احتمال به‌کارگیری دوربین در مدل‌های آینده اپل واچ وجود دارد؟

فناوری با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت بوده و به همین دلیل شرکت‌ها از سال‌ها قبل به برنامه‌های آینده خود فکر می‌کنند. در نتیجه از این طریق می‌توان پیرامون محصولاتی نظیر سری آیفون 16 که در آینده‌ای دور دست به بازار عرضه می‌شود؛ اطلاعاتی را به دست آورد. مشخصا پتنت‌ها نشان‌دهنده تصویری اجمالی از موضوعاتی هستند که یک شرکت سرگرم بررسی و مطالعه پیرامون آنها است؛ حتی اگر این موضوعات نهایتا به یک محصول واقعی و تجاری تبدیل نشوند.

اکنون برخی برنامه‌های اپل برای ساعت‌های هوشمند آینده این شرکت در فضای آنلاین اعلام شده است. بر این اساس غول کوپرتینویی به‌طور جدی سرگرم بررسی ایده استفاده از دوربین در اپل واچ است.

بی‌تردید اپل در رابطه با افزودن دوربین به اپل واچ، پتنت‌های متعددی را ثبت کرده است. درخواست‌های مربوط به ثبت اختراع می‌توانند اطلاعات زیادی را در ارتباط با برنامه‌های آینده یک شرکت ارائه دهند. در واقع از این طریق می‌توان به عرضه یک محصول جدید یا اضافه شدن ویژگی‌های تازه به یک محصول موجود پی برد. در نهایت اپل برای مکانیسم عرضه بند اپل واچ که به‌طور بالقوه از یک دوربین داخلی استفاده می‌کند؛ پتنتی با شناسه US-11571048-B1 را به ثبت رسانده است.

قبل از هر چیزی بایستی توجه داشت که ثبت چنین پتنتی از جانب اپل لزوما بدان معنا نیست که غول فناوری آمریکایی اقدام به تولید اپل واچ دوربین‌دار خواهد کرد. در واقع این پتنت‌ها صرفا نشان می‌دهند که اپل سرگرم بررسی برخی ایده‌ها است. این پتنت برای نخستین بار توسط وبسایت Patently Apple کشف و شناسایی شد. پتنت مذکور به یک بند با 2 بخش و یک بستر اشاره داشته و این بستر می‌تواند برای خروج سریع و ارگونومیک ساعت از بند به‌کار گرفته شود.

ایده پشت پرده این مکانیسم، ایجاد روش‌هایی جدید برای استفاده از اپل واچ از جمله عکس‌برداری با استفاده از دوربین یکپارچه آن است. این پتنت نشان‌دهنده شخصی است که ساعت بدون بند را برای عکاسی در دست گرفته و در یک مقطع، اپل واچ با دوربین داخلی رو به پایین و میدان دید آن به معرض نمایش گذاشته شده است. کاربر برای عکس‌برداری به سادگی ساعت را بیرون آورده و با نگه داشتن بخش دوربین به سمت بالا، عکس‌های مورد نظر خود را ثبت خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که اپل پتنت‌های مربوط به دوربین اپل واچ را ثبت می‌کند. این شرکت در سال گذشته پتنت دیگری با عنوان “ساعت مجهز به دوربین” (Watch having a camera) را ثبت کرد. این پتنت توصیف‌کننده دوربینی است که درون تاج دیجیتالی تعبیه شده و دارای نمودارهایی مشابه با پتنت اخیرا ثبت شده است. در سال 2019 نیز اپل موفق به ثبت پتنت دوربین قابل چرخش تعبیه شده در بخش انتهایی بند ساعت شد. شایان به ذکر است که در حال حاضر یکی از لوازم جانبی متفرقه اپل واچ با نام Wristcam عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهد.

دوربین روی اپل واچ احتمالا دارای کاربردهای بالقوه متعددی خواهد بود. یکی از مزایای کلیدی اپل واچ این است که به کاربران آیفون امکان می‌دهد تا زمان کمتری را با گوشی خود صرف کرده و حتی در زمان انجام کارها، پیاده‌روی یا ورزش، گوشی خود را کنار بگذارند. با این‌حال چنان‌چه کاربری در خارج از محیط منزل خواهان عکس‌برداری از یک صحنه باشد؛ در این‌صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ پاسخ روشن است: بدون وجود گوشی، این‌کار امکان‌پذیر نخواهد بود. دوربین اپل واچ می‌تواند این مشکل را برطرف کند. با این‌حال برای اظهارنظر در این رابطه هنوز خیلی زود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH