعی کرده تمامی اخبار مربوط به این نمایشگاه را پوشش دهد؛ با این وجود، حالا که کم‌کم به پایان آن نزدیک می‌شویم، قصد داریم در این مقاله یک جمع‌بندی کلی از تمام وسایلی که به تازگی معرفی شده‌اند، داشته باشیم. پس تا ادامه این مطلب، با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون: TCL Q7

کمپانی TCL که سال‌هاست در عرصه تولید بهترین تلویزیون‌ها فعالیت دارد، این بار با معرفی Q7 توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. این مدل هم برای افراد عادی و هم برای گیمرها جذابیت خواهد داشت. صفحه‌نمایش دستگاه Q7 از نوع کوانتومی بوده و از رزولوشن 4K بهره می‌برد.

تلویزیون TCL Q7

با ارائه روشنایی بالا، دیگر حرفی برای گفتن نخواهد ماند. رفرش‌ریت پنل 120 هرتز است که می‌تواند تا 240 هرتز نیز افزایش یابد. این نوع پنل می‌تواند بهترین تجربه بازی را برای گیمرها فراهم کند. این محصول از گواهینامه IMAX Enhanced Q7 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. تلویزیون TCL Q7 در سال 2023 در سایزهای 55 تا 85 اینچی عرضه خواهد شد. البته هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است.

به این خبر نیز توجه کنید:

سورپرایز TCL در نمایشگاه CES 2023؛ اولین تلویزیون QD-OLED معرفی شد

علاوه بر آن، تلویزیون Samsung Premiere 8K نیز در این بین به چشم می‌خورد که رزولوشن 8K و قیمت 3500 دلاری خواهد داشت.

تلویزیون ال‌جی Z3 گران‌قیمت نیز به نمایشگر OLED با رزولوشن 8K و اندازه 77 یا 88 اینچی مجهز شده که می‌تواند نسبت به نسل‌های قبلی OLED، روشنایی 40 درصدی داشته باشد.

بهترین لوازم جانبی: Otterbox OtterGrip

اکسسوری Otterbox OtterGrip یکی از جدیدترین نوع لوازم جانبی‌ است که در طرح‌های جذاب برای آیفون 14 ارائه شده است.

پاپ‌سوکت Otterbox OtterGrip

این پاپ‌سوکت از MagSafe نیز پشتیبانی کرده و به راحتی می‌توان شارژر را روی پاپ‌سوکت قرار داد. جنس آن از نوع سیلیکونی نرم است و 60 دلار قیمت دارد.

محصول دیگر در این قسمت، پایه شارژ Anker 675 USB-C Docking Station نام دارد. این دستگاه نیز با ارائه 12 پورت از تمام محصولات در بازار پشتیبانی کرده و می‌تواند آنها را شارژ کند.

محصول دیگر میز انعطاف‌پذیر ErgoAV نام دارد که 1500 دلار قیمت داشته و شامل پد شارژ بی‌سیم داخلی 15 واتی و کشوی Ergo AV است.

بهترین لپ‌تاپ: Lenovo YogaBook 9i

در حالی که لپ‌تاپ‌های زیادی در نمایشگاه CES 2023 معرفی شدند، لپ‌تاپ YogaBook 9i توانست با ارائه خدمات و فناوری متمایز از دیگر رقبا پیشی بگیرد.

Lenovo YogaBook 9i

این لپ‌تاپ از دو صفحه‌نمایش استفاده می‌کند، یعنی دو نمایشگر 13.3 اینچی OLED وجود داشته که به کاربر امکان می‌دهد همزمان از دو برنامه استفاده کند. صفحه‌کلید از نوع مجازی و فیزیکی است. کاربران می‌توانند طبق سلیقه خود نمایشگر را جدا کرده و به عنوان تبلت از آن استفاده کنند.

نوت‌بوک HP Dragonfly Chromebook نیز از جمله مدل‌هایی است که بسیار جلب‌توجه می‌کند. نورپردازی RGB قابل‌تنظیم یکی از ویژگی‌های مهم آن خواهد بود.

لپ‌تاپ Dell G15 با طراحی زیبا، یکی از جمع‌وجورترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که در نمایشگاه CES 2023 دیدیم که در رنگ‌های آبی و سفید عرضه می‌شود.

به این خبر نیز توجه کنید:

بهترین فناوری بازی: Razer Kiyo Pro

Razer Kiyo Pro Ultra یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین وب‌کم‌هایی است که برای یوتیوبرها طراحی شده و قیمت 300 دلاری دارد.

وب‌کم Razer Kiyo Pro Ultra (دومی از سمت چپ)

کنسول دستی Razer Edge نیز انجام بازی‌هایی مانند Halo Infinite و Fortnite را راحت می‌کند. کنترل‌های Edge و صفحه‌نمایش AMOLED و شبکه اتصال 5G از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

بهترین هدست واقعیت مجازی: پلی‌استیشن VR 2

پلی‌استیشن VR 2 جزو بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سونی است که به طور کامل برای PS5 طراحی شد.

پلی‌استیشن VR 2

هدست‌ HTC Vive XR Elite نیز هدست‌ جذاب دیگری است که در این نمایشگاه معرفی شد. این محصول که قیمت 1099 دلاری دارد، از هدست Quest Pro سبک‌تر خواهد بود.

بهترین مانیتور گیمینگ: Samsung Odyssey Neo G9

مانیتور گیمینگ Samsung Odyssey Neo G9 به صفحه‌نمایش فوق‌عریض 57 اینچی مجهز شده است. این محصول که توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب می‌کند، به عنوان اولین مانیتور گیمینگ دوگانه با رزولوشن 4K در نمایشگاه CES 2023 راه پیدا کرد.

مانیتور گیمینگ Samsung Odyssey Neo G9

مانیتور Acer Predator X45 نیز با قیمت 1700 دلاری، از نمایشگر OLED با اندازه 45 اینچی استفاده می‌کند و کنتراست عمیقی دارد. رفرش ریت آن 240 هرتز است. شرکت ایسر سعی کرد برای انجام بازی‌های رایانه‌ای و کنسولی، چندین پورت‌ DisplayPort 1.4 و HDMI را در دستگاه تعبیه کند.

بهترین فناوری هوشمند خانه: Matter

Matter یکی از فناوری‌های جدیدی است که در حال حاضر معرفی شد. کاربران می‌توانند این نوآوری را از طریق بروزرسانی‌های نرم‌افزاری آمازون، اپل، گوگل و سامسونگ SmartThings دریافت کرده و در بسیاری از دستگاه‌های خانگی هوشمند خود راه‌اندازی کنند.

نمایشگاه CES 2023
فناوری هوشمند خانه Matter

در آینده نیز قرار است محصولات بیشتری با عنوان Matter تولید شود؛ به طور مثال، بلندگو، حسگر، روشنایی، پریز و دوشاخه‌، درب‌های گاراژ و ترموستات‌ از جمله وسایلی هستند که در آینده از این ویژگی استفاده خواهند کرد.

فناوری دیگر، دوربین Ring Car Cam نام داشته که روی داشبورد قرار می‌گیرد و به شیشه جلو متصل می‌شود. این دوربین‌ها می‌توانند تمام اتفاقاتی که در حین رانندگی رخ می‌دهد را ثبت کنند. دوربین Ring Car Cam از یک دوربین دو طرفه استفاده کرده و برای مراقبت از داخل خودرو و اطراف آن مناسب است.

بهترین محصول خانگی: کنترل دیجیتال Kohler Anthem

کنترل دیجیتال Kohler’s Anthem به کاربران امکان می‌دهد تا دما و جریان آب را در حمام شخصی‌سازی کنند. کل این سیستم 560 دلاری با برنامه تلفن هوشمند Kohler Konnect یکپارچه شده، بنابراین کاربران می‌توانند علاوه بر کنترل مدت زمان دوش گرفتن و میزان جریان آب، با محیط‌زیست نیز سازگاری پیدا کنند.

نمایشگاه CES 2023
کنترل دیجیتال و دوش Kohler Anthem

البته به نظر می‌رسد قیمت این محصول به 420 دلار کاهش یافته باشد. این دستگاه مطابق با استانداردهای جهانی لوله‌کشی طراحی و تنظیم شده است.

اجاق‌ رومیزی جدیدی که در نمایشگاه CES 2023 حضور یافت، Brava نام داشته و می‌تواند انواع غذاها را سرخ و برشته کرده، دوباره گرم کند یا بپزد. قیمت آن 1995 دلار است و در اوایل سال 2023 به بازار وارد می‌شود.

نوآوری دیگری که بسیار جلب‌توجه کرد، L’Oreal’s Brow Magic است. این وسیله الکترونیکی برای آرایش ابرو طراحی شده و برای میکروبلیدینگ سفارشی، میکرو سایه‌زنی و غیره مناسب است. این محصول قرار است اواخر امسال عرضه شود.

Typhur Instaprobe یک دماسنج مواد غذایی است که می‌تواند با استفاده از فرآیند DCTiTM دمای تمام غذاها را اندازه بگیرد. این دستگاه ضد آب، قیمت 107 دلاری خواهد داشت.

بهترین سلامت‌سنج: Movano Evie

Movano Evie، یک حلقه‌ سلامتی است که می‌تواند بر خواب افراد و سلامت آنها نظارت کند. این دستگاه پوشدنی به صورت یک حلقه طراحی شده و موفق شد مجوز FDA را نیز دریافت کند. این حلقه سلامتی، برخلاف Oura Ring، از کیس شارژر خوبی که شبیه AirPods است، استفاده می‌کند.

نمایشگاه CES 2023
حلقه سلامت‌سنج Movano Evie

Withings U-Scan نیز می‌تواند سلامت کلی، فشار خون، ادرار و غیره را اندازه بگیرد. این دستگاه به وای‌فای متصل می‌شود و می‌تواند روی فرایند تخمک‌گذاری، تغذیه و هیدراتاسیون نظارت کرده و توصیه‌های خوبی ارائه دهد. قرار است در آینده از این محصول برای غربالگری عفونت‌های باکتریایی استفاده شود.

بهترین ربات: KEYi Loona

لونا، یکی از بهترین ربات‌ها در عرصه فناوری‌های هوشمند است. این دستگاه می‌تواند بدون برخورد به دیوار در خانه بگردد و شما و بچه‌ها را سرگرم کند. همانطوری که در تصویر نیز می‌بینید، لونا ظاهری مشابه حیوانات داشته و می‌تواند به صدا، حرکات و لمس پاسخ دهد.

نمایشگاه CES 2023
ربات KEYi Loona

این حیوان خانگی مجازی به مجموعه‌ای از بازی‌ها نیز مجهز خواهد شد.

بهترین محصول خانه هوشمند: میکسر هوشمند GE Profile

میکسر هوشمند GE Profile جنرال الکتریک یکی از وسایل کاربردی هر آشپرخانه محسوب می‌شود. این میکسر به ترازو داخلی برای وزن کردن دقیق مواد، کنترل صوتی و موتور قدرتمندی مجهز شده و طبق سخنان شرکت سازنده، مناسب نانوایان تازه‌کار است. نکته جذاب دیگر این است که بیش از ده‌ها دستور‌العمل آشپزی در آن قرار گرفته تا در مواقع نیاز از آنها لذت ببرید.

نمایشگاه CES 2023
میکسر هوشمند GE Profile جنرال الکتریک

صفحه‌نمایش دیجیتالی اطلاعاتی درباره غذا، اندازه و سرعت فعلی میکسر را نشان می‌دهد. برای تغییر تنظیمات نیز می‌توان از الکسا یا دستیار گوگل کمک گرفت. البته برای این کار باید به یک بلندگوی هوشمند متصل شد. قیمت اولیه این دستگاه 999 دلار خواهد بود.

بهترین خودرو: کانسپت Ram 1500 Revolution BEV

پیکاپ الکتریکی Ram 1500 Revolution BEV، در مراسم اصلی نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته شد. این کانسپت از دو موتور AWD، چهار چرخ متحرک و لوگوی متحرک جلوپنجره استفاده می‌کند. همچنین یک پروژکتور یکپارچه در خودرو تعبیه شده تا بتواند دستورات صوتی را انجام دهد. این فناوری به نوعی دستیار هوش مصنوعی محسوب می‌شود و به دستورات صوتی داخل و خارج خودرو پاسخ می‌دهد.

نمایشگاه CES 2023
کانسپت Ram 1500 Revolution BEV

آنطور که شرکت سازنده اعلام کرده است، خودروی الکتریکی Ram 1500 EV به همراه جیپ کاملا الکتریکی Stellantis در سال 2024 عرضه خواهند شد.

بهترین گجت پوشیدنی: German Bionic Apogee

بهترین گجت پوشیدنی در لیست محصولات نمایشگاه CES 2023، گجت German Bionic Apogee نام دارد. این نوآوری نوعی لباس خارجی است که بر اساس اسکلت بیرونی Cray X این شرکت ساخته شده و برای کارگران مناسب خواهد بود. با این وجود، کارگران می‌توانند بدون اینکه فشاری به بدنشان وارد شود، کارهای فیزیکی را انجام دهند. این وسیله تنها در انبارها و سایر مکان‌های تجاری برای کارگران در دسترس خواهد بود.

نمایشگاه CES 2023
گجت پوشیدنی German Bionic Apogee

این گجت سبک‌ترین لباس Bionic است و به گونه‌ای طراحی شده که کارگران در مدت زمان طولانی، احساس خستگی زیادی نکنند. علاوه بر آن، معماری IO موجود در این لباس قادر است به طور مداوم داده‌های مربوط به فعالیت کارگران را بررسی و تحلیل کند. در صورت تشخیص هرگونه حرکت خطرناکی، پیامی که حاوی آن مشکل است، از طریق نمایشگر داخلی یا هشدارهای صوتی به کاربر فرستاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH