احتمال عرضه کورتانا برای ویندوز 9

cortana-windows-phone

کورتانا به‌عنوان یک پدیده ویژه توانسته است حجم بالایی از توجه را به محصولات مایکروسافت جلب کند ولی بسیاری از افراد به علت نداشتن ابزارهای میزبان این فناوری، تنها به پیگیری اخبار این پدیده می‌پردازند. این افراد می‌توانند برای داشتن این ابزار در آینده نزدیک امیدوار باشند زیرا احتمال عرضه کورتانا برای ویندوز 9 بسیار بالا به نظر می‌رسد.

مایکروسافت در ابتدای امر این سیستم را برای مقابله با سیستم سیری شرکت اپل تولید نمود و آن را با ویندوزفون 8.1 همخوان ساخت ولی میزان توجه رسانه‌ای به کورتانا بیشتر از حد انتظار بود و همین امر نیز موجب شد تا مسئولان این غول نرم‌افزاری آمریکا به فکر گسترش دادن پلتفرم‌های میزبان کورتانا بیفتند و ویندوز 9 به‌احتمال فراوان میزبان کورتانا خواهد بود.

فروم بسیار معتبر Neowin به‌عنوان یک مرکز خبری خوش‌سابقه در ارائه اطلاعات محصولات مربوط به مایکروسافت و ویندوز، این خبر را اعلام نموده و معتقد است که این محصول قرار است تا به‌عنوان یک ویژگی عمومی در ویندوز به کار گرفته شود تا تمامی کاربران این سیستم‌عامل در سراسر جهان از مزایای این پدیده استفاده کنند.

کورتانا در حقیقت بر پایه یک هوش مصنوعی در بازی محبوب هیلو در کنسول اکس باکس ساخته‌شده است. این هوش مصنوعی در این بازی به شکل یک زن در مقابل شخصیت اصلی پدیدار می‌شد و اطلاعات گران‌بهایی را در اختیار او قرار می‌داد، مشابه این عملکرد نیز در کورتانای ویندوز مشاهده می‌شود و تقریبا بیشتر اطلاعات ممکن و موجود را می‌توان از کورتانا دریافت نمود.

در صورت به حقیقت پیوستن عرضه کورتانا بر روی ویندوز 9 می‌توان انتظار داشت که مخاطبینی که در زمان عرضه ویندوز 8 با مایکروسافت قهر کرده بودند باز دیگر به سیستم‌عامل این شرکت اعتماد کنند و محبوبیت نسخه آخر ویندوز از نسخه‌های پیشین آن بیشتر شود.

پروژه ویندوز یکپارچه  نیز به‌نوعی از این موضوع و صحت آن پشتیبانی می‌کند زیرا با یکپارچه شدن تمامی نسخه‌های ویندوز نمی‌توان انتظار داشت که کورتانا بر روی یک نسخه از ویندوز موجود باشد و در پلتفرم دیگری از همان ویندوز به کار نیاید.

مایکروسافت به‌احتمال فراوان در پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد و مایکروسافت امید فراوانی به این محصول بسته است تا بتواند به‌واسطه آن دوره دشواری حضور در ویندوز 8 را پشت سر بنهد. از دیگر موارد مهمی که به نظر می‌رسد در ویندوز 9 وجود داشته باشد نیز بازگشت نوعی از استارت منوی کلاسیک است که نبود آن در ویندوز 8 برای بسیاری از کاربران ناراحت‌کننده بود و آن‌ها را از این سیستم‌عامل زده کرده بود. به‌این‌ترتیب به نظر می‌‌رسد با یکپارچه بودن و مجهز بودن به استارت منوی کلاسیک و کورتانا، مایکروسافت با دست‌پر برای عرضه ویندوز 9 اقدام کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH