پیش نمایش رویداد بزرگ سامسونگ؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه مشخصاتی دارند؟

تیک تاک ساعت می‌گذرد و ما هر لحظه بیشتر به زمان برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ به نام Unpacked نزدیک می‌شویم. این رویداد اولین مراسم سامسونگ در سال 2023 است و قرار است طبق هر سال در آن با سری پرچمدار جدید سامسونگ و چند محصول دیگر آشنا شویم.

طرفداران اندروید رویداد Unpacked سامسونگ را مهم‌ترین ایونت سال می‌نامند، البته طرفداران آیفون هم می‌دانند که مراسم رونمایی از گوشی‌های پرچمدار جدید سامسونگ چه اهمیتی دارد.

زمان برگزاری اینگونه رویدادها معمولا شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند تمام اطلاعات مربوط به محصولات جدید خود را مخفی نگه دارند و تقریبا اکثر اطلاعات مهم محصولات جدید قبل از مراسم‌های اینچنینی فاش می‌شود. اما امسال قضیه کمی متفاوت بود و از چند ماه پیش تقریبا کل اطلاعات مربوط به طراحی و مشخصات سری گلکسی S23 فاش شد و دیتایی نمانده که ما از آن بی اطلاع باشیم، مگر آنکه این اطلاعات منتشر شده اشتباه باشد و سامسونگ بخواهد ما را در رویداد خودش سورپرایز کند.

برای فهمیدن این موضوع باید تا فردا 12 بهمن ساعت 21:30 صبر کنیم تا این رویداد برگزار شود، البته شما می‌توانید در زمان برگزاری این رویداد به سایت آی‌تی‌رسان مراجعه کنید و با پوشش اخبار مراسم همراه ما باشید.

به هر شکل همانطور که گفته شد تا کنون اطلاعات زیادی از جزئیات محصولاتی که قرار است در Unpacked 2023 معرفی شوند درز پیدا کرده و ما در این مقاله به تمامی آن اطلاعات اشاره خواهیم کرد.

چه محصولاتی در مراسم سامسونگ معرفی می‌شوند؟

سامسونگ در این مراسم از سه گوشی پرچمدار جدید خود از خانواده گلکسی S23 رونمایی خواهد کرد، این مدل‌ها شامل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا می‌شوند. البته در اخبار جدیدی که از سامسونگ منتشر شده، احتمالا در سال‌های بعد صرفا دو مدل پرچمدار سامسونگ معرفی و عرضه می‌شوند.

اما در این چند وقت اخبار متعددی از لپ‌تاپ‌های سری بوک 3 سامسونگ به گوش رسیده که قرار است در این مراسم رونمایی شوند، احتمال معرفی تبلت جدید یا ساعت هوشمند و ایرباد جدید هم بسیار بعید است.

گلکسی S23 اولترا

سامسونگ و شیائومی و دیگر برندهای اندروید عادت دارند تا هر سال پرچمداران خود را با طراحی جدید به بازار عرضه کنند، ولی به نظر می‌رسد سامسونگ برای سال 2023 این برنامه را کنار گذاشته و می‌خواهد بدون خرج جدید، از همان طراحی سری گلکسی S22 استفاده کند.

این ایده در ادامه روند آیفون‌های هم شکل و هم ظاهر اپل است که از نظر اقتصادی سود خوبی برای این شرکت دارد و سامسونگ هم می‌خواهد از شر هزینه‌ها و دردسرهای اضافی برای ظاهر جدید گلکسی S23 رها شود.

به این ترتیب گلکسی S23 اولترا دقیقا با همان طراحی قبلی و دو مدل گلکسی S23 معمولی و پلاس با طراحی مشابه با پرچمداران سال قبل عرضه خواهند شد.

مدل اولترا همچنان از قلم S Pen درون گوشی، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی، نمایشگر 6.8 اینچی، چهار دوربین اصلی و پشتیبانی از شارژر 45 واتی بهره‌می‌برد. بزرگ‌ترین تغییر این مدل به پردازنده آن باز می‌گردد که مدل خاص و ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و به طور اختصاصی برای سری گلکسی S23 طراحی شده است.

سامسونگ اعلام کرده که در پرچمداران جدید خود از نمونه انحصاری اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند، این تراشه‌های 4 نانومتری به طور اختصاصی توسط کوالکام برای پرچمداران سامسونگ تولید می‌شود و سرعت کلاک بالاتر و مصرف کمتری دارند. از این تراشه توقع داریم تا بازدهی پرچمداران سامسونگ را افزایش دهد و به مدیریت مصرف باتری هم کمک کند.

دیگر تغییر بزرگ گلکسی S23 اولترا مربوط به سنسور دوربین آن می‌شود، سامسونگ در پرچمدار جدید از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی جدید خود با نام  ISOCELL HP2 استفاده کرده است. این سنسور می‌تواند بسته به نوع استفاده شما رزولوشن‌های متفاوتی را به عنوان خروجی در نظر بگیرد، همچنین قابلیت فیلم‌برداری 8K را نیز دارد.

حسگر دوربین جدید امکان بهبود تصاویر در حالت شب و ویدیوی پرتره را در کنار دیگر موارد فراهم می‌کند.

دو سنسور دیگر مانند مدل سال قبل با زوم 3 و 10 برابر عرضه می‌شوند اما قطعا سامسونگ بهبودهای تدریجی در کیفیت تصویر را برای سنسورهای جدید ایجاد خواهد کرد. دوربین اولتراواید همچنان 12 مگاپیکسل با اتوفوکوس خواهد بود اما از سنسور تصویر جدید بهره می‌برد.

همچنین سامسونگ در این چند روز از قابلیت‌های جذابی به نام Moon Shot و Space Zoom 100X صحبت کرده که می‌توانند تجربه عکاسی شما را ارتقا ببخشند. البته جزئیات بیشتر در مراسم Unpacked ارائه می‌شوند اما قابلیت Moon Shot به طور اختصاصی برای عکس‌برداری از ماه با کیفیت بالا طراحی شده و قابلیت Space Zoom 100X هم اشاره به زوم خارق‌العاده صد برابری این گوشی دارد.

سامسونگ با شعار “شب‌های تاریخی در پیش هستند” از این دو قابلیت یاد کرده است. به طور کلی تبلیغات زیادی در خصوص بهبود قابلیت عکس‌برداری در تاریکی و شب با گلکسی S23 اولترا وجود دارد و باید صبر کنیم تا این گوشی به دفتر آی‌تی‌رسان بیاید تا به طور واقعی کیفیت نایت مود آن را بررسی کنیم.

مورد دیگر در مورد دوربین سلفی است که می‌دانیم سامسونگ از دوربین با رزولوشن بالا مانند دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا استفاده نخواهد کرد.

شایعه دیگر در خصوص پشتیبانی این مدل از تماس اضطراری ماهواره‌ای است که مشابه با فناوری تماس ماهواره‌ای در آیفون 14 پرو‌مکس خواهد بود اما بعید می‌رسد سامسونگ امسال چنین قابلیتی را به پرچمداران خود اضافه کند و احتمالا این قابلیت را در سری گلکسی S24 خواهیم دید.

گلکسی S23 و S23 پلاس

اما دو مدل دیگر در خانواده پرچمدار جدید سامسونگ جای دارند، گلکسی S23 و S23 پلاس به ترتیب با نمایشگر‌های 6.1 و 6.6 اینچی عرضه می‌شوند.

از بهبودهای قابل انتظار در این دو مدل، افزایش ظرفیت 200 میلی‌آمپرساعتی در بخش باتری است، به طوری که ظرفیت باتری به ترتیب باید به 3900 و 4700 میلی آمپرساعت برسد. مدل پلاس از شارژر 45 واتی و مدل معمولی از شارژر 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

هر دو مدل از تراشه اختصاصی اسنپدراگون 8 نسل 2 با سرعت بالاتر استفاده می‌کنند، پنل پشتی آن‌ها از شیشه خواهد بود اما رنگ جدید یاسی برای خرید قابل انتخاب خواهد بود.

این سری به زودی عرضه می‌شوند، قیمت پرچمداران جدید سامسونگ در آمریکا بدون تغییر خواهد بود و مدل گلکسی S23 اولترا با قیمت پایه 1200 دلار، مدل پلاس با قیمت پایه 1000 دلار و مدل معمولی با قیمت پایه 800 دلار به فروش می‌روند.

اما خریداران اروپایی باید با افزایش قیمت این پرچمداران کنار بیایند، گلکسی S23 با افزایش قیمت 100 یورویی نسبت به مدل سال قبل و دو مدل پلاس و اولترا با افزایش قیمت 150 دلاری نسبت به سال قبل عرضه می‌شوند. البته مدل پایه سال قبل با رم 8 و حافظه 128 گیگابایت عرضه شد، اما مدل امسال با رم 8 و حافظه 256 گیگابایت عرضه می‌شود. مشخص نیست تاثیر این افزایش قیمت را در بازار ایران لمس خواهیم کرد یا خیر.

مشخصات
سامسونگ گلکسی S23
سامسونگ گلکسی S23 پلاس
سامسونگ گلکسی S23 اولترا
نمایشگر 
6.1 اینچی داینامیک آمولد 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی
6.6 اینچی داینامیک آمولد 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی
6.8 اینچی داینامیک آمولد 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی
دوربین سلفی
12 مگاپیکسل
12 مگاپیکسل
12 مگاپیکسل
دوربین اصلی
سه‌گانه 10+12+50 مگاپیکسلی
سه‌گانه 10+12+50 مگاپیکسلی
چهارگانه 10+10+12+200 مگاپیکسلی
باتری
3900 میلی‌آمپرساعت
4700 میلی‌آمپرساعت
5000 میلی‌آمپرساعت
رم
8 گیگابایت
8 گیگابایت
8 یا 12 گیگابایت
حافظه داخلی
128، 256 و 512 گیگابایت
256 و 512 گیگابایت
256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت
سایر امکانات
قلم S Pen همراه با جایگاه اختصاصی

سری گلکسی بوک 3

اما در رویداد سامسونگ از سری لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت نیز رونمایی می‌شود تا Unpacked امسال صرفا حال و هوای اندرویدی نداشته باشد.

مدل‌های این سری شامل گلکسی بوک 3 (در مدل 360 درجه)، گلکسی بوک 3 پرو (در مدل معمولی و 360 درجه) و گلکسی بوک 3 اولترا می‌شود. هر سه مدل از نمایشگر 1800 در 2880 (16:10)  سوپرامولد تاچ، کیبورد بک‌لیت و پردازنده نسل 13 اینتل با دو پورت تاندربولت 4 و اتصال وای‌فای 6E بهره می‌برند.

البته این مدل‌ها از نظر درگاه چیزی کم ندارند زیرا در تمام مدل‌ها پورت‌های USB-A، HDMI، جک هدفون و درگاه میکرو SD وجود دارد.

از نظر اندازه مدل گلکسی بوک 3 360 در اندازه 14 اینچ، گلکسی بوک 3 پرو معمولی نیز در اندازه 14 اینچ و مدل 360 آن در اندازه 16 اینچ به بازار خواهند آمد.

همه مدل‌ها در دو نسخه با پردازنده‌های Core i5-1340P و Core i7-1360P قابل انتخاب هستند و از  16 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 1 ترابایت SSD PCIe 4.0 بهره‌می‌برند. طبق انتظار در همه مدل‌ها ویندوز 11 را با اکوسیستم گلکسی سامسونگ مانند Multi Control، Quick Share، Private Share و  گلکسی  Notesخواهید داشت.

مدل‌های 14 اینچی به باتری 63 وات ساعتی و مدل‌های 16 اینچی به باتری 76 وات ساعتی تجهیز شده‌اند، همچنین در جعبه تمام مدل‌ها شارژر 67 واتی با کابل USB-C وجود دارد. دو مدل 360 درجه از قلم S Pen پشتیبانی می‌کنند که می‌توانند آن‌ها را به گزینه‌های جذاب برای طراحان تبدیل کند.

اما مدل گلکسی نوت 3 اولترا که پیشبینی می‌شود با پیکره‌بندی قدرتمندتری به بازار ارائه شود احتمالا از مشخصاتی مانند پردازنده Core i9-13900H، کارت گرافیک انویدیا RTX 4070، 32 گیگابایت رم، یک ترابایت حافظه اس‌اس‌دی PCIe 4.0 بهره می‌برد.

باتری 76 واتی و شارژر 136 واتی نیز از مشخصات قابل انتظار این مدل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH