احتمالا قابلیت کنترل تمام ابزار‌های RGB سیستم به ویندوز اضافه خواهد شد

مایکروسافت ممکن است ویژگی جدیدی را به ویندوز 11 اضافه کند که اگر از طرفداران تزئین کردن رایانه شخصی خود با لوازم جانبی RGB هستید، این یکی را دوست خواهید داشت.

یک اسکرین شات فاش شده نشان می‌دهد که ویندوز 11 ممکن است به زودی به شما این امکان را بدهد که به جای استفاده از برنامه‌های مختلف برای اجزای مختلف، تمام نور‌های RGB خود را در یک بخش کنترل کنید.

کسانی که در ساخت رایانه شخصی خود (یا لوازم جانبی خود) از کمی نورپردازی لذت می‌برند، می‌دانند که کنترل نور می‌تواند کمی دردسرساز باشد. اجزای مختلف اغلب به برنامه‌های متفاوتی نیاز دارند، بنابراین اگر صفحه کلید، ماوس و کیس دارای RGB دارید، ممکن است برای کنترل همه آن به چندین برنامه نیاز داشته باشید. همگام سازی همه آن‌ها برای رسیدن به کمال زیبایی حتی سخت‌تر است.

سختی کار با نورپردازی RGB این خبر را بسیار هیجان انگیزتر می‌کند. کاربر توییتر ،آلباکور، شواهدی پیدا کرد که نشان می‌دهد مایکروسافت در تلاش است تا یک برنامه یکپارچه برای کنترل نور RGB در رایانه شخصی و لوازم جانبی شما اضافه کند. این ویژگی در آخرین نسخه آزمایشی عمومی ویندوز 11 مشاهده شده است.

اسکرین شات‌های به اشتراک گذاشته شده توسط Albacore یک رابط را نشان می‌دهد که در قسمت Personalization در تنظیمات ویندوز قرار دارد و به شما امکان می‌دهد تنظیمات را انجام دهید. صفحه کلید بازی، Stream Deck MK.2، ماوس و هدفون ROG Strix همگی در یک اسکرین شات قابل مشاهده هستند.

هرچند این اسکرین شات دوم بوده که واقعاً جالب است. به نظر می‌رسد که می‌توانید روشنایی، نوع جلوه نور (مانند رنگین کمان یا رنگ ثابت)، سرعت افکت و خود رنگ را کنترل کنید. حتی می‌توانید آن را با رنگ کلی ویندوز خود مطابقت دهید.

این ویژگی بدون شک برای بسیاری از کاربران رایانه شخصی هیجان انگیز خواهد بود. با برنامه‌هایی مانند Razer Synapse، Logitech G Hub یا SteelSeries GG چه خواهد کرد؟ احتمالاً هنوز هم وجود خواهند داشت، اما شاید دیگر نیازی به صرف زمان زیادی برای تنظیم نور RGB خود نداشته باشید. به نظر می‌رسد استفاده از این ویژگی در ویندوز 11 بسیار ساده است و این را نمی‌توان در مورد همه نرم افزارهای کنترل پنل RGB که گاهی اوقات به صفحه کلید یا ماوس متصل می‌شود، گفت چون بسیاری از آن‌ها واقعا آزار دهنده هستند.

نمی‌توان گفت که چه زمانی مایکروسافت این قابلیت را در یک بیلد ویندوز 11 منتشر خواهد کرد. احتمالاً در این مرحله حذف نخواهد شد، اما احتمالاً در یک به‌روز‌رسانی بزرگتر اضافه خواهد شد، به این معنی که ممکن است برای چند ماه در دسترس نباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH