اپل برای شانزدهمین سال پیاپی به‌عنوان تحسین‌برانگیزترین کمپانی جهان انتخاب شد

فهرست تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های جهان هر ساله توسط نشریه فوربس تنظیم و منتشر می‌شود و امسال اپل برای شانزدهمین سال پیاپی در صدر این فهرست جای گرفته است. بدین‌ترتیب غول کوپرتینویی موفقیت خود طی 15 سال گذشته را بار دیگر تکرار کرد و موفق به حفظ جایگاه برتر خود در فهرست تنظیم شده توسط نشریه فوربس شد.

اپل بار دیگر از بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر آمازون و مایکروسافت (به‌طور مشترک در جایگاه دوم) و برکشایر هاتاوی (در رتبه چهارم) پیشی گرفت. شرکت JP Morgan Chase در جایگاه پنجم ایستاد و والت دیزنی رتبه ششم را به خود اختصاص داد. خرده فروشی Costco موفق به کسب رتبه هفتم شد و شرکت‌های فایزر، آلفابت و American Express به‌ترتیب رتبه‌های هشتم تا دهم را تصاحب کردند.

این رتبه‌بندی بر اساس نظرسنجی از حدودا 3700 مدیر اجرایی، روسای شرکت‌ها و تحلیل‌گران انجام شده است. با بررسی دقیق‌تر زیرشاخه‌ها متوجه خواهیم شد که اپل با کسب امتیاز کلی 8.65 موفق به سیطره بر کل جهان شده است. بدین‌ترتیب این شرکت دقیقا همانند سال 2022 در صدر رتبه‌بندی صنعت رایانه قرار دارد.

البته اپل در حوزه‌های دیگری شامل نوآوری، مدیریت افراد، استفاده از دارایی‌های سازمانی، مسئولیت اجتماعی، کیفیت مدیریت، سلامت مالی، ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت، کیفیت محصولات و خدمات و رقابت‌پذیری در عرصه جهانی نیز عنوان برند برتر را به خود اختصاص داد.

بر اساس اعلام نشریه فوربس، بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری احتمالا با دوران نسبتا دشواری مواجه هستند؛ اما بیست و پنجمین ویرایش از فهرست تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های جهان نشان می‌دهد که همتایان شرکت‌های بزرگ مثل همیشه به آنها احترام می‌گذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH