برنامه عظیم شیائومی برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو در دنیا!

لی جون؛ مدیرعامل شیائومی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که جاه‌طلبی‌ این شرکت برای آینده شامل قرارگیری نام شیائومی در میان 5 تولیدکننده برتر خودرو است. این ادعا در وهله نخست احتمالا کمی خوشبینانه به‌نظر می‌رسد؛ اما با توجه به گسترش سریع خودروهای برقی در چند سال اخیر، ناکامی برخی خودروسازان قدیمی امری محتمل قلمداد شده و در نتیجه فضای کافی برای بازیگران جدید ایجاد خواهد شد. شیائومی معتقد است که تمامی مولفه‌های ضروری برای دستیابی به این هدف را در اختیار دارد.

لی جون اذعان می‌کند که Xiaomi Auto از فضای رقابت در چین حدودا 6 تا 7 سال عقب‌تر است. اما بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نخستین خودرو تولیدی این شرکت در سال 2024 عرضه خواهد شد. این شرکت در زمینه نرم‌افزار و تجربه کاربری کلی تخصص بالایی دارد و برای دستیابی سریع به هدف خود بر همین مولفه‌‌ها تکیه می‌کند. در واقع لی جون ادعا می‌کند که امروزه بخش نرم‌افزاری فرآیند توسعه از اهمیت بالاتری برخوردار است.

سال گذشته Xiaomi Auto موفق به جذب سرمایه 439 میلیون دلاری شد و بیش از 2300 پرسنل را در بخش تحقیق و توسعه به خدمت گرفت. در حال حاضر نخستین خودرو این شرکت وارد مرحله تست زمستانی شده و در نتیجه به‌نظر می‌رسد که همه چیز به سرعت و حتی سریع‌تر از حد مورد انتظار پیش می‌رود.

چشم‌انداز شیائومی ارائه قابلیت یکپارچه‌سازی بی‌مرز در تمامی دستگاه‌های زندگی ما از جمله گوشی‌های هوشمند، منازل هوشمند و اتومبیل‌ها است. کمپانی چینی قصد دارد تا پکیج کاملی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

لی جون معتقد است که شیائومی با تکیه بر موفقیت خود در عرصه لوازم الکترونیکی مصرفی، وجود فروشگاه‌های متعدد در سراسر جهان و ارتباطات خرده فروشی خود برای بازاریابی خودرو جدید این شرکت کار چندان دشواری را پیش رو نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH