چت‌بات ChatGPT باعث افزایش ارزش سهام شرکت‌های هوش‌مصنوعی شده است

این روز‌ها بیشتر از هر چیزی صحبت ChatGPT در میان بوده و بازار سهام چین بر سر این محصول جدید و پیشرفته هوش مصنوعی در تلاطم است. اگرچه ChatGPT برای کاربران چینی ممنوع است اما غول‌های فناوری مانند علی بابا و بایدو در حال برنامه ریزی برای راه اندازی راه حل‌های مشابه برای مصرف کنندگان چینی هستند.

هوش مصنوعی ChatGPT (Chat Generative Pre-trained Transformer) یک چت‌بات پیشرفته است که توسط شرکت آمریکایی OpenAI AI توسعه یافته است.

چت‌بات که در ابتدا برای تقلید از گویش طبیعی انسان ساخته شد، می‌تواند چندین عملکرد مانند نوشتن و اشکال زدایی برنامه‌ها، ساختن موسیقی و شعر، نوشتن داستان و مقاله، ترجمه چندین زبان، ایجاد و نگهداری کل اتاق‌های گفتگو و بازی انجام دهد.

این چت‌بات که در نوامبر 2022 راه اندازی شد، سریع‌ترین رشد تعداد مصرف کننده یک برنامه در تاریخ را داشته است.

جنون سهام مربوط به ChatGPT چیست؟

پس از انتشار ChatGPT، ارزش شرکت در حال توسعه OpenAI به 29 میلیارد دلار افزایش یافت. با تبدیل شدن ChatGPT به کلید واژه جدید و افزایش شایعات پیرامون هوش مصنوعی، بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در قیمت سهام خود بودند. شرکت نرم‌افزاری C3.ai Inc شاهد افزایش 11 درصدی قیمت خود بود، در حالی که قیمت سهام شرکت تحلیلی BigBear.ai حدود 21 درصد افزایش یافت. همچنین شرکت هوش مصنوعی مکالمه SoundHound AI شاهد افزایش تقریبا 40 درصدی قیمت سهام خود بود.

بسیاری از شرکت‌های فناوری و هوش‌مصنوعی چینی نیز بر موفقیت در حال گسترش ChatGPT سوار هستند. اگرچه چین هرگز اجازه ورود علنی چت‌بات به شبکه خود را نخواهد داد، بسیاری از غول‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها متعهد شده‌اند که راه‌حل‌های جایگزین ایجاد کنند و فناوری‌هایی را جایگزین کنند که بتواند خدماتی مشابه ChatGPT ارائه دهد.

سهام شرکت‌های فناوری هوش مصنوعی مانند شرکت فناوری Hanwang، شرکت فناوری اطلاعات TRS و شرکت فناوری Cloudwalk در هفته گذشته شاهد افزایش ارزش سهام تکان دهنده‌ای بوده‌اند. این شرکت ها به هیچ وجه به انتشار برنامه یا نرم افزاری مانند ChatGPT نزدیک نیستند. در واقع، هم شرکت فناوری Hanwang که محصولات تعاملی هوشمند تولید می‌کند و هم توسعه دهنده نرم‌افزار تشخیص چهره فناوری Cloudwalk در سال 2022 ضرر نیز کرده‌اند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH