سورپرایز TCL در نمایشگاه CES 2023؛ اولین تلویزیون QD-OLED معرفی شد

شرکت TCL در نمایشگاه CES 2023 حاضر شد و اولین تلویزیون QD-OLED خود را معرفی کرد. احتمالا این دستگاه اندازه 98 اینچی داشته و به گفته خود شرکت، قرار است در ماه‌های آینده به فروش رود.

برند TCL از دیرباز در عرصه تولید تلویزیون‌های منحصر به‌فرد با قیمت پایین فعالیت می‌کرد. حالا اگر اطلاعات زیادی از فناوری QD-OLED ندارید، باید اشاره کنیم که در این فناوری، نقاط کوانتومی نمایشگر با یک پنل OLED ترکیب می‌شود.

در نتیجه، حاصل کار یک نمایشگر بسیار نازک خواهد بود که به راحتی می‌تواند تمام رنگ‌ها را به صورت دقیق‌تر و روشن‌تر ارائه دهد.

سامسونگ دیسپلی تنها شرکتی است که در حال حاضر پنل‌های QD-OLED را تولید می‌کند. این کمپانی سعی کرده در تولید پنل‌های OLED، با ال‌جی دیسپلی رقابت کند.

علاوه بر این نوع فناوری، TCL در نمایشگاه CES 2023، از فناوری نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی نیز صحبتی به میان آورد و اعلام کرد که قرار است آن را به بزرگترین مدل QLED خود بیاورد. این شرکت قصد دارد نام مدل‌های خود را به سری Q (قدرتمند و مقرون به‌صرفه) و سری S تقسیم کند.

برای مثال، مدل S3 در اندازه‌های صفحه‌نمایش 32 تا 43 اینچی و وضوح 1080p فول اچ‌دی و HDR ارائه می‌شود، این در حالی است که مدل S4 اندازه‌ 43 تا 85 اینچی و رزولوشن 4K خواهد داشت.

تلویزیون جدید این شرکت که به نوعی پرچمدار TCL نیز محسوب می‌شود، سری QM8 نام دارد. این مدل QLED مینی ال‌ای‌دی در اندازه‌های 65، 75 و 85 اینچی و غول 98 اینچی عرضه می‌شود. QM8 به پنل HighBright Ultra با نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی و پایه قابل‌تنظیم مجهز شده و روشنایی آن می‌تواند در محیط‌های کم‌نور 500 درصد افزایش یابد. تمام تلویزیون‌های این سری، از وای‌فای 6 و ساب ووفر داخلی پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون TCL مدل Q7

مدل Q7 با رفرش ریت 120 هرتزی جرو بهترین مدل‌های QLED محسوب شده و از Dolby Vision IQ با گواهینامه IMAX Enhanced پشتیبانی می‌کند. این مدل به کنترل از راه دور تنها از طریق صوت مجهز شده است. سری Q6 با رفرش ریت 120 هرتزی نیز 66 درصد روشن‌تر از سایر مدل‌های غیر QLED است و اندازه‌‌‌ای برابر با 50 تا 75 اینچی خواهد داشت.

براساس صحبت‌های TCL در زمان برگزاری نمایشگاه، تمامی مدل‌های 2022 به طراحی بدون حاشیه و نمایشگر QLED مجهز می‌شوند.

پورت‌های HDMI سری QM8 با رفرش ریت 144 هرتزی

گرچه بنظر می‌رسد QD-OLED بهتر از OLED باشد، ولی باید گفت که اندازه پنل‌های OLED به 98 اینچ می‌رسد. سامسونگ به تازگی خبر از تولید تلویزیون 77 اینچی QD-OLED خود در سال 2023 داده است. این یعنی داریم به سمت نمایشگرهای خیلی بزرگ حرکت می‌کنیم.

هنوز اطلاعات خاصی از قیمت، اندازه صفحه نمایش، وضوح و پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند (روکو تی‌وی یا گوگل تی‌وی) در دسترس قرار نگرفته است.

این شرکت گفته بود که می‌خواهد در سال 2021، اولین تلویزیون مینی ال‌ای‌دی OD Zero خود را عرضه کند. سپس در سال 2022، دوباره خبر از تولید این دستگاه داد؛ با این وجود، هنوز اطلاعات خاصی از زمان معرفی این تلویزیون در دسترس نیست! این سری که به XL-Series X9 معروف شده، مدل بسیار نازک 85 اینچی با رزولوشن 8K خواهد بود که قیمتی معادل با 10000 دلار دارد.

تلویزیون S4

در واقع، این شرکت، در طی این رویداد، هیچ اشاره‌ای به رزولوشن 8K نداشته و احتمال این وجود دارد که تولید این مدل متوقف شده باشد. امیدواریم TCL جزئیات بیشتری از دستگاه‌های جدید خود ارائه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH