رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ عمر باتری گوشی‌های گلکسی را به شدت کاهش می‌دهد

آخرین نسخه رابط کاربری One UI سامسونگ، One UI 5.1، باتری برخی از دستگاه‌هایی را که اخیراً روی آن‌ها نصب شده است، تخلیه می‌کند.

در صفحه پشتیبانی سامسونگ ایتالیایی، یکی از کاربران گلکسی‌ S22 اولترا نوشت که اگر بتواند به‌روزرسانی را به عقب بازگرداند، بدون تردید این کار را انجام می‌دهد. زمان بازدهی گوشی او پس از نصب One UI 5.1 از هفت ساعت به چهار ساعت کاهش یافت.

در Reddit  یک کاربر گلکسی S22 پلاس با مدل Exynos از کاهش مشابه SOT از 7 ساعت قبل از دانلود One UI 5.1 در گوشی خود به 4.5 ساعت شکایت کرد.

سایر کاربران دارای گوشی سری گلکسی S22 پس از نصب One UI 5.1 عمر باتری کمتری را گزارش ‌می‌کنند. از قضا، گزارش شده است که این به‌روز‌رسانی مصرف باتری در طول یک شب را افزایش بخشیده است که با توجه به اشاره چندین کاربر از 3 درصد به 1 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر شارژ سریع‌تر باتری، برخی گزارش‌ها در مورد احساس داغ شدن گوشی هنگام در دست گرفتن آن به دست رسیده است.

اما همانطور که یکی از کاربران Reddit اشاره می‌کند، یک الگو وجود دارد و کسانی که اخیرا One UI 5.1 را نصب کرده‌اند باید صبور باشند.

یکی از کاربران نوشت: این چیزی است که من تقریباً پس از هر به‌روزرسانی مشاهده کرده‌ام، SOT برای مدتی بدتر می‌شود و پس از چند روز به حالت عادی باز می‌گردد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و در مورد این گوشی هم همینطور باشد.

یکی دیگر از Redditor‌ها گفت که کاربران باید اجازه دهند گوشی پس از نصب One UI 5.1 بهینه شود.

در مورد مشکل تخلیه باتری با One UI 5.1، یک پست در Reddit اشاره کرد که به نظر می‌رسد مصرف باتری برای صفحه کلید سامسونگ به شدت بالاتر رفته است. پشتیبانی سامسونگ، پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های برنامه صفحه کلید سامسونگ و راه اندازی مجدد گوشی را پیشنهاد می‌کند.

با این حال، این کار هر گونه زبان خاص افزوده شده یا طرح‌ سفارشی را پاک می‌کند.

برای پاک کردن کش کیبورد سامسونگ به تنظیمات > برنامه‌ها > فضای ذخیره‌سازی بروید و روی نماد پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید. برای پاک کردن داده‌ها، مراحل را تکرار کنید و روی نماد پاک کردن داده ضربه بزنید.

سامسونگ هنوز بیانیه‌ای در مورد این مشکل صادر نکرده است. اما ممکن است یک به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری برای تصحیح هر چیزی که باعث تخلیه باتری این دستگاه‌ها می‌شود، ارائه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH