راز طراحی اپلیکیشن موبایل

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی تمامی کسب‌و‌کارها اعم از کوچک و بزرگ برای رشد برند خود از فضاهای مجازی بهره می‌برند. همچنین با توجه به وابستگی روز افزون افراد به گوشی دستشان طراحی اپلیکیشن موبایل یکی از سریع‌ترین راه‌های جذب مشتری است. به گونه‌ای که بسیاری از افراد عقیده دارند راه جاودانگی یک کسب و کار بهره‌ گیری از این برنامه‌ها است. اما توجه داشته باشید که تمامی کسب‌و‌کارهایی که این روش را برای توسعه‌ی برند خود انتخاب کرده‌اند به نتایج دلخواه مد نظر خود نرسیده‌اند. چرا که همیشه اپلیکیشن های موبایل موفقیت تضمین شده‌ای برای صاحب برند نداشته است. برای رشد بیزینس از این راه لازم است نکاتی را رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم چند راز طراحی اپلیکیشن موبایل را به شما آموزش دهیم تا اگر به عنوان برنامه نویس در این زمینه فعالیت دارید بتوانید از این طریق رضایت مشتریان خود را کسب کنید.

 

فریم‌ورک فلاتر چیست؟

یکی از فریم ورک‌های متن باز که در طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار کاربردی است Flutter می‌باشداین ابزار قدرتمند  در سال 2017  توسط شرکت گوگل در سال 2017 ارائه شد. به نوعی می‌توان گفت که در مقایسه با سایر کتابخانه‌ها از جمله React  جوان‌تر است. فلاتر به کمک یک زبان چند منظوره و شی گراء به نام دارت نوشته شده است. بنابراین دو ابزار بسیار کاربردی که آموزش و تسلط بر آن‌ها برای هر برنامه‌نویسی در حوزه‌ی طراحی اپلیکیشن موبایل واجب است زبان دارت و فریم ورک فلاتر می‌باشد.

 

با زبان برنامه‌نویسی دارت آشنا هستید؟

در سال 2011 زبان برنامه نویسی Dart  با هدف ایجاد تغییر و دگرگونی در نظام توسعه اپلیکیشن های موبایل توسط گوگل ارائه گردید. دارت با سینتکسی مثل جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گراء می‌باشد که تمرکز آن  بر توسعه front-end  است. دارت با ارائه‌ی امکانات جاوا اسکریپت سعی کرده است برخی از محدودیت‌های آن از جمله مشکل حافظه را رفع کند. اگر تمایل دارید سرعت بالایی در توسعه نرم‌افزارهای وب تجربه کنید پیشنهاد ما انتخاب زبان برنامه نویسی دارت است. برنامه‌نویسان برای طراحی اپلیکیشن های موبایل با کتابخانه فلاتر از زبان برنامه نویسی به نام دارت بهره می‌برند. در کشور ما و همچنین خارج از کشور، دارت با استقبال ویژه‌ای از سمت برنامه‌نویسان و کسب‌وکارهای دیجیتال روبرو شده است. با وجود این محبوبیت بالا اگر قصد دارید آینده‌ی تضمین شده‌ی شغلی داشته باشید آموزش زبان برنامه نویسی دارت را در اولویت خود قرار دهید.

 

فلاتر چگونه ارائه شد؟

این کتابخانه تا قبل از سال 1394 وجود داشت و به کمک گوگل طراحی شد. اما تقریبا سه سال بعد این شرکت موفق شد آن را به طور رسمی انتشار دهد. هدف از طراحی این کتابخانه رسیدن به سرعت بیشتر بود. «Sky»  نام اولین نسخه ارائه شده از این ابزار بود که صرفا قابلیت اجرا به  روی سیستم عامل اندروید را داشت. در اوایل کار فلاتر صرفا نسخه‌ای از کروم با امکانات کمتر بود. توسعه‌دهندگان در تلاش بودند تا در کروم تغییراتی ایجاد کنند تا سازگاری کروم با وب را از بین ببرند. به نوعی قصد داشتند با حذف بسیاری از متعلقات کروم دریابند سرعت آن تا چه حدودی افزایش می‌یابد. نتیجه چیزی بود که بدون پردازش می‌توانست ارزیابی کند. همچنین سرعت 20 برابر از قبل داشت که زمینه ایجاد یک موتور پردازش‌گر را فراهم کرد.

چرا انتخاب فلاتر برای طراحی اپلیکیشن موبایل؟

در ادامه با مزایا و امکانات فلاتر آشنا خواهید شد.

  1. بازدهی عالی این کتابخانه
  2. برنامه‌هایی که به کمک این کتابخانه ارائه می‌شوند قابلیت اجرا به روی هر سیستم عاملی را دارند. در نتیجه در زمان کمتر و با هزینه‌ی کمتری طراحی می‌شوند.
  3. با کمترین کدها بهترین اپلیکیشن را طراحی کنید.
  4. فلاتر ترکیبی از JIT  و AOT می‌باشد که از زبان دارت استفاده می‌کند. شما می‌‌توانید با آموزش پروژه‌ محور فلاتر با کمترین کدها در حداقل زمان نرم افزار مورد نظر خود را طراحی کنید.
  5. یادگیری آسان
  6. یادگیری فلاتر و استفاده از آن بسیار ساده است.

 

فلاتر در چه مواردی کاربرد دارد؟

اهمیت این کتابخانه در کسب وکارهای مختلف ثابت شده است. چرا که این فریم ورک صرفا به عنوان یک جعبه ‌ابزار برای پلتفرم‌های همراه شناخته نمی‌شود و موفق شده قدرت خود را در زمینه تولید محصول برای مرورگرها نشان دهد. با قاطعیت می‌توان گفت طراحی هر نوع اپلیکیشن برای موبایل به کمک این کتابخانه امکان‌پذیر است. از خرده‌فروشی‌های آنلاین تا بانکداری و کسب‌وکارهای بزرگ مثل مراکز تماس، پیک و جابجایی بسته، همه و همه به کمک فلاتر می‌توانند ارتقاء پیدا کنند.

چرا زبان دارت و فریم ورک فلاتر؟

اگر با دنیای برنامه‌نویسی آشنا باشید می‌دانید که زبان اصلی و بسیار پرکاربرد برای طراحی اپلیکیشن‌های اندروید جاوا می‌باشد. برنامه‌نویسانی هم که در حوزه‌ی  iOS فعالیت دارند از زبان سوئیفت برای توسعه و طراحی اپلیکیشن های موبایل بهره می‌برند. هر کدام از این‌ها پیچیدگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و شاید کمی یادگیری آن‌ها دشوار باشد. همین مساله باعث شده تا زبان‌های دیگری ارائه شوند. قواعد دارت به گونه‌ای است که برای برنامه‌نویسی راحت‌تر است. کتابخانه‌ی فلاتر هم اکثر کامپوننت‌های بومی را درون خود دارد و نیاز به ارتباط دهنده‌ی خاصی بین آن‌ها نیست. فلاتر به نسبت سایر کتابخانه‌ها  در حدی از کامپوننت‌ها غنی است که توسعه‌دهندگان را از استفاده از دیگر کتابخانه‌های جانبی بی‌نیاز کرده است. اگر شما Flutter را راه اندازی کنید تمام نیازمندی‌های توسعه‌ی برنامه در آن وجود دارد. این مزایا باعث شده تا زبان برنامه نویسی دارت و فریم ورک فلاتر در ردیف بهترین‌ها قرار بگیرند.

از کجا فلاتر را یاد بگیریم؟

منابع بسیار زیادی برای آموزش برنامه نویسی، فلاتر و دارت وجود دارند. در این بخش قصد داریم سه مورد از اصلی‌ترین منابع آموزش فلاتر را به شما معرفی کنیم.

  1. سایت یودمی: یکی از مدرسین این دوره آنجلا است که از پایه مطالب را ارائه کرده است. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید حتما از آموزش‌های این سایت استفاده کنید. چرا که با مثال‌های متفاوت طراحی اپلیکیشن های مختلف را آموزش می‌دهد.
  2. از داکیومنت اصلی فلاتر استفاده کنید. سایت اصلی به طور کامل مطالب را آموزش داده است اما در ابتدای کار ممکن است کمی برای شما گیج کننده باشد.

آموزش فریم ورک فلاتر و زبان دارت

دو سایتی که معرفی شد به زبان انگلیسی هستند. در نتیجه تا حدودی درک مفاهیم در ابتدای کار را برای شما سخت می‌کنند. یکی از بهترین مجموعه‌ها در زمینه‌ی آموزش برنامه نویسی، آکادمی کدیاد است. آموزش رایگان مقدماتی تا پیشرفته زبان دارت  (Dart) با بیش از بیست قسمت توسط استاد ساسان صفری ارائه می‌شود. همچنین آموزش پروژه محور فلاتر از صفر تا نزدیکای صد با بیش از 100 قسمت توسط همین مدرس ارائه می‌گردد. به راحتی می‌توانید با مدرس در ارتباط باشید و هر گونه ابهام و سوال خود را بپرسید.

 

آکادمی کدیاد با حضور مدرسان متخصص در زمینه‌ی برنامه‌نویسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آموزش برنامه نویسی است. این مجموعه با دوره‌های آموزش مختلف برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی و مباحثی کاربردی مثل فریم ورک‌ها یا توسعه بلاک چین به شما کمک می‌کند تا بتوانید به موقعیت شغلی عالی ای برسید. هدف اصلی این تیم آموزش صفر تا صد برنامه نویسی به علاقه‌مندان است؛ که در این زمینه از متدهای متفاوت نسبت به دیگر مجموعه‌ها بهره گرفته شده است. همچنین تا زمان رسیدن به تسلط کامل به آموزش‌ها همواره پشتیبان شما خواهد بود.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH