آپدیت One UI 5.1 برای سری گلکسی نوت 20 و آپدیت امنیتی برای سری گلکسی نوت 10 منتشر شد

از زمان انتشار آخرین نسخه از نرم‌افزار سفارشی سامسونگ در اوایل ماه فوریه، این شرکت اقدام به انتشار سریع به‌روزرسانی One UI 5.1 برای دستگاه‌های واجد شرایط نموده است. بسیاری از پرچم‌داران فعلی و قدیمی سامسونگ پیش‌تر این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

اکنون آپدیت One UI 5.1 برای سری گلکسی نوت 20 منتشر شده است. سرعت سامسونگ در زمینه انتشار آپدیت One UI 5.1 از نقشه راه این شرکت پیشی گرفته است.

بر اساس برنامه‌ریزی قبلی قرار بود این به‌روزرسانی در هفته آخر فوریه برای سری گلکسی نوت منتشر شود؛ اما اکنون شاهد انتشار آپدیت One UI 5.1 در سومین هفته از ماه فوریه هستیم.

این به‌روزرسانی احتمالا به‌صورت مرحله‌ای منتشر خواهد شد؛ بنابراین دسترسی کلیه بازارها به آن احتمالا کمی زمان خواهد برد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا باگ مربوط به تخلیه شارژ باتری در One UI 5.1 برای دستگاه‌های سری گلکسی نوت 20 نیز تاثیرگذار خواهد بود یا خیر.

گزارش‌های متعدد منتشر شده از جانب کاربران سری گلکسی S22 و گلکسی S21 نشان می‌دهند که پس از دریافت جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، شارژ باتری گوشی آنها با سرعت بسیار بالاتری تخلیه می‌شود. سامسونگ هنوز وجود چنین مشکلی را تائید نکرده است؛ اما احتمالا در حال تلاش برای رفع آن است.

نقد و بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

از سوی دیگر سامسونگ آپدیت امنیتی فوریه 2023 را برای گوشی‌های گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس در بازارهای مختلف منتشر نموده است. این به‌روزرسانی احتمالا طی چند هفته آینده در کشورهای بیش‌تری قابل دسترس خواهد بود.

آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس دارای فریم‌ور با شماره ورژن N97XFXXS8HWA5 بوده و در کشورهای آرژانتین، کلمبیا، گواتمالا، مکزیک، پاناما، پرو و ترینیداد و توباگو قابل دسترس است. بعلاوه این به‌روزرسانی شامل پچ امنیتی فوریه 2023 بوده و بیش از 40 حفره امنیتی آسیب‌پذیر را برطرف می‌کند.

کاربران گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس در کشورهای فوق اکنون می‌توانند به مسیر Settings > Software update مراجعه نموده و روی دکمه Download & install ضربه بزنند. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود نموده و آن‌را به‌طور دستی روی گوشی خود فلش کنند.

سامسونگ در اواسط سال 2019 از سری گلکسی نوت 10 با سیستم‌عامل اندروید 9 رونمایی کرد. دستگاه‌های این خانواده در اوایل سال 2020 آپدیت اندروید 10 را دریافت کردند. به‌روزرسانی اندروید 11 و اندروید 12 برای این گجت‌ها نیز به‌ترتیب در اواخر سال 2020 و اواخر سال 2021 منتشر شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH