افزایش فروش به کمک نرم افزار CRM

با گسترش فضای رقابتی در فروش محصول و خدمت‌رسانی به مشتریان، امروزه افزایش فروش به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها تبدیل شده است. کارشناسان فروش و مدیران ارشد سازمان‌ها معمولا به طور مداوم برای بهبود روند فروش و افزایش مشتریان سازمان برنامه‌ریزی می‌کنند و تلاش می‌کنند با ایجاد اصلاحات و تغییرات کلیدی در سازمان میزان درآمد شرکت را افزایش دهند.

در این راستا یکی از کلیدی‌ترید مسائلی که این روز‌ها بیشتر مورد توجه مدیران قرار می‌گیرد، خرید نرم افزار CRM و تجهیز واحد‌های مختلف سازمان به سامانه‌ی مدیریت مشتریان می‌باشد. در حقیقت این مدیران در تلاش هستند تا با بهبود فرایند برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به آن‌ها میزان بهره‌وری در سازمان را بالا برده و در نتیجه به درآمد بیشتری برسند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترید دلایلی که نشان می‌دهند نرم افزار CRM می‌تواند میزان فروش سازمان شما را چند برابر کند اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 بهبود فرایند ارتباط با مشتری به کمک نرم افزار CRM

همانطور که می‌دانید نرم افزار CRM وظیفه‌ی طبقه‌بندی و ثبت اطلاعات و فرایند‌های ارتباطی با مشتریان سازمان را به عهده دارد. شما با راه اندازی این سامانه در سازمان خود می‌توانید دید بسیار گسترده‌تری نسبت به کلیه مراحل تماس مشتری، ارائه پیشنهادات مالی، ارائه خدمات یا ارسال محصولات و در آخر تسویه‌ حساب‌های مشتریان سازمان داشته باشید و این امر می‌تواند به سادگی میزان بهره‌وری سازمان شما را بالا ببرد. چرا که با دسترسی کارشناسان به یک بانک اطلاعاتی دقیق از مشتریان و تاریخچه‌ی ارتباطات آن‌ها با سازمان، سرعت ارائه خدمات و کیفیت آن افزایش یافته و میزان رضایت مشتریان نیز از سازمان شما بیشتر می‌شود. این پارامتر‌ها به سادکی می‌توانند در کوتاه مدت نیز میزان بهره‌وری کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهند.

 افزایش فروش با پیگیری‌های نرم افزار CRM

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که منجر به افزایش فروش سازمان شما می‌شود، سیستم پیگیری خودکار و یادآوری نرم افزار CRM می‌باشد. به کمک این سرویس دیگر هیچ فعالیتی در سازمان شما فراموش نشده و یا تاخیری در اجرای آن‌ها رخ نخواهد داد. این موضوع می‌تواند علاوه بر افزایش میزان رضایت مشتریان، کاهش نرخ از دست رفتن سرنخ‌های فروش را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

تحلیل داده‌ها به کمک نرم افزار CRM

یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی که با خرید نرم افزار CRM به آن دسترسی خواهید داشت، سیستم تحلیل و آنالیز داده‌های ثبت شده در نرم افزار CRM می‌باشد. به کمک این قابلیت شما می‌توانید تنها با چند کلیک به آمار‌های بسیار دقیقی از نحوه‌ی فعالیت و میزان مفید بودن فعالیت‌های کارشناسانتان دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز با اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی، بهره‌وری واحد‌ها یا بخش‌های مختلف سازمان خود را افزایش دهید.

داشتن یک دید 360 درجه از آنچه که در سازمان شما در حال رخ دادن است قطعا به شما کمک خواهد کرد تا ساده‌تر رضایت مشتریان را جلب کرده و در نتیجه میزان فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.

 تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی به کمک CRM

نرم افزارهای CRM پیشرفته علاوه بر تحلیل داده‌ها و اطلاعات ثبت شده در سازمان به شما این امکان را می‌دهند که کمپین‌های تبلیغاتی و اقدامات بازاریابی خود را نیز تحلیل نموده و میزان بازدهی آن‌ها را به صورت کاملا حرفه‌ای مورد بررسی قرار دهید. در حقیقت شما با بررسی آمار‌ها و داده‌های به دست آمده از سیستم تحلیل کمپین‌ها می‌توانید اصلاحاتی را در تبلیغات‌های فعلی و یا پلن‌های بازاریابی بعدی خود ایجاد کنید تا میزان نرخ بازگشت سرمایه‌ی سازمان شما در تبلیغات‌های مختلف افزایش یابد.

 همگام‌سازی یا اتصال CRM به دیگر سرویس‌ها

اتصال نرم افزار CRM به دیگر سرویس‌ها یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی است که منجر به افزایش بهره‌وری سازمان شما می‌شود. مثلا شما می‌توانید با اتصال نرم افزار CRM به سیستم تلفنی VOIP سازمان، به اطلاعات و داده‌های بسیار منحصربه فردی دسترسی پیدا کنید و یا حتی می‌توانید با اتصال CRM به شبکه‌های اجتماعی سازمان، فرایند پاسخگویی به مشتریان را بهبود بخشیده و میزان رضایت آن‌ها از مجموعه را افزایش دهید. بدیهی است که این اقدامات تاثیر زیادی روی افزایش بهره‌وری کار در سازمان شما نیز خواهد داشت.

 استفاده از CRM هوشمند برای افزایش فروش

با گسترش هوش مصنوعی در نرم افزار‌های مختلف، امروزه نرم افزار‌های CRM نیز از این قابلیت بی‌نظیر بهره‌مند شده‌اند. برخی از نرم افزارهای پیشرفته‌ی CRM این ویژگی را دارند که می‌توانند به کمک سرویس هوش مصنوعی داده‌های ثبت شده در سامانه را به صورت خودکار ارزیابی کرده و بر اساس سیاست‌های تعریف شده در آن، پیشنهاداتی را برای افزایش نرخ موفقیت کارشناسان فروش ارائه کنند.

 چگونه بهترین نرم افزار CRM را انتخاب کنیم؟

حال که با برخی از ویزگی‌های کلیدی نرم افزار CRM آشنا شده‌اید، شاید برایتان سوال شده باشد که چگونه می‌توانیم بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ برای انجام این کار کافیست چند موردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را همواره در زمان خرید نرم افزار به خاطر داشته باشید:

  • حتما نرم افزار CRM را از شرکت‌های معتبر تهیه کنید تا در هنگام دریافت پشتیبانی و یا بروزرسانی سازمانه با مشکل مواجه نشوید.
  • حتما پیش از خرید نرم افزار CRM، چند گزینه از بهترین سامانه‌ها را انتخاب کرده و ویزگی‌های هرکدام را به طور دقیق با یکدیگر مقایسه کنید.
  • پس از انتخاب گزینه‌های برتر با کارشناسان فروش شرکت‌ها صحبت کرده و از آن‌ها بخواهید مزیت رقابتی و ویژگی‌های محصولات خود را بیشتر برای شما توضیح دهند.
  • در آخر برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM، از شرکت ارائه دهنده محصول بخواهید که دموی رایگان CRM را در شرکت شما راه‌اندازی کنند تا بتوانید این سرویس را به طور دقیق‌ترین مورد ارزیابی قرار دهید.

 نرم افزار CRM هوشمند جولیو

نرم افزار CRM جولیو به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM فارسی زبان می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افزایش فروش کسب و کار شما باشد. این سامانه با پشتیبانی از سیستم هوش مصنوعی و قابلیت‌های کاربردی دیگر به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزان نرخ تبدیل سازمان خود را تا بیش از 300 درصد افزایش دهید. تلفن: 02174327 – 02191007447

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH