متا به‌دنبال امنیت بیشتر کاربران؛ تنظیمات سفارشی برای چت‌های رمزنگاری شده در مسنجر ارائه می‌شود

کمپانی مادر فیس‌بوک موسوم به متا یک ویژگی جدید برای مسنجر با نام مکالمه مخفی (Secret conversation) را در اختیار دارد. این مشخصه امکان رمزنگاری end-to-end را فراهم نموده و مانع ذخیره‌سازی چت‌ها در سرورهای ابری می‌شود. اکنون این پیام‌ها لزوما با حباب‌های آبی و خاکستری روی پس‌زمینه سفید، ظاهر کسل‌کننده‌ای نخواهند داشت؛ چرا که متا از قابلیت‌های سفارشی‌سازی برای چت‌ها رونمایی کرده است.

کاربران مختلف در مکالمه مخفی می‌توانند اسامی مستعار، تم‌های چت، ایموجی‌ها و واکنش‌های سفارشی و تصاویر گروه را تعیین نمایند. بدین‌ترتیب کاربران تقریبا به کلیه ویژگی‌هایی که چت‌های معمولی را برای هر دوست یا گروهی از دوستان منحصربه‌فرد می‌کنند؛ دسترسی خواهند داشت. سایر تغییرات اعمال شده شامل پیش‌نمایش لینک، وضعیت فعال و حتی حباب‌ها در اندروید هستند.

در واقع مسنجر و متا قادر به خواندن و ذخیره‌سازی پیام‌های شما نخواهند بود. اما این پیام‌ها کماکان می‌توانند در نقاط مختلف رابط کاربری گوشی شما نمایش داده شوند؛ مشروط بر اینکه برنامه در حال اجرا باشد. شایان به ذکر است که مکالمات مخفی، محدود به دستگاه هستند. این موضوع بدان معناست که مکالمات مخفی تنها در گوشی هوشمند یا کامپیوتری که اتصال رمزنگاری شده روی آن راه‌اندازی شده است؛ قابل مشاهده هستند. البته این مکالمات از طریق کلیدهای منحصربه‌فرد قابل انتقال هستند.

متا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده که سرگرم تست قابلیت رمزگذاری عمومی end-to-end برای مکالمات پیش‌فرض است. کمپانی برای توسعه این ویژگی جدید، زمان خود را صرف تشکیل تیمی از مهندسان، متخصصان حوزه رمزنگاری، طراحان و کارشناسان با استعداد نموده است. طی ماه‌های آینده به تدریج تعداد بیش‌تری از کاربران شاهد ارتقاء برخی چت‌های خود با یک لایه حفاظتی اضافی خواهند بود. مسنجر نیز این موضوع را به هر چت و thread اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH