هر آنچه که باید درباره باتری سامسونگ گلکسی S23 بدانید

سری گلکسی S23 سامسونگ در سه مدل موجود است: نسخه معمولی گلکسی S23 که جمع و جور و سبک است، گلکسی S23 پلاس که اندازه بزرگ‌تری دارد و عمر باتری طولانی‌تری را بدون افزایش وزن قابل توجه ارائه می‌دهد و سپس بزرگترین و چشمگیرترین مدل به نام گلکسی S23 اولترا که دارای قلم  S pen و طولانی‌ترین عمر باتری است.

اما طول عمر واقعی باتری برای هر مدل چیست؟ و آیا عمر باتری در دنیای واقعی نسبت به مدل‌های سال گذشته تغییر کرده است؟

در این مقاله، همه چیزهایی را که درباره باتری گلکسی S23 می‌دانیم مرور می‌کنیم، پس ادامه مطلب را بخوانید!

سامسونگ در سری گلکسی S23 عمر باتری را بهبود بخشیده است، اما میزان ارتقا برای هر مدل متفاوت است. مدل‌های کوچکتر این سری یعنی S23 و S23 پلاس، از نظر فیزیکی باتری‌های بزرگ‌تری دارند، در حالی که مدل S23 اولترا از همان اندازه نسخه قبلی استفاده می‌کند. با این حال، این تنها عامل موثر نیست: تراشه سیستم جدید Snapdragon 8 Gen 2 و صفحه نمایش جدیدتر دو عامل کلیدی هستند که در کنار مزایای دیگر، به عمر باتری بیشتر در خانواده S23 کمک می‌کنند.

نتایج تست باتری گلکسی S23:

در تست مرور وب ما، همه مدل‌های گلکسی S23 به میزان قابل توجهی از نسل قبلی خود بیشتر دوام می‌آورند، که خبر بسیار خوبی است.

 

هنگام پخش ویدیوهای یوتیوب از طریق اتصال Wi-Fi، مدل اولترا و مدل کوچکتر S23 پیشرفت خوبی را به دست آوردند، در حالی که نسخه S23 پلاس تقریباً مشابه با مدل سال گذشته بود.

 

 

در نهایت، برای بازی‌های سه‌بعدی، دوباره شاهد بهبود چشمگیری در عمر باتری هستیم، بنابراین همه اینها خبر خوبی برای کاربران سری S23 است.

ادعاهای رسمی سامسونگ در مورد عمر باتری گلکسی S23 اولترا به شرح زیر است:

پخش صدا: 99 ساعت (22 درصد بیشتر از S22 اولترا)
پخش ویدیو: 26 ساعت (30 درصد بیشتر از S22 اولترا)

جالب اینجاست که سامسونگ گلکسی S23 پلاس را با عمر باتری طولانی‌تری برای پخش ویدیو نسبت به S23 اولترا لیست کرده است! این موضوع واقعاً با آزمایش باتری ما تایید نمی‌شود. آزمایش ما شامل پخش ویدیوهای YouTube از طریق اتصال Wi-Fi است، بنابراین ممکن است با آزمون انجام شده توسط سامسونگ متفاوت باشد. در زیر تخمین‌های رسمی سامسونگ آمده است:

برآوردهای رسمی سامسونگ برای عمر باتری سری S23 (پخش ویدیو):

S23: تا 22 ساعت
S23 پلاس: تا 27 ساعت
S23 اولترا: تا 26 ساعت

گلکسی S23 چقدر ظرفیت باتری دارد؟

هر دو گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس با افزایش ظرفیت باتری حدود 200 میلی آمپر ساعت یعنی تقریبا  5 درصد عرضه می‌شوند. مدل گلکسی S23 دارای باتری 3900 میلی آمپر ساعتی است در حالی که گلکسی S23 پلاس باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد. مدل گلکسی S23 اولترا دارای همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مشابه با نسل قبلی خود است.

 

گلکسی S23 چقدر سریع شارژ می‌شود؟

انتظار می‌رود سری گلکسی S23 از سرعت‌های شارژ زیر از طریق کابل پشتیبانی کند:

گلکسی S23 – شارژر 25 وات

گلکسی S23 پلاس — 45 وات

گلکسی S23 اولترا — 45 وات

 

اینها برابر با همان سرعت‌های شارژ خانواده گلکسی S22 قبلی هستند و با این سرعت‌ها شارژ کامل فقط کمی بیشتر از یک ساعت در همه گوشی‌ها طول می‌کشد.

آیا گلکسی S23 شارژ بی‌سیم دارد؟

بله، سری گلکسی S23 ازشارژ بی‌سیم در هر سه مدل پشتیبانی می‌کند.

سرعت شارژ بی‌سیم 10 وات است که در واقع کمی کندتر از 15 واتی است که قبلا در سری S22 و S21 داشتیم.

همان‌طور که می بینید تفاوت واقعاً ناچیز است و لازم نیست برای این سرعت‌های تا حدی کمتر نگرانی داشته باشید.

آیا گلکسی S23 شارژ بی‌سیم معکوس دارد؟

بله، گلکسی S23 از شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی جالب به شما امکان می‌دهد از هر مدل گلکسی S23 به عنوان یک پاوربانک استفاده کنید. این حالت را فعال کنید و یک ابزار دیگر با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم Qi را در پشت گلکسی S23 قرار دهید تا گوشی آن را شارژ کند. به خاطر داشته باشید که این ویژگی، باتری گلکسی S23 را نسبتاً سریع تخلیه می‌کند.

گلکسی S23 از چه شارژری استفاده می‌کند؟

تمامی گوشی‌های گلکسی S23 در جعبه‌ای باریک به فروش می‌رسند که شارژر ندارد. سامسونگ تعدادی شارژر رسمی دارد و پیشنهاد می‌کنیم به دنبال یکی از آنها با خروجی USB-C و سرعت حداقل 25 وات باشید.

برای گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا، می‌توانید شارژر گران‌تر 45 واتی سامسونگ را خریداری کنید، فقط به خاطر داشته باشید که باید آن شارژر را با یک کابل مخصوص که ضخیم‌تر است و قابلیت پشتیبانی از 5 آمپر را دارد، استفاده کنید. در مجموع، این بسته ممکن است حدود 50 دلار برای شما هزینه داشته باشد. مدل کوچکتر گلکسی S23 از شارژ 45 واتی پشتیبانی نمی‌کند و  حداکثر سرعت 25 وات را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH