نقد و بررسی تبلت سامسونگ گلکسی تب S8 اولترا

در این نقد و بررسی همراه آی‌تی‌رسان باشید تا به طور کامل در خصوص طراحی، کیفیت و قابلیت‌های گلکسی تب S8 اولترا با شما صحبت کنیم.

در دنیای دیجیتال هر روز به فناوری‌های جدید و نوآوری‌های خاصی مواجه می‌شویم، اما یک نکته همواره ثابت است، نمایشگرها در حال بزرگ‌تر شدن هستند. فرقی ندارد در مورد چه دیوایسی صحبت می‌کنیم، تلفن همراه، تبلت، تلویزیون، نمایشگر حتی نمایشگر‌های داخل خودرو!

انگار مردم این روزها با نمایشگرهای بزرگ ارتباط بهتری برقرار می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند به کارهای خود برسند. همین عامل باعث شده تا روز به روز شاهد عرضه گوشی‌های بزرگ‌تر و حتی تبلت‌های بزرگ‌تر باشیم.

زمانی نمایشگر 7 اینچ مرز میان تبلت و گوشی را مشخص می‌کرد، البته در آن زمان گوشی‌های 4.5 یا نهایتا 5.5 اینچی بودند. اما وقتی نمایشگر گوشی‌های هوشمند به نزدیک 7 اینچ رسید، تبلت‌ها نیز برای حفظ کارایی خود بزرگ‌تر شدند. اما سامسونگ در محصول جدید خود پای را فراتر گذاشته و حالا با محصولی طرف هستیم که نمایشگر آن به اندازه یک مانیتور است.

تبلت گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ به خوبی بار معنایی کلمه اولترا را به دوش می‌کشد. این تبلت یک اولترای واقعی است. تبلتی 14.6 اینچی که تفاوت زیادی با نمایشگر یک لپ‌تاپ یا یک نمایشگر کوچک ندارد.

البته نمایشگر عریض، تنها ویژگی جذاب گلکسی تب S8 اولترا نیست، این تبلت که رنگ و بوی یک لپ‌تاپ کامل را دارد، با انبوهی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های پریمیوم عرضه شده و قیمت بالایی دارد.

در این نقد و بررسی همراه آی‌تی‌رسان باشید تا به طور کامل در خصوص طراحی، کیفیت و قابلیت‌های گلکسی تب S8 اولترا با شما صحبت کنیم.

مشخصات گلکسی تب S8 اولترا

ابعاد
 326.4 در 208.4 در 5.5 میلی‌متر
وزن
 728 گرم
نمایشگر
 14.6 اینچ سوپرامولد با رزولوشن 1848 در 2960 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز
پردازنده 
 اسنپدارگون 8 نسل 1
پردازنده گرافیکی
 ادرنو 730
رم
 8 گیگابایت
حافظه داخلی
 128 گیگابایت
سیستم عامل
 رابط کاربری One UI 5
دوربین اصلی
 دوگانه: 64 مگاپیکسل واید + 6 مگاپیکسل اولتراواید
دوربین سلفی
 دوگانه 12 مگاپیکسل واید + 12 مگاپیکسل اولنراواید
باتری
 11200 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

طراحی گلکسی تب S8 اولترا

احتمالا ابعاد و بزرگی تبلت، شاید اولین واکنش شما پس از دیدن آن باشد. گلکسی تب S8 اولترا سامسونگ به شدت بزرگ، باریک و با کیفیت است. آنقدر که شاید در استفاده طولانی مدت همین ویژگی‌ها تبدیل به نقطه ضعف آن شوند.

گلکسی تب S8 اولترا اصلا یک تبلت یک دستی نیست، شاید بهتر باشد بگوییم اصلا تبلتی نیست که شما بخواهید آن را در دست بگیرید، چه برسد بخواهید با یک دست این کار را انجام دهید. این تبلت 726 گرم وزن دارد، یعنی اختلاف زیادی با یک کیلو گرم ندارد و هرچقدر هم دستان قدرتمندی داشته باشید، در دست گرفتن این مدل آزاردهنده خواهد بود.

البته موضوع فقط وزن نیست، ابعاد بزرگ تبلت باعث شده در دست گرفتن آن اصلا راحت نباشد. راه حل آن است که تبلت همیشه روی میز، روی پا، یا در حالت ایستاده باشد. در حالت ایستاده بعید می‌دانم استند‌های معمول بازار توانایی نگه‌داشتن این تبلت با این وزن و اندازه را داشته باشند، بنابراین باید یک استند خاص پیدا کنید.

خود سامسونگ یک کاور مگنتی برای این تبلت تولید کرده که نیمی از آن باز شده و به شکل یک استند گلکسی تب S8 اولترا را نگه می‌دارد، این کاور چرمی به خوبی از قلم استایلوس تبلت هم نگه داری می‌کند اما قیمت آن با کیبورد مگنتی سامسونگ حدود 350 دلار است، یعنی حدود قیمت یک گوشی میان‌رده با کیفیت! اما با این پکیج می‌توانید مانند یک لپ‌تاپ یا یک سرفیس از گلکسی تب S8 اولترا استفاده کنید.

اگر استند نداشته باشید کارتان کمی سخت است، به خصوص آن که فریم و لبه‌های تبلت صیقلی است و اگر آن را به چیزی تکیه دهید، احتمال سر خوردن آن وجود دارد.

این که به چه شکلی بخواهید از تبلت استفاده کنید به میل و نحوه استفاده خودتان بستگی دارد، ولی کلا تبلتی با این اندازه بد قلق است و به راحتی نمی‌توان در هر موقعیتی از آن استفاده کرد.

کیفیت ساخت و مقاومت

گلکسی تب S8 اولترا کیفیت ساخت بالایی دارد، فریم و بدنه به شکلی یک پارچه از آلومینیوم ساخته شده که با دوام و مستحکم به نظر میرسد. این مدل یکی از باریک‌ترین تبلت‌های بازار است، ضخامت آن حتی از بسیاری از گوشی‌های بازار هم کمتر است، به همین علت شاید احساس کنید که با توجه به نمایشگر پهن و این ضخامت کم، کیفیت بدنه آنقدر خوب نباشد ولی وقتی تبلت را در دست می‌گیرید، مشخص است که به راحتی نمی‌توان به آن آسیب زد، حتی شاید بخواهید با انگشت آن را از وسط تا کنید، ولی موفق نخواهید بود.

اما این بدنه یک مشکل بزرگ دارد و آن لیز بودن است. تبلتی با این ابعاد و وزن به راحتی ممکن است از دست شما لیز بخورد، سر بودن بدنه فلزی به این ماجرا کمک شایانی کرده و احساس نا ایمنی هنگام استفاده به شما می‌دهد. این دلیل دومی است که باید از این تبلت به شکل ایستاده افقی بر روی میز استفاده کنید.

درگاه‌ها

بر روی فریم، عنصر اضافه‌ای وجود ندارد، یک دکمه پاور، دکمه بلندی صدا، درگاه کارت حافظه و درگاه شارژ USB-C مهم‌ترین چیزهایی هستند که بر روی فریم می‌بینید. البته نباید از چهار بلندگو پرقدرت AKG هم گذشت.

دکمه پاور و بلندگو تبلت اگر آن را به صورت عمودی بگیرید، در بالای فریم سمت راست و اگر تبلت را به صورت افقی بگیرید و سمت چپ فریم بالایی قرار دارد.

در هر دو حالت جای این دو دکمه بسیار نامناسب است و دست شما به راحتی به آن نمی‌رسد، به ویژه در حالت عمودی که بهتر بود کمی این دو دکمه در میانه فریم قرار می‌گرفتند. اما کاملا در بالای آن قرار دارند، همچنین دکمه ولوم پایین دکمه پاور قرار دارد که آن هم برخلاف عادت استفاده ما از تلفن همراه است و به طور کلی کمی طول می‌شد تا به جای این دو دکمه عادت کنید.

ابعاد

گلکسی تب S8 اولترا 326.4 میلی‌متر طول، 208.6 میلی‌متر عرض و تنها 5.5 میلیمتر ضخامت دارد. این تبلت حدودا عرض یک کاغذ A4 را دارد و طول آن دو-سه سانت از کاغذ A4 بیشتر است.

در پشت تبلت یک دوربین دوگانه با فریمی که کمی از بدنه بیرون زده و یک نوار که جای شارژر مغناطیسی قلم هست دیده می‌شود. قلم به شکل مغناطیسی در جای خود می چسبد و شارژ می‌شود. در فریم سمت راست و زیر دکمه‌های پاور و بلندگو هم می‌توانید قلم را به شکل مغناطیسی به بدنه بچسبانید، این حال برای مواقعی است که می‌خواهید از قلم استفاده کنید و آن را دم دست خود قرار می‌دهید.

تبلت به خاطر وجود دوربین لق نمی‌زند زیرا پهنای آن به مقداری است که برآمدگی دوربین بی اثر می‌شود اما تبلت کمی کج بر روی سطح صاف می‌ایستد، همچنین اگر می‌خواهید تبلت را بر روی میز قرار دهید، نمی‌توانید همزمان قلم را شارژ کنید و این دلیل دیگری برای استفاده مداوم از گلکسی تب S8 اولترا به شکل ایستاده است.

در جلو نمایشگر بزرگ و پهناور 14.6 اینچی دیده می‌شود، دور نمایشگر یک حاشیه با ضخامت بسیار کم وجود دارد که جلوه فوق‌العاده‌ای به تبلت بخشیده، اگر تبلت را به شکل افقی بگیرید، در حاشیه بالای صفحه ناچ عریض دوربین‌های سلفی را مشاهده می‌کنید که در آن دو دوربین قرار دارد. این ناچ بسیار کوچک است و شاید در استفاده روزمره به چشم شما نیاید.

به طور کلی این تبلت ساخته شده تا به شکل افقی بر روی میز مورد استفاده قرار گیرد، البته شما می‌توانید آن را در دست بگیرید یا به جایی تکیه دهید ولی در این حالات، استفاده از تبلت واقعا دشوار است.

جای دوربین سلفی به ما می‌گوید که باید از تبلت به شکل افقی استفاده کنیم و در این حالت می‌توان به خوبی پاسخ ویدیوکال‌ها را داد یا ارتباط تصویری مناسبی گرفت. به این ترتیب اگر می‌خواهید همواره تبلت را به شکل عمودی استفاده کنید، شاید گلکسی تب S8 اولترا گزینه مناسبی برای شما نباشد، هم به دلیل محل قرار گیری دوربین سلفی و هم به خاطر نوع طراحی آن.

این مدل در رنگ سربی ساخته شده که بیشتر شبیه نوک مدادی است، رنگی جذاب که کمی اثر انگشت به خود جذب می‌کند، اما این مشکل با خرید کاور حل می‌شود. تبلت ضد آب نیست اما نمایشگر آن با روکش گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود که تا حد زیادی اطمینان خاطر به شما می‌دهد.

نمایشگر گلکسی تب S8 اولترا

همانطور که گفته شد، نمایشگر بزرگ، اولین و مهم‌ترین ویژگی گلکسی تب S8 اولترا است. این نمایشگر بزرگ با حاشیه کم، تقریبا 90 درصد از پنل جلویی تبلت را پوشانده است. این نوع طراحی واقعا قابل تحسین است، زیرا حاشیه دور نمایشگر در تمامی ضلع‌ها برابر بوده و یک نمایشگر بزرگ و وسیع در ابعاد کلی تبلت را به ما می‌دهد.

البته حاشیه کم مشکلاتی هم دارد، زمانی که تبلت را در دست می‌گیرید، ناخودآگاه انگشت ما نمایشگر را لمس می‌کند، درواقع حاشیه آنقدر باریک است که جای زیادی برای در دست گرفتن تبلت باقی نمی‌ماند، این خود دلیلی دیگری بر نوع طراحی سامسونگ است که ما را به استفاده از گلکسی تب S8 اولترا بر روی میز مجبور می‌کند.

مشخصات

نمایشگر این تبلت را می‌توان یکی از بهترین نمایشگرهای تبلت در بازار نامید، کیفیت فوق‌العاده پنل، رنگ‌های زنده و طبیعی، کنتراست مناسب و رفرش ریت 120 هرتز باعث می‌شود از اینچ به اینچ این نمایشگر لذت ببرید.

همانطور که گفتیم، صفحه نمایش گلکسی تب S8 اولترا 14.6 اینچ پهنا دارد، این نمایشگر 90 درصد از پنل را پوشانده و 612 سانتی‌متر مربع است.

نمایشگر این تبلت از رزولوشن 1848 در 2960 بهره می‌برد که ارقام بزرگیست، کیفیت بالای نمایشگر نیز نشان می‌دهد که مشکلی از نظر رزولوشن وجود ندارد، در هر اینچ 240 پیکسل وجود دارد و به همین دلیل کیفیت کل نمایشگر به ویژه در نمایش جزئیات بسیار بالاست.

نمایشگر گلکسی تب S8 اولترا از نسبت 16:10 بهره می‌برد که شبیه به نسبت مانیتورها یا صفحه نمایش‌های لپ‌تاپ است. این نسبت برای تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است، همچنین زمانی که به حالت دکس مود می‌روید کاملا احساس می‌کنید که در حال استفاده از یک لپ‌تاپ هستید.

اجرای بازی‌های اندروید در این نسبت بهترین انتخاب نیست ولی مشکلی از این نظر وجود ندارد و اکثر بازی‌ها به خوبی در این تبلت اجرا می‌شوند.

نمایشگر سوپرامولد گلکسی تب S8 اولترا شاید یکی از بزرگ‌ترین نقطه قوت‌های آن در مقابل رقبا باشد، این دستگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرهای لمسی سوپرآمولد در بازار را دارد و در میان تبلت‌ها نیز مورد مشابهی دیده نمی‌شود.

این صفحه نمایش از HDR10 و رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. با این مشخصات به جرات می‌توان گفت اگر بهترین نمایشگر در دنیای تبلت‌ها را می‌خواهید، باید به سراغ گلکسی تب S8 اولترا بیایید.

کیفیت نمایشگر فوق‌العاده است، تمام نقاط تیره و روشن صفحه به خوبی نمایش داده می‌شود، همچنین زاویه دید بسیار گسترده است. به طور خلاصه می‌توان گفت نمایشگر گلکسی تب S8 اولترا برای کارهای گرافیکی، تماشای فیلم و ویدیو و وبگردی ساخته شده است.

نسبت صفحه

اما این مدل از نسبت 16:10 بهره می‌برد و موقع دیدن فیلم و سریال کمی فضای بالا و پایین صفحه مشکی می‌ماند. طبیعتا افرادی که چنین تبلتی با این ابعاد را خریداری می‌کنند، به دنبال دیدن فیلم و سریال هستند و محتوای تصویری برای آن‌ها اهمیت دارد، گلکسی تب S8 اولترا کیفیت لازم را دارد اما بهتر بود نسبت آن هماهنگ با نسبت تصویری فیلم‌های سینمایی می‌بود، به این شکل استفاده بهتری از ابعاد صفحه نمایش می‌شد. اما در هر صورت نسبت صفحه تبلت اصلا بد یا آزاردهنده نیست و شما می‌توانید به خوبی با آن کار کنید.

نور صفحه

از دیگر موضوعاتی که باید به آن اشاره کرد، روشنایی صفحه است. روشنایی صفحه گلکسی تب S8 اولترا برای کارهای داخل خانه مناسب است، در شرایطی که زیر نور آفتاب نیستید به خوبی می‌توانید با این تبلت کار کنید، اما نور صفحه برای کار کردن در فضای آزاد خیلی مناسب نیست. البته این تبلت به طور کلی آنگونه طراحی نشده که آن را در دست بگیرید و به خیابان بروید یا در محیط دانشگاه به راحتی از آن استفاده کنید، ابعاد بزرگ گلکسی تب S8 اولترا کار کردن با آن در محیط بیرون را دشوار می‌کند به همین دلیل شاید لازم نبود که سامسونگ بر روی روشنایی این تبلت تمرکز داشته باشد، روشنایی فعلی صفحه برای کار کردن در محیط داخلی ساختمان مناسب است.

گلکسی تب S8 اولترا

این تبلت با نمایشگر سوپرامولد ساخته شده و از دارک مود هم پشتیبانی می‌کند. حالت دارک مود در نمایشگرهای امولد باعث کاهش مصرف باتری میشود، همچنین کیفیت نمایش نقاط تاریک در صفحات امولد بسیار بالاست. به همین دلیل صرف نظر از نسبت صفحه، این نمایشگر برای دیدن فیلم و سریال عالی است.

تنظیمات

در نوار نوتیفیکیشن یا منوی Display می‌توانید دارک مود را فعال کنید، همچنین در منوی Display قایل تغییر رفرش ریت هم دارید. نرخ تازه‌سازی صفحه بین 60 و 120 هرتز قابل تغییر هست، همچنین این مدل از رفرش‌ریت متغیر استفاده نمی‌کند، یعنی زمانی که رفرش‌ریت را بر روی 120 می‌گذارید، نرخ تازه‌سازی در هر لحظه 120 هرتز است و مانند نمایشگرهای LTPO نرخ صفحه بر اساس فعالیت شما کم و زیاد نمی‌شود.

این قابلیت در اکثر گوشی‌های بالارده کمپانی سامسونگ دیده می‌شود و انتظار داشتیم تا این تبلت پریمیوم هم دارای چنین قابلیتی باشد، اما اینگونه نیست، قطعا وجود LTPO در این صفحه نمایش باعث کاهش شدید مصرف باتری در حالت 120 هرتز می‌شد.

در منوی Display گزینه Camera Cutout وجود دارد که با وجود آن می‌توانید مشخص کنید در کدام برنامه، ناچ دوربین سلفی پوشیده شود، در این حالت یک نوار مشکی به اندازه ناچ دوربین در کنار آن قرار می‌گیرد و ناچ در این نوار مشکی به چشم نخواهد آمد.

دیگر تنظیمات صفحه مانند نوع رنگ، فونت و اندازه متن‌ها، نمایش پنل اج، اسکرین سیور و دیگر موارد هم در بخش دیسپلی قابل تنظیم هستند.

قفل‌های بیومتریک گلکسی تب S8 اولترا

گلکسی تب S8 اولترا به حسگر چهره و قفل اثر انگشت مجهز شده است. قفل اثر انگشت در حالت عمودی، پایین نمایشگر قرار دارد در حالت افقی در سمت راست نمایشگر است.

بسته به نوع استفاده خود می‌توانید حسگر را تنظیم کنید. یعنی اگر به شکل افقی از تبلت استفاده می‌کنید می‌توانید در همان حالت اثر انگشت را تعریف کرده و از آن استفاده کنید.

استفاده از حسگر در حالت افقی بهتر و راحت تر است، به طور عمومی شما دو سمت چپ و راست تبلت را برای نگه داشتن آن انتخاب می‌کنید و در حالت افقی انگشت شما به حسگر نزدیک تر است، اگر تبلت را بر روی میز هم گذاشته باشید در این حالت دسترسی شما آسان‌تر است.

اما زمانی که در حالت عمودی از تبلت استفاده می‌کنید، انگشت شما از حسگر دور است، و به علت سنگینی و ابعاد تبلت کمی سخت است تا با یک دست دستگاه را گرفته و دیگر انگشت خود را به حسگر برسانید.

اما حسگر به طور کلی سرعت و دقت بالایی دارد و به سرعت انگشت شما را تشخیص می‌دهد، فقط در ابتدا شاید کمی طول بکشد تا قلق آن را به دست بیاورید.

تنها نکته‌ای که در خصوص حسگر اثر انگشت وجود دارد آن است که اگر از تبلت بیشتر به‌شکل عمودی استفاده می‌کنید بهتر است موقع تعریف اثر انگشت، تبلت به شکل عمودی در دست شما باشد، همچنین در حالت افقی هم به شکل افقی تبلت را در دست بگیرید و از حسگر استفاده کنید. به طور طبیعی تفاوتی در نوع تشخیص اثر انگشت در این دو حالت نباید به وجود بیاید، تجربه شخصی من نشان داد، دقت حسگر به این شکل افزایش پیدا می‌کند.

قفل تشخیص چهره

دوربین تشخیص چهره گلکسی تب S8 اولترا کیفیت بسیار خوبی دارد، کیفیتی مشابه با پرچمداران سامسونگ، این دوربین به سرعت چهره شما را تشخیص می‌دهد و تبلت را باز می‌کند. قفل تشخیص چهره هیچ مشکلی ندارد و تفاوتی هم ندارد در حالت افقی یا عمودی از آن استفاده کنید، زاویه دید دوربین به شکلی است که می‌تواند چهره شما را به خوبی تشخیص دهد و حتی زمانی که چهره شما به طور کامل سمت دوربین نیست هم باز قفل باز می‌شود.

تست‌های ویژه ITResan

در بخش تست‌های ویژه به برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های تبلت که برای ما در آی‌تی‌رسان و بسیاری از کاربران اهمیت دارد، می‌پردازیم. این موارد مشمول بخش‌های مختلف تبلت می‌شود و عموما در استفاده عادی روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم، به همین لیل بهتر است بدانیم آیا تبلت گلکسی تب S8 اولترا  می‌تواند تست‌های ویژه ما را رد کند یا خیر؟

 

 تست

نتیجه

بدنه کثیف می‌شود؟

تا حدودی

کار کردن روی سطح صاف آسان است؟

بله

کار کردن با یک دست آسان است؟

خیر

کار کردن زیر نور آفتاب آسان است؟

خیر

یک اثر انگشت را می‌توان دو بار تعریف کرد؟

بله

قفل چهره در تاریکی باز می‌شود؟

بله

حسگر اثر انگشت با دست خیس باز می‌شود؟

بله

قفل چهره با ماسک باز می‌شود؟

بله

کیفیت عکس سلفی پرتره چند نفره به چه شکل است؟

خوب

رابط کاربری سامسونگ

تبلت با اندروید 12 به بازار عرضه شد و بر روی آن رابط کاربری One UI 5 نصب شده است. البته نسخه رابط کاربری و اندروید قابل آپدیت است.

تا کنون در مطالب سایت آی‌تی‌رسان در خصوص رابط کاربری One UI 5 به طور کامل صحبت کرده‌ایم.

این رابط کاربری از سرعت و پایداری بالایی برخوردار است و در استفاده عادی روزمره هیچ مشکلی ندارد.

رابط کاربری در ابتدا همان چیزی است که در گوشی‌های سامسونگ دیدیم، یک رابط کاربری ساده که تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. البته همچنان بسیاری از برنامه‌های اصلی پیشفرض مانند موسیقی، رکورد صوت، ماشین حساب و دیگر ابزارهای مورد نیاز بر روی رابط کاربری نصب نیست و شما باید به صورت جداگانه آن‌ها را دانلود کنید. جای تعجب دارد اما در محصولات سامسونگ به این موارد عادت کرده‌ایم.

قابلیت شخصی‌سازی رابط کاربری در اندروید 12 ارتقا یافته که یکی از نمونه‌های آن اضافه شدن حالت پالت رنگ در منوی Wallpaper and Style است. در حالت پالت رنگ شما می‌توانید اجزای مختلف صفحه مانند آیکون نوار اعلان، بخش تماس یا دیگر بخش‌ها را به رده‌های رنگی موجود در والپیپیر نزدیک کنید. البته در این بخش حتی می‌توان آیکون‌ها را به رنگ والپیپر و تم رنگی درآورد. در این رابط کاربری می‌توان فولدرها را نیز به رنگ دلخواه تغییر داد.

همچنین می‌توانید در بخش تم و والپیپیر هزاران تم، آیکون والپیپیر جذاب برای تبلت خود انتخاب و دانلود کنید. البته قابلیت Always On Display در این تبلت وجود ندارد و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

مالتی‌تسکینگ

شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نمایشگر بزرگ گلکسی تب S8 اولترا استفاده بهینه از حالت مالتی‌تسکینگ است. در این تبلت به خوبی می‌توانید از حالت مالتی‌تسکینگ استفاده کنید و چندین پنجره را در کنار هم داشته باشید. نمایشگر بزرگ این تبلت باعث می‌شود به خوبی از مزیت نمایشگر بزرگ تبلت بهره‌مند شوید، به گونه‌ای که اکثر برنامه‌ها بدون آنکه بیش از حد کوچک شوند، در کنار هم اجرا می‌شوند و نسبت تصویر آن‌ها نیز برهم نمی‌خورد.

همچنین سخت‌افزار قدرتمند این تبلت این قابلیت را به شما می‌دهد که بدون مشکل کندی، لگ یا ایجاد مشکل بتوانید چندین برنامه را در کنار هم باز و استفاده کنید.

البته همچنان تعدادی از برنامه‌ها مانند اینستاگرام و توییتر برای استفاده از تبلت در این ابعاد بهینه نشده‌اند و نسبت تصویر آن‌ها کمی غیر واقعی است، استفاده از این برنامه‌ها در حالت مالتی‌تسکینگ تجربه بهتری است.

پنل اج

یکی از جذاب‌ترین آپشن‌های رابط کاربری سامسونگ، پنل اج است. با فعال کردن اج پنل در تنظیمات، این پنل در یک سمت نمایشگر مشخص خواهد بود؛ به وسیله آن می‌توانید چند پنجره را در صفحه تبلت باز کنید. برای اینکار کافیست آیکون برنامه مورد نظر خود را در پنل اج لمس و به صفحه اصلی درگ کنید، در این زمان می‌توانید این برنامه را در نیمه بالایی صفحه، نیمه پایینی صفحه یا در سمت چپ و راست صفحه قرار داد.

یکی از روش‌های استفاده از حالت مالتی‌تسکینگ، انتخاب برنامه‌ها از پنل اج است، تنها کافیست این پنل را اجرا کرده و برنامه مورد نظر را به قسمت مورد نظر صفحه بکشید. آن‌هایی که به مالتی‌تسکینگ علاقه دارند، پنل اج، قابلیت مورد علاقه آن‌هاست.

تسک‌بار

زمانی که وارد یک برنامه می‌شوید، در نوار پایینی صفحه برنامه‌هایی کنار هم ردیف شده‌اند و در کنار آن‌ها سه گزینه خانه، بازگشت و برنامه‌های اخیر قرار دارد. این نوار تسک‌بار نام دارد و عملکرد آن تا حدودی شبیه به تسک‌بار ویندوز است.

این نوار در صفحه خانه یا منوی برنامه‌ها دیده نمی‌شود و تنها زمانی که یک برنامه را باز می‌کنید، نوار تسک‌بار با پنج برنامه نوت، فولدر، تماس، پیامک و دوربین در زیر صفحه به نمایش در می‌آید.

با این تسک‌بار تمامی برنامه‌های مورد نیاز همواره در دسترس هستند، امکان گردش در میان برنامه‌های مختلف به شدت راحت‌تر‌ شده و امکان مالتی تسکینگ‌ هم به بازدهی بیشتری رسیده است.

قابلیت تسک‌بار را در منوی تسک‌بار در بخش Display تنظیمات می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید، همچنین قابلیت نشان دادن برنامه‌های اخیر و همچنین مخفی شدن تسک‌بار را در این بخش غیرفعال کنید.

با درگ کردن هر کدام از برنامه‌ها از تسک بار به هر قسمتی از صفحه نمایش، وارد بخش مالتی تسکینگ می‌شوید، مثلا می‌توانید برنامه کروم را از تسک‌بار گرفته و به سمت راست صفحه درگ کنید، حالا صفحه به دو بخش تقسیم می‌شود که در سمت راست کروم و سمت چپ تنظیمات است. می‌توانید یک برنامه دیگر مانند تقویم را از تسک بار گرفته و به سمت بالای قسمت چپ صفحه رها کنید، حال قسمت چپ صفحه از دو بخش تنظیمات و تقویم تشکیل می‌شود و در سمت راست کروم را دارید.

به همین شکل می‌توانید برنامه‌های دیگر را در صفحه داشته باشید، در همین حال با کشیدن حاشیه دور هر برنامه می‌توانید آن را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید یا آنکه با لمس قسمت بالایی هر پنجره، می‌توانید آن پنجره را ببندید یا آن که آن پنجره را به شکل یک پنجره پاپ‌آپ تبدیل کنید.

همچنین در قسمت چپ تسک‌بار آیکون برنامه‌ها دیده می‌شود که با زدن آن منوی برنامه‌ها باز می‌شود و می‌توانید هربرنامه را اجرا کنید یا به صفحه بکشید و از حالت مالتی تسکینگ بهره ببرید.

دسک مود

با کشیدن نوار نوتیفیکیشن به پایین می‌توانید گزینه Dex مود را می‌توانید پیدا کنید. با فعال کردن این حالت رابط کاربری فضایی مشابه با ویندوز را پیدا می‌کند، یعنی برای استفاده به شکل افقی و ترجیحا با موس و کیبورد قابل استفاده است.

دکس مود معمولا به عنوان یک راه ارتباطی برای اتصال تلفن همراه با رایانه یا لپ‌تاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در گلکسی تب S8 اولترا، دکس مود یک حالت مستقل بوده و در واقع ویندوز مود یا لپ‌تاپ مود در تبلت به حساب می‌آید.

در این حالت یک نوار مانند نوار تسک‌بار در پایین تبلت به نمایش در می‌آید که که در آن برنامه‌ها، منو، ساعت، اتصال وای‌فای یا اینترنت دیتا، اطلاعاتی مانند ولوم صدا و همچنین پنجره نوتیفیکیشن دیده می‌شود.

در این حالت تمام اپ‌هایی که شما باز می‌کنید در یک پنجره مانند پنجره‌های ویندوز است و شما می‌توانید برنامه‌ها را در نوار بالایی پنجره مینیمایز، ماکسیمایز یا ببندید. بستن برنامه‌ها با تاچ یا زدن گزینه ضربدر است.

همچنین می‌توانید سایز پنجره برنامه‌ها را تغییر دهید، جای نمایش آن‌ها در صفحه را تغییر دهید یا حتی وضوح نمایش آن‌ها را کمتر کنید. در حالت دکس مود هم قابلیت استفاده از برنامه‌ها به صورت مالتی تسکینگ وجود دارد که قابلیتی بسیار کاربری است، با بردن هر برنامه به سمت چپ یا راست صفحه، همان برنامه و دیگر برنامه باز در صفحه، در کنار هم به شکل اسپلیت اسکرین قرار می‌گیرند.

در این حالت بهتر است یک کیبورد و موس به تبلت متصل کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از حالت دکس مود داشته باشید.

البته گلکسی تب S8 اولترا قابلیت‌های متعددی دارد که برای توضیح همه آن زمان زیادی لازم است، به عنوان مثال از ویژگی‌‌های کاربردی آن این است که

در منوی نوتیفیکیشن گزینه‌ای به نام second screen وجود دارد که می‌توانید آن را فعال کنید. سپس زدن دکمه‌های Win+K در ویندوز 10 لیست نمایشگرهای ثانویه قابل اتصال به نمایش در می‌آید و می‌توانید تبلت خود را انتخاب کنید تا گلکسی تب S8 اولترا به همین سادگی حکم نمایشگر دوم سیستم شما را داشته باشد.

تجربه استفاده از رابط کاربری سامسونگ فوق‌العاده است، این رابط کاربری در گلکسی تب S8 اولترا هیچ باگی ندارد و به خوبی همه امکانات در دسترس هستند. همچنین هیچ کندی و لگی در مالتی تسکینگ دیده نمی‌شود.

قلم S Pen

قلم S Pen یکی از مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین قابلیت‌های تبلت گلکسی تب S8 اولترا است. این قلم بسیار سبک و خوش دست است و اندازه‌ای کوچکتر و نازک‌تر از یک خودکار معمولی دارد، به این ترتیب اگر عادت دارید خودکار در دست بگیرید، شاید در ابتدا کمی با قلم گلکسی تب S8 اولترا احساس راحتی نکنید.

طراحی

قلم S Pen یک روکش مات دارد و به این ترتیب کمتر اثر انگشت را به خود جذب می‌کند، همچنین به خوبی در دست قرار میگیرد.

بر روی قلم تنها یک دکمه وجود دارد که با آن می‌توانید دستورات مختلفی را اجرا کنید اما گاهی ممکن است دست شما اشتباها دکمه را لمس کند. دکمه در قسمتی وجود دارد که در هنگام در دست گرفتن قلم، دسترسی به آن راحت باشد، اما همین مورد باعث شده تا گاها به شکل اشتباهی دکمه را لمس کنید.

قلم یک سطح صاف دارد که از همان قسمت به بخش مگنتی زیر دوربین می‌چسبد و شارژ می‌شود. در واقع قلم به طور کامل گرد یا کروی نیست، اما این مورد باعث نشده تا در دست گرفتن قلم سخت شود.

اتصال و شارژ

هنگامی که تبلت را برای بار اول روشن می‌کنید در بخش S pen در منوی Advanced Features از اتصال قلم به تبلت آن اطمینان حاصل کنید، در این حالت می‌توانید از ژست‌های حرکتی قلم استفاده کنید، در غیر این صورت قلم صرفا برای نوشتن یا نقاشی بر روی تبلت کار می‌کند، یعنی اگر قلم به تبلت متصل نبود، امکان استفاده از قلم برای نوشتن وجود دارد.

گلکسی تب S8 اولترا

برای شارژ قلم باید آن را به نوار مشکی رنگی که در پایین دوربین اصلی است بچسبانید، قلم بسیار سریع و در زمانی کمتر از 10 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود و شارژدهی مناسبی هم دارد و به این ترتیب موضمع شارژ قلم هیچ وقت برای شما یک چالش نخواهد بود.

کاربرد

تمام ژست‌های حرکتی که می‌توانید با این قلم انجام دهید در بخش S Pen با شکل نمونه آن حرکت مانند نیم دایره به سمت راست یا چپ وجود دارد. در ابتدا شاید در انجام درست حرکت مشکل داشته باشید و اما به مرور قلق کار دستتان می‌آید. اما مهم آن است که این ژست‌ها کاربرد بسیار کمی دارند و تنها در یکسری شرایط خاص مانند یک ارائه در دانشگاه یا محیط کار شاید به کارتان بیاید ولی در استفاده روزمره کمتر کسی از این ژست‌ها استفاده می‌کند.

بیشترین کاربرد ژست‌های حرکتی قلم در بخش دوربین است، به عنوان مثال وقتی می‌خواهید از فاصله دور از تبلت یک سلفی دسته جمعی بگیرید، در این حالت با زدن دکمه روی قلم، عکس گرفته می‌شود.

اما 99 درصد کاربرد قلم برای نوشتن و طراحی است، کاری که این قلم برای آن ساخته شده است. در این خصوص شخصا نمی‌توانم به طور کامل نظر بدهم، قلمی که ما در اختیار داشتیم گاها هنگام نوشتن یا طراحی بریده بریده کار می‌کرد یا انکه گاها صفحه قلم را تشخیص نمی‌داد. زاویه دست و قلم با صفحه را نیز در حالت‌های مختلف امتحان کردیم ولی این مشکل رفع نشد.

مشکل ما این بود که در هنگام نوشتن گاها چیزی نوشته نمی‌شد اما با توجه به بازخورد مثبت دیگر افرادی که این تبلت را مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند، به نظر می‌رسد که تنها قلم تبلتی که ما در اختیار داشتیم این مورد را داشت و این ایرادی فراگیر نیست.

اما به هر شکل زمانی که قلم به خوبی کار می‌کرد، مشکلی در استفاده از آن نداشتیم و همه چیز طبق انتظار بود. تاخیر قلم گلکسی تب S8 اولترا به 2.8 میلی ثانیه رسیده که واقعا تفاوت کمی با نوشتن عادی دارد، البته وقتی با سرعت بالا چیزی بنویسید یا بکشید، شاید متوجه کمی تاخیر شوید اما در هنگام استفاده عادی، تاخیر قلم واقعا قابل مشاهده نیست.

همچنین با فشار بیشتر قلم به صفحه، خط نوشته شده توسط شما پررنگ‌تر وضخیم ‌تر می‌شود و از این نظر به خوبی می‌توانید در طراحی از این قابلیت استفاده کنید.

مانند همیشه یک میانبر به اسم منو استایل با برنامه‌های مناسب قلم وجود دارد که گزینه کمرنگ آن معمولا در سمت راست صفحه نمایش است ولی میتوانید آن را جابه جا کنید. این گزینه فقط با لمس قلم باز می‌شود و با تاچ دست نمی‌توانید به این منو دسترسی داشته باشید.

برنامه‌های این منو قابل تغییر هستند اما شاید نوت یا اسمارت سلکت از جمله مهم‌ترین قابلیت‌هایی باشد که در این منو به آن‌ها دسترسی سریع خواهید داشت.

سخت افزار گلکسی تب S8 اولترا

در بخش سخت افزار شاهد استفاده از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 هستیم. تراشه 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen 1 یک هسته پردازشی 3 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.5 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته 1.79 گیگاهرتزی Cortex-A510 دارد.

رم و حافظه

در گلکسی تب S8 اولترا از 8 گیگابایت رم و دو نسخه حافظه 128 و 256 گیگابایتی از نوع UFS 3 به بالا (نوع دقیق حافظه مشخص نشده است) استفاده می‌کند. البته نسخه رم 12 و 16 گیگابایت هم را حافظه‌های 256 و 512 گیگابایت وجود دارد.

گلکسی تب S8 اولترا

به این ترتیب دست شما برای خرید باز است اما در خصوص نسخه‌ای که ما در اختیار داشتیم و ارزان‌ترین هم است باید بگوییم سرعت اجرای برنامه‌ها هیچ مشکلی نداشت و همواره تمام برنامه‌ها با سرعت بالا اجرا می‌شوند.

تبلت جدید سامسونگ به طور کامل از پس کار‌های سنگین سخت افزاری بر می‌آید و رم آن نیز به راحتی پر نمی‌شود. در طول استفاده از برنامه یا بازی‌ها هیچ ضعف یا لگ قابل توجهی در آن دیده نمی‌شود، قدرت کلی سخت افزاری تبلت بسیار بالاست و توقع شما در انجام کارهای مختلف را برآورده می‌کند.

بنچمارک

تبلت گلکسی تب S8 اولترا توانست در بنچمارک انتوتو ورژن 9 امتیاز 860421 را به دست بیاورد که امتیاز بسیار خوبی برای یک تبلت در حد پرچمدار سامسونگ است. این تبلت همچنین امتیاز بسیار خوب 3271 در تست‌های چند هسته‌ای گیگ‌بنچ و امتیاز 1183را در تست‌های تک هسته‌ای به دست آورده است.

گیمینگ

گلکسی تب S8 اولترا برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های موجود، مشکل خاصی ندارد. تراشه Snapdragon 8 Gen 1 با وجود چیپ گرافیکی Adreno 730 به راحتی از پس اجرای تمام بازی‌ها بر می‌آید. ما در تست خود، بازی محبوب کالاف دیوتی موبایل را بر روی این تبلت اجرا کردیم که گلکسی تب S8 اولترا بدون وجود هیچ مشکلی این بازی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و رفرش‌ریت اجرا کرد.

گلکسی تب S8 اولترا

هنگام اجرا پس از چند دقیقه بازی، مشکلی از نظر کندی و وجود لگ دیده نشد و می‌توانید تا چند ساعت بازی را بدون هیچ مشکلی با گلکسی تب S8 اولترا اجرا کنید.

البته گلکسی تب S8 اولترا ابعاد مناسبی برای اجرای بازی ندارد و بهتر است با دسته‌های بلوتوثی با آن بازی کنید، در این صورت تجربه جذابی از گیمینگ با قدرت و سرعت بالا در نمایشگر با کیفیت این تبلت خواهید داشت.

گرما

تبلت سامسونگ ضخامت بسیار کمی دارد و به همین دلیل سیستم خنک‌کنندگی خاصی در آن استفاده نشده، اما هنگام استفاده از تبلت کمتر پیش می‌آید که دمای تبلت به مقداری بالا رود که بگوییم تبلت داغ کرده است. اگر از کاور استفاده کنید که اصلا احساس گرما نخواهید داشت، همچنین هنگام استفاده از تبلت به صورت افقی بر روی میز هم متوجه گرمای آن نخواهید شد.

به این ترتیب گرمای این مدل مانند گوشی که مدام در دستمام هست احساس نمی‌شود، و تا زمانی که این گرما در عملکرد تبلت هم تاثیری نگذارد مشکل ساز نیست.

ارتباطات و اتصالات

گلکسی تب S8 اولترا در دو نسخه سیمکارت‌خور و وای‌فای عرضه شده است. این مدل از کارت حافظه‌هم پشتیبانی می‌کند که قابلیت بسیار کاربردی است. این مدل همچنین به 5G، وای‌فای  6Eو بلوتوث 5.2 تجهیز شده است. همچنین طبق عادت خبری از چراغ نوتیفیکیشن و جک هدفون نیست و برای گوش دادن به موسیقی می‌توانید از ایربادهای بلوتوثی و یا هندزفری‌های سیمی با تبدیل USB-C به جک 3.5 استفاده کنید.

دوربین

در دنیای تبلت‌ها دوربین حکم وبکم برای ارتباطات تصویری را دارد، خیلی منطقی نیست که با یک تبلت نزدیک به 15 اینچی بخواهید عکس‌های هنری بگیرید. اما به هر شکل همه تبلت‌ها دارای دوربین اصلی و سلفی هستند که در این زمینه گلکسی تب S8 اولترا با دست پر به بازار آمده است.

این تبلت از یک دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و دوربین اولتراواید 6 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که برای گرفتن عکس و فیلم در حد نیاز کافی هستند و نمی‌توان چیز خاصی از کیفیت آن‌ها گفت.

سلفی

اما مهم دوربین‌های سلفی 12 مگاپیکسلی این تبلت هستند که کارایی بسیار زیادی برای ارتباطات تصویری دارند. هر دو دوربین تصاویر و فیلم‌های بسیار خوب و شفافی را می‌گیرند و کیفیت آن‌ها از استاندارد تبلت‌های بازار بالاتر است. یکی از دوربین‌های 12 مگاپیکسلی سلفی اولتراواید است که برای گفتگو‌های خانوادگی در حالی که تعداد زیادی مقابل تبلت هستند کارایی بسیار خوبی دارد.

اما نکته منفی آن است که با این تبلت نه در حالت 4K و نه 1080p نمی‌توانید به صورت 60 فریم فیلم بگیرید که این یک اتفاق ناامید کننده است، هم سخت افزار و هم نرم‌افزار این تبلت ظرفیت کامل برای پشتیبانی از فیلم‌برداری 60 فریم را دارند ولی این قابلیت در گلکسی تب S8 اولترا دیده نمی‌شود.

اسپیکر

گلکسی تب S8 اولترا از ستاپ اسپیکر استریو چهارگانه بهره می‌برد. دو اسپیکر در فریم پایین و دو فریم بالای تبلت (در حالت عمودی) قرار دارد که هر دو صدا را  با قدرت بالا و کیفیت فوق‌العاده پخش می‌کنند.

با این چهار اسپیکر صدای خروجی کاملا بلند و واضح به گوش می‌رسد، همچنین شفافیت صدا و اجزای مختلف آن هنگام پخش بسیار مناسب است. با وجود چهار بلندگو، صدای خروجی استریو بوده و از دو سمت تبلت پخش می‌شود.

گلکسی تب S8 اولترا

صدای این تبلت برای پخش موسیقی در یک اتاق 60 یا 70 متری کاملا مناسب است، همچنین کیفیت مناسبی برای تماشای فیلم و سریال دارد. تنها نقصی که می‌توان به این ستاپ اسپیکر چهارگانه گرفت، آن است که باس موسیقی آنقدری بالا نیست و صدا در صحنه‌های فیلم‌های پرهیجان یا موسیقی‌های راک، عمیق نیست.

باتری گلکسی تب S8 اولترا

پیش از جمع بندی تبلت گلکسی تب S8 اولترا باید نگاهی به باتری آن داشته باشیم. این تبلت از یک باتری لیتیوم پلیمری 11200 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. ظرفیت باتری با توجه به ابعاد آن توجیه پذیر است، البته هر جور حساب کنیم 11 هزارمیلی‌آمپرساعت رقم بزرگی است اما نباید بگذاریم این عدد ما را فریب دهد.

در یک استفاده معمولی می‌توانید تا 2 روز را از تبلت هیولای سامسونگ استفاده کنید و نیازی به شارژ نداشته باشید. اگر استفاده شما خیلی محدود باشد این زمان افزایش پیدا می‌کند و اگر استفاده بیشتری دارید، زمان کاهش پیدا می‌کند ولی فکر می‌کنم میانگین دو روز زمان استفاده از باتری، زمان معقولی برای گلکسی تب S8 اولترا باشد.

باتری ظرفیت بسیار زیادی دارد ولی تبلت هم بزرگ و انرژی‌سوز است به این دلیل حتی با باتری 11 هزار میلی آمپرساعتی قرار نیست معجره‌ای رخ دهد اما مصرف باتری این تبلت واقعا قابل قبول است و این که بتوانید تا دو روز از آن استفاه کنید، رضایت بخش!

گلکسی تب S8 اولترا

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که باعث می‌شود مصرف باتری شما بالا رود، استفاده از نمایشگر 120 هرتزی است، اگر رفرش نمایشگر را بر 60 بگذارید هرچند دیگر خبری از صفحه نرم و روان قابل انتظار از یک محصولا پریمیوم نیست اما حداقل شارژدهی تبلت یک سوم افزایش پیدا می‌کند.

از طرفی سامسونگ قابلیت‌های نرم‌افزاری و بهبود‌سازی مختلفی در رابط کاربردی قرار داده تا حد زیادی از مصرف بیش ‌از اندازه باتری جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال در بخش سخت افزار اشاره کردیم که اتصال وای‌فای در زمانی که روشن است اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به حالت خواب می‌رود تا از مصرف باتری جلوگیری شود.

بیشترین مواردی که در اتمام ظرفیت باتری تاثیر دارند، استفاده از دوربین و انجام بازی‌های سنگین آنلاین هستند که ممکن است در 60 دقیقه نزدیک به 30 تا 40 درصد حجم باتری را کاهش دهند اما در استفاده معمولی مانند وبگردی، تماشای فیلم و انجام کارهای روزانه، در مدت زمان 60 دقیقه حدود 20 درصد حجم باتری مصرف خواهد شد.

اما مشکل اصلی می‌توان شارژری  باشد که در جعبه نیست و شما برای خرید آن باید نزدیک یک میلیون تومان صرف کنید. این تبلت با توجه به ظرفیت بالایی که دارد از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند. اگر قرار باشد با سرعت پایین‌تری این تبلت را شارژ کنید احتمالا چند ساعتی درگیر خواهید شد به ویژه شارژرهای 10 یا 15 واتی اصلا برای شارژ کردن یک باتری 11200 میلی آمپرساعتی مناسب نیستند.

قیمت شارژر 45 واتی سامسونگ در زمان نگارش این مقاله از 800 تا  یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و در بازار موجود است و این که کدام محصول اصل و کدام فیک است برعهده خود خریدار خواهد بود.

اما اگر بتوانید یک شارژر 45 واتی اصل سامسونگ خریداری کنید، می‌توانید تبلت را در زمان حدود 90 دقیقه شارژ کنید که قابل قبول است.

در بخش Device Care تمامی بخش‌های تبلت به طور مداوم بررسی شده و سلامت آن‌ها چک می‌شود همچنین آپشن‌هایی برای افزایش طول عمر اجزای مختلف تبلت مانند باتری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را فعال کنید. به عنوان مثال در همین بخش با انتخاب باتری و زدن گزینه More Battery Setting می‌توانید گزینه Adaptive battery را فعال کنید تا مصرف باتری اپلیکیشن‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید، محدود شود.

جمع بندی گلکسی تب S8 اولترا

اولین نکته‌ای که در خصوص گلکسی تب S8 اولترا باید با آن کنار بیایید، ابعاد و اندازه این تبلت است. شما باید بدانید به دنبال چه تبلتی هستید؟ تبلتی که همه جا همراهتان باشد و در هر لحظه بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید یا این که کار دفتری دارید و پشت میز نشین هستید و با تبلت می‌خواهید کارهای دفتری خود را انجام دهید؟

گلکسی تب S8 اولترا در مورد دوم به درد شما خواهد خورد زیرا در شرایط اول این تبلت آنقدر خوش دست و سبک نیست که بخواهید در هر حالتی از آن استفاده کنید یا تبلت را در دست گرفته و به اینور و آنور بروید.

گلکسی تب S8 اولترا

گلکسی تب S8 اولترا یک نمایشگر بزرگ و فوق‌العاده با کیفیت دارد، از نظر نمایشگر می‌توان گفت خیالتان راحت باشد. همچنین سخت افزار و بخش دوربین این تبلت هم بی نقص است و هر آن چیزی که در یک تبلت نیاز دارید به شما داده شده است. حسگرهای هم به خوبی کار می‌کنند هر چند در استفاده عمودی یا افقی شاید گاها با جای حسگرها به مشکل بخورید.

رابط کاربری نیز به خوبی بهینه شده و قابلیت‌های مالتی تسکینگ و دکس مود کمک فراوانی به کاربردی‌تر شه گلکسی تب S8 اولترا کرده‌اند.

در بخش باتری هم واقعا سامسونگ تا آنجایی که ظرفیت داشت باتری در این تبلت جا داده و شارژدهی دستگاه بسیار مطلوب است. تنها نبود شارژر در جعبه اتفاق ناخوشایندی است که هنگام خرید گلکسی تب S8 اولترا نباید فراموش کنید.

قلم هم کیفیت خوبی دارد و هم قابلیت‌های آن متنوع است و افرادی که نوت برداری می‌کنند یا به کاری طراحی و نقاشی و حتی ادیت علاقه دارند و می‌خواهند با اپ‌های اندرویدی کار کنند، از وجود قلم گلکسی تب S8 اولترا لذت خواهند برد.

تنها مورد در مورد قلم، بریده بریده کار کردن آن بود که به نظر می‌رسد قبلم مدلی که ما در اختیار داشتیم مورد داشت و این اشکال به تمام تبلت‌های گلکسی تب S8 اولترا بازار وارد نیست.

تبلت گلکسی تب S8 اولترا واقعا مدلی است که می‌تواند مرز اندروید و لپ‌تاپ را کوتاه کند. قبلا سرفیس‌های مایکرویافت فاصله میان تبلت و لپ‌تاپ‌های ویندوزی را کوتاه کرده بودند اما در خصوص اندرویدی‌ها هر چند مدل‌های فراوانی که شباهت به لپ‌تاپ دارند به بازار آمده است اما حجم و اندازه گلکسی تب S8 اولترا کاملا بازی را تغییر می‌دهد.

گروه‌های مختلف

میزان مناسب بودن گوشی

والدین 
خیر
پسر‌ها
بله
دختر‌ها
بله
طرفداران گیم
بله
طرفداران عکاسی
خیر
طرفدارن شبکه‌های اجتماعی
بله
طرفداران فیلم و سریال
بله
طرفداران موسیقی
بله
طرفداران سفر و گردش
خیر
کارمندان
بله
مدیران
بله
مشاغل آزاد
خیر
معلمین
بله
دانش‌آموزان
بله
دانشجویان
بله
اینفلوئنسرها
بله
فریلنسرها
بله

نقاط قوت و ضعف گلکسی تب S8 اولترا

نقاط قوت

طراحی زیبا و جذاب

نمایشگر با کیفیت

حسگرهای بیومتریک خوب

رابط کاربری سریع و روان

قلم خوب و کاربردی

سخت افزار قدرتمند

مالتی تسکینگ بهینه شده

دوربین مناسب برای تبلت

شارژدهی مناسب

اسپیکر استریو با کیفیت

نقاط ضعف

ابعاد بزرگ و راحت نبودن هنگام استفاده

قلم در مدلی که ما تست کردیم، مشکل داشت

نبود شارژر درون جعبه

قیمت بالا در ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH