آپدیت اندروید 13 برای سامسونگ گلکسی S20 FE 5G منتشر شد

پس از مدت‌ها انتظار، نسخه آنلاک شده سامسونگ گلکسی S20 FE 5G بالاخره به‌روزرسانی اندروید 13 را در ایالات‌متحده دریافت کرد. مدل‌های طرف قرارداد با اپراتورهای مخابراتی در پایان سال گذشته میلادی این به‌روزرسانی را دریافت کردند و مدل‌های آنلاک شده گوشی نیز هم‌اکنون از این روند پیروی می‌کنند.

سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 هم‌اکنون برای گلکسی S20 FE 5G با شماره مدل SM-G781U1 قابل دسترس هستند. این به‌روزرسانی شامل پچ امنیتی ژانویه 2023 اندروید و فریم‌ور با شماره ورژن G781U1UEU9FWA7 است. پچ امنیتی ژانویه 2023 برخی نگرانی‌های امنیتی در زمینه NFC، Secure Folder و Samsung Knox را برطرف می‌کند. اما این به‌روزرسانی فراتر از پیشرفت‌های امنیتی مورد اشاره، آپدیت جدید اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 را به ارمغان آورده و این مشخصه‌ها برای اکثریت کاربران از جذابیت بالاتری برخوردار هستند.

به‌روزرسانی One UI 5.0 برای گلکسی S20 FE نویدبخش بهینه‌سازی بهتر رابط کاربری و عملکرد مطلوب‌تر آن خواهد بود. اکنون ویژگی پالت رنگ از غنای بالاتری برخوردار بوده و کاربران به یک منو سفارشی‌سازی جدید لاک اسکرین با قابلیت پیش‌نمایش زنده کلیه تغییرات مورد نظر دسترسی دارند. بعلاوه این به‌روزرسانی شامل مشخصه ویجت‌های پشته‌ای برای هوم اسکرین بوده و منو تنظیمات نیز در برخی موقعیت‌ها مورد بازبینی قرار گرفته است.

اکنون برای کلیه مشخصه‌های ارتباطی از جمله SmartThings، Galaxy Wear، Smart View و Android Auto منو جدید “Connected devices” ایجاد شده است. حتی صفحه Recent Apps نیز دارای یک گزینه جدید با نام Background apps بوده و این مشخصه امکان نظارت و مدیریت هرچه بهتر اپلیکیشن‌های اخیرا اجرا شده را فراهم می‌کند. اگرچه قابلیت‌های One UI 5.0 از یک دستگاه گلکسی تا دستگاه دیگر متفاوت است؛ اما به‌طور کلی این نسخه از One UI بر مقوله بهینه‌سازی عملکرد و افزایش سرعت انیمیشن‌های رابط کاربری تمرکز دارد. در نتیجه این به‌روزرسانی احتمالا به گلکسی S20 FE جانی دوباره خواهد بخشید.

کاربران نسخه آنلاک شده گلکسی S20 FE 5G در ایالات‌متحده پس از مشاهده اعلان آپدیت روی گوشی خود بایستی قادر به دانلود و نصب آپدیت One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 باشند. همچنین کاربران در صورت تمایل به بررسی دستی موضوع می‌توانند به منو Settings > Software update مراجعه نموده و سپس دکمه Download and install را لمس کنند.

از سوی دیگر چنان‌چه کاربران، دریافت و نصب به‌روزرسانی از طریق کامپیوتر شخصی را ترجیح می‌دهند؛ در این‌صورت می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود و روی گوشی خود فلش نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH