اینستاگرام و اتهام تمرکز بیش از حد بر روی ویدیو، عکاسان گلایه دارند!

اینستاگرام مایل است که عکاسان بدانند این رسانه اجتماعی، آنها را از یاد نبرده است. بر اساس گزارش وبسایت The Verge، آدام موسری؛ مدیرعامل اینستاگرام طی هفته گذشته میزبان یک جلسه پرسش و پاسخ هفتگی با کاربران بود. در این جلسه وی به‌دلیل تمرکز اخیر اینستاگرام بر مقوله ویدیو از جانب کاربران تحت فشار قرار گرفت. این اپلیکیشن با نمایش ویدیوهای بیش‌تر در قسمت feed و راه‌اندازی مشخصه Reels، حوزه تمرکز خود را به شکلی چشمگیر تغییر داده است. این موضوع موجب نگرانی کاربران علاقه‌مند به عکاسی در اینستاگرام شده است.

آقای موسری اعتراف کرد که در سال گذشته میلادی، اینستاگرام بیش از اندازه بر مقوله ویدیو تمرکز نموده است. همچنین وی وعده داد که کمپانی نسبت به اتخاذ رویکرد متعادل‌تر در آینده متعهد است. به گفته مدیرعامل اینستاگرام، فواصل زمانی میان دفعاتی که کاربران، عکس‌ها را در برابر ویدیوها لایک نموده و روی تصاویر در مقابل ویدیوها کامنت ارسال می‌کنند؛ تقریبا با یکدیگر برابر هستند. متن کامل پاسخ آدام موسری بدین شرح است:

“بی‌تردید رویکرد اخیر موجب ناراحتی تعدادی از عکاسان شده است. من با صراحت اعلام می‌کنم که اگرچه اینستاگرام به سوی ویدیو گرایش بیش‌تری پیدا کرده است؛ اما کماکان برای عکس‌ها ارزش ویژه‌ای قائل است. عکس‌ها همواره بخشی از ساختار اینستاگرام به‌شمار خواهند رفت. من تصور می‌کنم که در سال 2022 بیش از اندازه بر مقوله ویدیو متمرکز شدیم و در این حوزه تا حدی زیاده‌روی کردیم. در نتیجه اساسا ویدیوهای زیادی را نمایش داده و عکس‌ها به میزان کافی مورد توجه قرار نگرفتند. اما از آن زمان به بعد، رویکرد خود را تعدیل کردیم. بنابراین اکنون مواردی مانند تعداد دفعاتی که افراد، عکس‌ها را در برابر ویدیوها لایک نموده و تعداد دفعاتی که افراد، روی عکس‌ها و در برابر ویدیوها کامنت ارسال می‌کنند؛ تقریبا برابر هستند.

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که همه چیز در حالت متعادل قرار دارد. بنابراین دلیل تمرکز بیش‌تر اینستاگرام بر مقوله ویدیو در مقطعی از زمان این است که ویدیوها امکان تعامل کلی کاربران را افزایش می‌دهند. اما عکس‌ها همواره بخش مهمی از فعالیت‌های ما را تشکیل می‌دهند. همواره تعداد زیادی از کاربران مایل به یافتن و مشاهده عکس‌ها در اینستاگرام و سایر مکان‌ها هستند. من می‌خواهم با اطمینان اعلام کنم که عملکرد ما در این زمینه کاملا شفاف است.”

همچنین آدام موسری به موضوع هرزنامه‌ها نیز اشاره کرد و مدعی شد: “بی‌تردید اسپم‌ها و ربات‌ها در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ اما ما با تمام توان خود برای کاهش تعداد آنها تلاش می‌کنیم. من در حال حاضر مشخصا پیرامون کامنت‌ها نگران هستم. در واقع این همان چیزی است که ما فعالانه به‌دنبال آن هستیم و امیدواریم که در طول سال به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست پیدا کنیم.”

اظهارات آقای موسری در همان دورانی مطرح شده که اینستاگرام از قابلیت جدیدی موسوم به حالت آرام “Quiet Mode” رونمایی کرد. این گزینه جدید، اعلان‌ها را خاموش کرده و به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان ارسال پیام مستقیم برای کاربر دیگر، از عدم دسترس‌پذیری وی مطلع شوند. این ویژگی اساسا مشابه قابلیت‌های اسکرین تایم اپل و گوگل بوده و مستقیما در برنامه گنجانده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH