بنیان‌گذار اینستاگرام از برنامه ارائه اخبار مبتنی بر هوش مصنوعی برای عموم مردم رونمایی کرد

برنامه Artifact، یک اپلیکیشن خبری شخصی بوده که توسط بنیانگذاران اینستاگرام، کوین سیستروم و مایک کریگر توسعه یافته است. این برنامه اکنون راه اندازی شده است و بدون نیاز به ثبت نام استفاده از آن برای عموم آزاد است.

این برنامه در ابتدا به یک شماره تلفن و یک دعوت نامه نیاز داشت تا آن را امتحان کنید، که تقاضای اولیه را نیز جلب کرد و به هدف خود رسید، اما آن را از دسترس بسیاری از کاربران بالقوه دور نگه داشت. این شرکت تقریباً 160000 درخواست ثبت نام دریافت کرد که در لیست انتظار بودن و کاربران خارج از ایالات متحده نتوانستند Artifact را امتحان کنند، زیرا یک شماره تلفن داخل ایالات متحده برای ثبت نام ضروری بود.

با حذف لیست انتظار و الزامات شماره تلفن، کاربران اکنون در اولین راه اندازی برنامه به Artifact دسترسی فوری خواهند داشت. همچنین اولین ویژگی‌های اجتماعی برنامه معرفی شده و کنترل‌های بازخورد برای بهبود تجربه خواندن اخبار به برنامه اضافه شده است.

هدف Artifact ارائه ابزارهایی است که به خوانندگان اجازه می‌دهد فید خود را شخصی سازی کرده و گسترش دهند. کاربران می‌توانند علایق خود را با مسدود کردن یا توقف موقت ناشران یا انتخاب و لغو انتخاب دسته‌های علاقه عمومی مدیریت کنند.

علاوه بر این، یک ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد که مخاطبین خود را وارد کنند تا برنامه بررسی کند که یک مقاله خاص برای آن‌ها محبوب است یا خیر. این قابلیت با ویژگی مقالات برتر توییتر متفاوت است، در مقالات محبوب افرادی را که دنبال می‌کنید در زیر وست به شما نشان می‌دهد و می‌گوید چه کسی آن را دوست داشته است، اما ویژگی Artifact بیشتر بر حفظ حریم خصوصی متمرکز است و به شما نمی‌گوید چه کسی یا چند نفر از مخاطبانتان آن را خوانده‌اند، بنابراین حریم خصوصی را حفظ می‌کند.

سیستروم اظهار داشت که فناوری زیربنایی برنامه به مقدار معینی از داده‌ها و تعدادی از افراد استفاده کننده از آن‌ها برای ارائه بهترین تجربه نیاز دارد. این شرکت بر این باور است که این برنامه اکنون برای مخاطبان بیشتری آماده است.

ویژگی آمار جدید اضافه شده به برنامه، دسته بندی‌ها، مقالات اخیر در آن دسته‌ها و ناشرانی که بیشتر خوانده‌اید را به کاربران نشان می‌دهد. تعداد بسیار کمی از برنامه‌های انتشار اخبار از این رویکرد پیروی می‌کنند. مقالات، بیشتر بر اساس موضوعات خاص به جای دسته بندی‌های کلی، گروه بندی می‌شود. هدف گسترده‌تر این است که تجربه اجتماعی را گسترش دهند تا راهی برای بحث در مورد مقالات خبری در خود Artifact وجود داشته باشد.

برنامه Artifact یک نسخه آمریکایی از Toutiao چین یا SmartNews ژاپن است. برنامه‌هایی مانند این از الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی برای تشکیل مجموعه‌ای از مقالات خبری برای هر کاربر بر اساس نحوه تعامل با محتوای برنامه استفاده می‌کنند. سیستروم ادعا می‌کند در حالی که Artifact شبیه به سایر برنامه‌های اخبار شخصی است، جزعیات متفاوتی دارد. یادگیری ماشینی مورد استفاده در Artifact بر اساس ترانسفورماتور است که در سال 2017 در گوگل اختراع شد. جالب است بدانید که T در ChatGPT نیز مخفف Transformer هست.

سیستروم ظهور Artifact را با تأسیس اینستاگرام مقایسه می‌کند، زمانی که قبلاً سایر برنامه‌های اشتراک گذاری تصویر از قبل وجود داشتند. برای ایجاد جایگاهی در بازار باید چیزی وجود داشته باشد که فناوری جدید را از فناوری موجود متمایز کند. در این مورد، تفاوت همان یادگیری ماشین و سایر الگوریتم‌های جدید این برنامه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH