راهنمای خرید بهترین کیبورد

چکیده : در بازار امروزی، انواع کیبورد از کیبورد بی‌ سیم گرفته تا کیبورد گیمی را می‌توانید برای سیستم عامل خود تهیه کنید. صفحه کلید یا کیبورد، یک قطعهٔ جانبی مهم از سخت‌افزار رایانه است که تمام حروف الفبا، نمادها، اعداد و کاراکترهای خاص را شامل می‌شود.

 

در بازار امروزی، انواع کیبورد از کیبورد بی‌ سیم گرفته تا کیبورد گیمی را می‌توانید برای سیستم عامل خود تهیه کنید. صفحه کلید یا کیبورد، یک قطعهٔ جانبی مهم از سخت‌افزار رایانه است که تمام حروف الفبا، نمادها، اعداد و کاراکترهای خاص را شامل می‌شود.

صفحه کلید از دههٔ 1970 به‌عنوان روشی برای انتقال اطلاعات در رایانه‌ها شناخته می‌شود. حتی با ظهور دستگاه‌های محاسباتی شخصی سیار، مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، صفحه‌کلیدها در تعامل انسان و رایانه نقش مهمی دارند.

اگر علاقه دارید در رابطه با کیبورد بی‌ سیم، کیبورد ارزان، کیبورد گیمی، کیبورد سیمی، خرید کیبورد، خرید عمده کیبورد و … بیشتر بدانید، می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید، زیرا ما اطلاعات جامع و کاملی را اینجا در اختیار شما قرار داده‌ایم

ویژگی‌های کیبورد خوب

شاید به جرأت بتوان گفت مهم‌ترین عاملی که قبل از خرید کیبورد باید در نظر گرفت، راحتی کار با آن کیبورد است. برای کاربران حرفه‌ای که ممکن است ساعت‌های زیادی از وقت روزانهٔ خود را پشت کامپیوتر بگذرانند، انتخاب صفحه‌کلید مجهز به کلیدهای نرم‌افزار حیاتی است.

کلیدهای نرم می‌توانند به شما کمک کنند پس از ساعت‌ها تایپ کردن، انگشتانتان خسته یا آسیب نبینند، ازاین‌رو هیچ‌گونه احساس ناراحتی نخواهید داشت و خیلی راحت می‌توانید به کار کردن با آن ادامه دهید.

حتی اگر به‌طور حرفه‌ای از کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید، ما همچنان به شما پیشنهاد می کنیم صفحه‌کلیدی بخرید که استفاده از آن راحت باشد، زیرا می‌تواند زمان صرف‌شده با رایانه را برای شما راحت‌تر کند.

آخرین عاملی که توصیه می‌کنیم در نظر بگیرید، چیدمان صفحه‌کلید است. چیدمان صفحه‌کلید بسته به تعداد کلیدهای موجود در آن، اندازهٔ فیزیکی آن را تعیین می‌کند. طبیعتاً هرچه تعداد کلیدهای صفحه‌کلید بیشتر باشد، اندازهٔ آن بزرگ‌تر خواهد بود.

خلاصه‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کیبورد خوب به این شرح است:

  • راحتی در هنگام کار؛
  • مجهز به کلیدهای نرم‌افزاری؛
  • داشتن کلیدهای نرم و راحت؛
  • اندازهٔ مناسب کیبورد؛
  • چیدمان کلیدهای کیبورد.

انواع کیبورد کامپیوتر

کیبورد در میان بسیاری از لوازم جانبی سخت‌افزاری که ما به‌صورت روزانه برای راحت‌تر استفاده کردن از رایانه از آن‌ها بهره می‌گیریم، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اغلب بسیاری از ما اهمیت صفحه‌کلید و تأثیر آن‌ها بر میزان کارآمدی و راحتی ما در طول روز را نادیده می‌گیریم. چشم‌پوشی از عملکرد کیبوردها و نشناختن انواع آن‌ها، می‌تواند به ضرر افراد تمام شود، زیرا تفکیک انواع کیبوردهای موجود در بازار، شما را به پیشرفت در جهت فعالیت‌ حرفه‌ای‌تان سوق می‌دهد. ازجمله انواع کیبورد که روزانه بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند عبارت‌اند از:

  • کیبورد انعطاف‌پذیر

این کیبوردها به دلیل ظاهر و موادی که با آن از لاستیک، سیلیکون و پلاستیک ساخته شده‌اند متمایز هستند. با افزایش محبوبیت دستگاه‌های قابل حمل کوچک مانند تبلت‌ها، جای تعجب نیست که شما به یک صفحه‌کلید جمع‌وجور و قابل‌حمل نیاز داشته باشید. همان‌طور که از نام آن مشخص است، می‌توان این کیبورد را با هدف حمل‌ونقل، بدون اشغال فضای زیاد و در مکان‌های کوچک، رول یا تا کرد. همین ویژگی از کیبوردهای انعطاف‌پذیر، سبب شده‌است تا به یکی از پرکاربردترین کیبوردها تبدیل شود.

  • کیبورد بی‌ سیم

نوع دیگری از کیبوردها، کیبورد بی‌ سیم است که با سیگنال‌های بی‌سیم مانند Wi-Fi یا از طریق بلوتوث و بدون نیاز به کابل سیم به سیستم متصل می‌شوند. کیبوردهای بی‌سیم بسیار متنوعی هستند که امروزه به بازار عرضه می‌شوند و اساساً بسته به نیازتان، توصیه می‌شود ویژگی‌های آن را با دقت تجزیه و تحلیل کنید تا مناسب‌ترین کیبورد کلید بی‌سیم را به‌دست آورید.

صفحه‌کلیدهای بی‌سیم قابلیت حمل‌ونقل و جابه‌جایی دارند و می‌توان این کیبوردها را مکملی عالی برای گسترش قابلیت‌های دستگاه‌های قابل حمل مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دانست.

کیبورد سیمی که به‌نوعی به عنوان کیبورد اداری نیز شناخته می‌شوند، به‌طور فیزیکی از طریق کابل به رایانه یا لپ‌تاپ شما متصل می‌شوند. در انتهای کابل یک فیش USB قرار دارد؛ این پلاگین وارد پورت کامپیوتر شما می‌شود و کلیدهای شما را به مادربرد منتقل می‌کند.

  • کیبورد گیمی

صفحه‌کلید بازی یا کیبورد گیمی، یک صفحه‌کلید محکم با کارایی و عملکرد بالاست که برای بازی به خوبی طراحی شده‌است. این کیبوردها که به چراغ‌های رضایت‌بخش RGB در پشت کلیدها مجهز هستند که به‌عنوان کیبوردهای مکانیکی نیز شناخته می‌شوند. ناگفته نماند که از کیبورهای گیمی می‌توان افزون بر بازی کردن، برای تایپ کردن نیز استفاده کرد. درواقع به کمک کیبوردهای گیمی، در راحت‌ترین حالت ممکن تایپ می‌کنید.

  • کیبورد چندرسانه‌ای

صفحه‌کلیدهای چندرسانه‌ای با ارائه کلیدهایی که با کنترل‌های پخش‌کنندهٔ CD سنتی مطابقت دارند، تجربهٔ گوش دادن به موسیقی شما را در رایانه ساده‌تر می‌کنند. هر صفحه‌کلید چندرسانه‌ای، دارای یک دکمهٔ “ولوم +” و یک دکمه “ولوم -” است، اما این ویژگی‌ها صدای اصلی رایانه را کنترل می‌کنند، نه فقط نرم‌افزاری را که برای گوش دادن به موسیقی یا نمایش فیلم استفاده می‌کنید.

 

خرید کیبورد ارزان

بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه یک صفحه‌کلید بخرند و در هنگام خرید کیبورد به دنبال چه چیزی باشند. صفحه‌کلید درست مانند ماوس‌ها و صندلی‌های ارگونومیک، لوازم جانبی هستند که نه تنها باید براساس کیفیت، بلکه براساس نیازهای فردی که به دنبال خرید آن هستند انتخاب می‌شوند.

برای خرید کیبورد خوب باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید و مشخص کنید که دقیقاً برای چه هدفی قصد دارید کیبورد بخرید. بودجهٔ شما هم می‌تواند عامل تأثیرگذار در خرید کیبورد ارزان باشد. برای خرید کیبورد ارزان و خرید عمده کیبورد، می‌توانید با تیم رادینو در ارتباط باشید که جزو یکی از بهترین‌ها درزمینهٔ پخش لوازم کامپیوتری شناخته می‌شوند. انواعی از کیبوردها که شامل کیبورد بی ‎سیم، کیبورد سیمی، کیبورد گیمی، کیبورد اداری و … می‌شود را می‌توانید در این سایت خریداری کنید.

کلام‌آخر

از این‌که تا به اینجای مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم. ما در اینجا به برخی از مهم‌ترین مطالب از خرید کیبورد (خرید عمده کیبورد)، خرید کیبورد ارزان، انواع کیبورد، ویژگی‌های کیبورد و … پرداختیم. همان‌طور که بالاتر هم به این موضوع اشاره کردیم، رادینو در پخش لوازم کامپیوتری فعالیت می‌کند و شما می‌توانید برای خرید کیبورد اداری، کیبورد ارزان و … به رادینو مراجعه کنید تا از قیمت‌ها و موجودی‌های آن مطلع شوید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “راهنمای خرید بهترین کیبورد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH