ارز دش

برنامه آینده ارز دیجیتال دش (DASH) چیست؟

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم رمز ارز دش چیست در واقع یک بلاک‌چین منبع‌باز (Open Source) و ارز دیجیتالی است که با ارایه یک شبکه سریع و ارزان سعی کرده تا سیستم بیت‌کوین را توسعه دهد و به شبکه‌ای امن‌تر، سریع‌تر و با حریم خصوصی قوی‌تری تبدیل شود.

ارز دش که تاریخچه بلندی دارد، بخش بزرگی از اهداف خود را به اتمام رسانده و بخشی از آن در آینده محقق خواهد شد. در این مقاله نگاهی کلی به این پروژه، اهداف آینده و همین‌طور نحوه خرید رمزارز DASH را توضیح می‌دهیم.

تاریخچه ارز دش

با بررسی وایت پیپر ارز دش متوجه می‌شویم که این پروژه در سال 2014 توسط دو توسعه‌دهنده با نام‌های ایوان دافیلد و کایل هاگان به‌عنوان یک فورک از پروژه لایت‌کوین راه‌اندازی شد. این رمزارز ابتدا با نام XCoin معرفی و سپس به Darkcoin تغییر نام داد. در نهایت نام آن در سال 2015 به دش (Digital Cash) تغییر کرد. هدف ایوان دافیلد در ابتدا این بود که شبکه‌ای ناشناس‌تر از بیت‌کوین بسازد.

این پروژه از یک الگوریتم اجماع اثبات کار یا PoW با نام X11 استفاده می‌کند. این الگوریتم که توسط خود دافیلد طراحی شد، در واقع یک سری از یازده الگوریتم هش مختلف استفاده می‌کند که به گفته این فرد، یکی از امن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هش‌های رمزنگاری شده محسوب می‌شود.

کاربران جز اینکه می‌توانند از طریق استخراج، رمزارز دش پاداش بگیرند، سیستم دیگری هم وجود دارد با نام مسترنود (Masternode) که کاربران با اجرای یکسری سرورهای خاص در سیستم خود، می‌توانند از این طریق هم ارز دیجیتال دش پاداش بگیرند. این مسترنودها خدمات زیر را در شبکه ارایه می‌دهند:

  • instantSend: این سرویس امکان انجام تراکنش‌های نزدیک به آنی را فراهم می‌کند. تراکنش‌ها در اصل، در دو ثانیه تایید می‌شوند.
  • CoinJoin: از طریق یک اجرای غیرمتمرکز CoinJoin، به سیستم حریم شخصی مالی می‌دهد.
  • ChainLocks: از شبکه در برابر حملات 51 درصد محافظت می‌کند.
  • Governance و Treasury: به استیک کنندگان اجازه می‌دهد تا مسیر پروژه را مشخص کنند و همچنین ده درصد پاداش‌های بلاک‌ها را به توسعه پروژه اختصاص می‌دهد.
  • Dash Evolution: باعث ساده‌سازی استفاده از این ارز دیجیتال می‌شود.

 

نقشه راه آینده ارز دش

نقشه راه این پروژه از سال 2014 آغاز شد و تا زمان جاری بسیاری از اهداف آن محقق شد. اما اهدافی هم وجود دارد که طبق وب‌سایت اصلی این پروژه به اتمام نرسیده و در آینده رخ خواهند داد.

اهداف آینده این پروژه را می‌توان به‌صورت زیر خلاصه کرد:

  • راه‌اندازی نسخه 0.18 Dash Core
  • راه‌اندازی نسخه 0.23 پلتفرم دش
  • راه‌اندازی نسخه 23.x پلتفرم دش
  • راه‌اندازی نسخه 0.19 Dash Core
  • راه‌اندازی نسخه آزمایشی 1.0 پلتفرم دش
  • راه‌اندازی پلتفرم دش، که شامل راه‌اندازی ماشین مجازی قراردادهای هوشمند، ارتباطات بین بلاک‌چینی، پشتیبانی از توکن‌های مثلی و غیرمثلی می‌شود.

ارز دش

نحوه خرید ارز دش

قیمت ارز دیجیتال دش در حال حاضر در محدوده 47 دلار در حال نوسان است؛ به طوری که بیشتری قیمتی که این رمزارز تا به حال دیده، طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، مربوط به پنج سال پیش است که دش توانست به هزار و 642 دلار برسد.

پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال ارزیف یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های داخلی محسوب می‌شود و شما به‌راحتی با نصب این اپلیکیشن می‌توانید برای خرید ارز دش اقدام کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از کافه بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH