انویدیا با تمام قوا می‌تازد

nvidia-logo

آمار عملکرد انویدیا در سه ماه دوم سال 2014 میلادی برای این شرکت بسیار امیدوارکننده بوده است و به نظر می‌رسد که انویدیا با تمام قوا می‌تازد و بازار را به تسخیر خود درآورده است زیرا آمار کسب‌شده توس این شرکت از پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیز بهتر بوده است.

نام انویدیا که برای مخاطبین عمومی با نام کارت‌های گرافیکی گره خورده است ولی این غول بزرگ در طول سال‌های اخیر در بازارهای مختلفی موفق بوده است و این شرکت تنها در ساخت پردازنده‌های گرافیکی فعالیت نداشته است. نمونه بارز این موارد را نیز می‌توان تولید پردازنده‌های بسیار نیرومند سری تگرا و عرضه تبلت‌های ویژه و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای تولید یک کنسول بازی دانست.

در سه ماه دوم سال 2014، فروش انویدیا به‌مراتب بهتر از ارقام پیش‌بینی‌شده توسط متخصصین بوده است و همین امر آینده این شرکت را بسیار روشن نشان می‌دهد. این شرکت در حال حاضر هر سهام خود را با سود 22 سنتی در بازار بورس، در اوج می‌بیند و ارزش کل درآمد این شرکت به 1.103 میلیارد دلار رسیده است که این امر برای این شرکت رقم مطلوبی محسوب می‌شود. در حال حاضر ارزش هر سهم انویدیا در بازار بورس برابر با 18 دلار و 25 سنت است و این شرکت موفق شده است تقریبا در تمامی رده‌ها با فروش بسیار بالایی، سود زایی نماید.

پردازنده‌های گرافیکی سری جی فورس انویدیا در بازار فروش موفق شده‌اند تا 10 درصد بالاتر از ارقام پیش‌بینی‌شده را به ثبت برسانند و این موضوع علیرغم افت فروش پی‌سی‌ها نشان از محبوبیت بالای سخت‌افزارهای گرافیکی در میان کاربران دارد. همچنین این شرکت موفق شده است تا در بازار پردازنده‌های تگرای خود با رشدی 300 درصدی روبرو شود زیرا این پردازنده‌ها، با قرارداد انویدیا با شرکت‌های مختلف، توانسته‌اند بازارهای بزرگی مانند چین را هدف قرار بدهند و محصولاتی مانند تولیدات شرکت ژیائومی، با استفاده از پردازنده‌های انویدیا توانسته‌اند تا در بازار چین حتی شرکت بزرگ سامسونگ را نیز کنار بزنند که همه این موارد تنها به نفع انویدیا تمام شده است. برای نمونه می‌توان گفت که در چهار دقیقه نخست عرضه تبلت ژیائومی مینی پد که از پردازنده انویدیا تگرا بهره برده است، رقم فروش 50‌هزار دستگاه برای آن به ثبت رسیده است.

البته انویدیا به بازارهای موجود قناعت نکرده است و مدت‌هاست که بر روی کنسول بازی خود کار می‌کند؛ البته احتیاط فراوان مسئولان این شرکت در عرضه یک کنسول بازی نشان از برنامه‌ریزی بسیار دقیق آن‌ها برای ورود به این رده پرمخاطره دارد. تبلت شیلد نیز توانسته است تا دل بسیاری از کاربران را با خود به رویاهایی از جنس گیم ببرد و موفقیت آن در بازار چندان غیرقابل‌پیش‌بینی نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH