اینتل در سال جدید میلادی به‌دنبال جبران شکست از AMD خواهد بود

اینتل از اعتراف به اینکه بخش قابل‌توجهی از سهم خود در بازار را به AMD واگذار نموده است؛ دیگر هیچ ابایی ندارد. با این‌حال این شرکت وعده داده که به اوضاع کنونی سر و سامان خواهد داد. پت گلسینگر؛ ریاست اینتل ضمن سخنرانی خود پیرامون گزارش مالی نسبتا نامناسب این شرکت اعلام کرد که وضعیت می‌تواند در سال جاری میلادی بهبود پیدا کند.

وی گفت: “ما بخشی از سهم خود در بازار و جایگاه ویژه خود را از دست داده‌ایم؛ اما تصور می‌کنیم که امسال وضعیت تثبیت خواهد شد.” طی سالیان اخیر، جایگاه اینتل حداقل در بازار پردازنده‌های سرور، بیش‌ترین تغییرات را تجربه نموده است. با این‌حال برخی تحلیل‌گران نظرات متفاوتی دارند.

به‌عنوان مثال تحلیل‌گر موسسه برنشتاین خاطرنشان می‌کند: “به باور من اینتل هنوز در موقعیتی نیست که بتواند سهم خود از بازار را باز پس بگیرد. افزایش سهم AMD از 1 به 13 درصد یک واقعیت قابل‌توجه است. این موضوع نشان می‌دهد که اکنون رقیب پایدار دیگری در بازار پردازنده‌های سرور مشغول فعالیت بوده و به تدریج در حال افزایش سهم خود از بازار است.”

تحلیل‌گر موسسه Third Bridge این موضوع را به شکلی مستقل مورد بررسی قرار داده و ادعا می‌کند که کلیه جوانب مربوط به پردازنده‌های سروری Sapphire Rapids اینتل امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسند. اینتل تا حد زیادی امیدوار بود که با عرضه پردازنده‌های Sapphire Rapids امکان رقابت با AMD را کسب نماید. اما کارشناسان معتقدند که تا این لحظه، ناهماهنگی مداوم اینتل در حوزه نقل و انتقال، ناامیدکننده بوده است.

با این‌حال تحلیل‌گر موسسه Forrester Research نظر متفاوتی داشته و معتقد است که اینتل برای رفع مشکلات خود صرفا نیازمند زمان است. به باور وی، بازگشت اینتل کمی زمانبر بوده و شرایط اقتصادی نیز به وخامت اوضاع دامن زده است. با این‌حال این تحلیل‌گر ادعا می‌کند که برنامه‌های اینتل عملیاتی شده و این شرکت محصولات جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد. همچنین این شرکت از طریق توافق با سایر کمپانی‌های تولیدکننده تراشه، میزان بهره‌برداری از امکانات تولیدی خود را افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH