ناسا حدود ۲۰۰ عکس از سیاره مشتری را از دست داد!

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا خبری در مورد عملکرد ایستگاه بین سیاره‌ای خودکار یعنی جونو در نزدیکی مشتری به اشتراک گذاشت.

فضاپیمای جونو ناسا در سال 2011 پرتاب شد و در سال 2016 به سمت مشتری پرواز کرد. از آن زمان، این ایستگاه نزدیک به 50 فلای‌بای در بزرگترین سیاره منظومه شمسی انجام داده و تصاویر ارزشمندی از قمرهای بزرگ مشتری گرفته است. با این حال، در آخرین فلای‌بای، به طور دقیق در 22 ژانویه 2023، با دوربین‌هایش تنها توانست حدود یک پنجم کل عکس‌های برنامه ریزی شده را بگیرد.

مشکل مشابهی در طول پرواز قبلی در دسامبر 2022 رخ داد. طبق بیانیه ناسا، پرسنل ماموریت معتقدند که خرابی دوربین به دلیل دمای غیرمعمول بالا مشتری است. پروسه عیب‌یابی همچنان ادامه دارد.

در ماه دسامبر، 4 عکس‌برداری اول از حدود 90 عکس‌برداری هدف ناموفق بود. تیم مربوطه توانست تشخیص دهد که وقتی JunoCam روشن می‌شود، دمای دستگاه به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که عکس‌ها را خراب می‌کند، اما سپس دوربین خنک شده و به حالت عادی بازمی‌گردد.

با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که این مشکل به سطح جدیدی رسیده است و دوربین آن برای 23 ساعت از کار افتاده است. به دلیل نقص ایجاد شده، این بار 214 عکس خراب شده و تنها 44 عکس با کیفیت مطلوب گرفته شده است. فلای‌بای بعدی جونو برای اول مارس برنامه ریزی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH