برق تمام ساختمان‌های مسکونی چین از انرژی خورشید و بادی تأمین خواهد شد

به گفته Aroged به نقل از داده‌های بلومبرگ از اداره ملی انرژی (NEA)، توربین‌های بادی و نیروگاه‌های خورشیدی در چین تقریباً برق مورد نیاز برای تأمین تقریباً تمام ساختمان‌های مسکونی در این کشور را تولید می‌کنند.

گزارش آژانس حاکی از آن است که تولید برق بادی و خورشیدی در سال گذشته با 21 درصد افزایش به 1190 تراوات ساعت (تروات ساعت) رسیده است. بر اساس همین داده‌ها، کل مصرف انرژی مسکونی در چین 1340 تراوات ساعت بوده که 14 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

گزارش NEA بر رشد سریع انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور زیر سایه سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری چین در این راستا برای حل مشکلات زیست محیطی و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی گران قیمت تاکید می‌کند. با این حال، باید در نظر داشت که ساختمان‌های مسکونی در چین سهم نسبتا کمی از کل مصرف انرژی کشور را در مقایسه با سایر کشورها به خود اختصاص می‌دهند.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، در سال 2020، تنها 17 درصد از کل تولید برق در چین به طور مستقیم توسط خانوارها استفاده می‌شد. در حالی که در ژاپن، اماکن مسکونی در همان سال 29٪ و در ایالات متحده آمریکا 39٪ از کل انرژی تولید شده را به خود اختصاص دادند. در چین، مصرف کنندگان اصلی هنوز کارخانه‌ها هستند. آن‌ها 60 درصد از کل برق تولیدی را مصرف می‌کنند.

بنابراین، حتی اگر منابع تجدیدپذیر بتوانند انرژی پاک را تقریباً برای هر خانه در چین فراهم کنند، تولیدکنندگان چینی همچنان مجبورند مقادیر زیادی سوخت را بسوزانند و در نتیجه، مقادیر زیادی گازهای گلخانه‌ای را در جو منتشر کرده تا از رشد اقتصادی حمایت کنند.

تحلیلگران می‌گویند که رشد اقتصادی چین پس از لغو محدودیت‌های سخت کووید-19 در سال جاری افزایش خواهد یافت. و این به نوبه خود نشان دهنده افزایش بالقوه انتشارات مواد مضر در جو است، اگرچه انرژی باد و خورشید تقریباً تمام نیازهای جمعیت عادی را پوشش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH