لوگوهای عجیب ویندوز XP که هرگز استفاده نشدند؛ نگاهی به لوگوهای اولیه نوستالژی‌ترین ویندوز قرن

اگرچه لوگوی ویندوز XP در حال حاضر نمادین و به‌یاد‌ماندنی در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن بود ظاهر متفاوتی داشته باشد.

ویندوز XP در سال 2001 چرخش سه بعدی را بر روی لوگوی کلاسیک سیستم عامل معرفی کرد، اما طبق گزارش آژانس Creative Frog Design و CreativeBloq، این چرخش به راحتی می‌توانست یک تجدید حیات برای لوگو باشد.

کیسی پاتر، مدیر بخش خلاقیت Creative Frog Design اظهار داشت که مایکروسافت برای لوگوی سیستم‌عامل بعدی خود به سراغ آن‌ها آمده بود.

وی گفت: نشان ویندوز باید به شکلی می‌بود که ارزش برندی که در تاریخ طولانی خود به دست آورده بود را حفظ می‌کرد و در عین حال بیانگر سیر تکاملی به سمت یک نام تجاری انعطاف پذیرتر و کاربرپسندتر می‌بود. در نتیجه، Frog Design 50 لوگو‌های مختلفی را برای این غول فناوری ارائه کرد که شامل تغییرات ساده تا نسخه‌های متفاوت می‌شدند.

شما می‌توانید طرح‌های لوگو را در عکس زیر مشاهده کنید و دیدن اینکه برخی از این نسخه‌ها چقدر منحصر به فرد و متفاوت با آنچه که می‌شناسیم، هستند واقعاً شگفت انگیز است.

بر کسی پوشیده نیست که ویندوز XP، بیش از دو دهه پس از انتشار اولیه، هنوز یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های مایکروسافت است. در سال 2021، Lansweeper متوجه شد که از 50 میلیون دستگاه دارای سیستم عامل ویندوز، 3٪ از ویندوز XP استفاده می‌کنند که حدود 1.5 میلیون دستگاه است. این عدد در حالی گزارش شده که مایکروسافت پشتیبانی از XP را در اوایل آوریل 2014 متوقف کرد.

در حالی که قابل درک است که مردم تمایلی به کنار گذاشتن سیستم عامل آشنای خود ندارند، اجرای XP در این دوران یک خطر بزرگ امنیتی است زیرا قدیمی بوده و در برابر جدیدترین حملات سایبری محافظت نشده است. فقط رایانه‌های شخصی و کاری در معرض خطر نیستند، زیرا بسیاری از این دستگاه‌ها که هنوز سیستم عامل XP را اجرا می‌کنند، در زیرساخت‌های حیاتی استفاده می‌شوند.

در سال 2014، تخمین زده شد که 95٪ از دستگاه‌های خودپرداز جهانی هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها هنوز هم تا به امروز در حال استفاده هستند. در سال‌های گذشته نیز تعداد حملات قابل توجهی رخ داده است، از باج افزار بدنام WannaCry گرفته تا حمله به بیمارستان سلطنتی ملبورن در استرالیا.

2 در مورد “لوگوهای عجیب ویندوز XP که هرگز استفاده نشدند؛ نگاهی به لوگوهای اولیه نوستالژی‌ترین ویندوز قرن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH