غیر فعال کردن افزونه کروم

خبر خوب برای کاربران گوگل کروم؛ غیر فعال کردن افزونه‌های کروم ساده‌تر می‌شود

گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که روند غیر فعال کردن افزونه های کروم را به مراتب ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

یکی از نکات مهم در مورد گوگل Chrome پشتیبانی آن از برنامه‌های افزودنی است که می‌توانند تجربه مرور اینترنت شما را بهبود بخشند. شاید به یک افزونه مدیریت رمز عبور یا یک مسدودکننده تبلیغات نیاز داشته باشید. در هر صورت، افزونه‌ها موقعیت‌های بسیار خوبی را برای تجربه بهتر اینترنت ایجاد می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که امکان سوء استفاده از این طریق نیز وجود دارد و افزونه‌ها ممکن است قابلیت‌های مخربی داشته باشند و آن‌ها را پنهان کنند. افزونه‌های مخرب حتی می‌توانند عملکرد برخی از وب سایت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

جدا از افزونه‌های مخرب، برخی از افرونه‌ها ممکن است آزاردهنده باشند، برای مثال عملکردی پر باگ داشته باشند یا در حین استفاده شما، با تبلیغات یا روش‌های دیگر مزاحمت ایجاد کنند.

راه حل این مشکلات بسیار ساده است و همه کاربران کروم که از افزونه‌ها استفاده می‌کنند، باید آن را بدانند. شما می‌توانید افزونه‌های نصب شده را غیرفعال کنید و یا اگر به مرور اینترنت شما آسیب می‌زنند، آن‌ها را به طور کامل حذف کنید.

در حالت کلی، شما برای انجام این کار باید به تنظمیات مرورگر می‌رفتید، اما گوگل در حال ایجاد یک راه جدید برای انجام این کار است. به زودی شما می‌توانید بدون این که به تنظیمات بروید، در حین استفاده از وب سایت‌ها و با یک کلیک افزونه مورد نظر را غیر فعال کنید.

کاربر ردیت u/Leopeva64-2 طرح ظاهری جدیدی برای منوی افزونه‌ها کشف کرد. گوگل یک صفحه فرعی را اضافه کرده که شامل کلیدی می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام افزونه‌های کروم را برای یک وب سایت خاص غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن افزونه کروم

این گزینه که برای فعال و غیر فعال کردن افزونه های کروم استفاده می‌شود، فعلا تنها در نسخه بتای کروم در دسترس است. لازم به ذکر است که این ویژگی در واقع هنوز کار نمی‌کند. آنچه که در عکس بالا می‌بینید فقط طراحی ظاهری این ویژگی را نشان می‌دهد.

همچنین، هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل به زودی این ویژگی کروم را عرضه کند. در حال حاضر محصولات رقیب مانند مایکروسافت Edge راه حل‌ یک کلیکی برای غیرفعال کردن برنامه‌های افزودنی دارند. Edge مرورگری است که بر اساس فن‌آوری کرومیوم مشابه کروم ساخته شده است. در نتیجه، Edge از افزونه‌های ساخته شده برای کروم نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به بند قبلی می‌توان نتیجه گرفت که بالاخره روزی خواهد رسید که گوگل این ویژگی را اضافه کند و مسئله اصلی، زمان عرضه آن است نه احتمال عرضه آن.

پس از در دسترس قرار گرفتن، این ویژگی به شما اجازه خواهد داد تا برنامه‌های افزودنی را در وب سایت‌های مختلف برای اقدامات خاص متوقف کنید. ممکن است بخواهید عملکرد کامل یک سایت را بازیابی کنید یا از خواندن اطلاعات پرداخت آنلاین توسط افزونه‌ها هنگام خرید اینترنتی جلوگیری کنید.

در هر صورت، راه حل با یک کلیک، سریع‌تر از فعال و غیرفعال کردن دستی افزونه های کروم در تنظیمات خواهد بود.

نحوه غیر فعال کردن افزونه ها در گوگل کروم

تا زمانی که این ویژگی منتشر نشود، می‌توانید با کلیک کردن روی میانبر افزونه در کنار نوار URL، افزونه‌ها را در کروم غیرفعال کنید. تمام افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید به شما نشان داده خواهد شد و به شما اجازه می‌دهد آن‌ها را یکی یکی غیرفعال کنید. فقط روی منوی سه نقطه ضربه بزنید تا برنامه‌های افزودنی را به صورت جداگانه مدیریت کنید.

همچنین می‌توانید افزونه‌ها را از منوی تنظیمات Chrome غیرفعال کنید. روی منوی سه نقطه در سمت راست نوار URL ضربه بزنید و به دنبال منوی Extensions بگردید. اینجاست که می‌توانید همه برنامه‌های افزودنی را ببینید و آن‌هایی را که نیاز ندارید غیرفعال کنید.

هر دو راه همچنین به شما امکان می‌دهد افزونه‌ها را به طور کامل از Chrome حذف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH