محافظ نمایشگر اختصاصی هواوی بهتر از گوریلا گلس است؟ + ویدیو تست مقاومت

شرکت هواوی در سال میلادی گذشته از گوشی پرچمدار جدید خود با نام میت 50 پرو رونمایی کرد. این گوشی دارای چند ویژگی جدید بود که یکی از آنها پوشش محافظ کانلان گلس (Kunlun Glass) نام داشت. این پوشش در واقع یک شیشه نشکن به‌شمار رفته و طی مدت 4 سال توسط هواوی توسعه یافته است.

این گلس با استفاده از یک فرآیند خاص شامل 108 روند مختلف از جمله رشد کریستال برای مدت 24 ساعت و اجرای فرآیند ذوب در دمای 1600 درجه تولید می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، کانلان گلس به لطف وجود میلیاردها نانوکریستال‌ با استحکام بالا نسبت به کلیه گلس‌های موبایلی دیگر 10 برابر بهتر ضربات را کنترل می‌کند.

کانال یوتیوبی PBK Reviews تست‌های تخصصی سقوط را بر روی گوشی هواوی میت 50 اجرا کرده و میزان مقاومت کانلان گلس در برابر سقوط روی سطح بتنی از ارتفاعات مختلف را مورد ارزیابی قرار داده است. Kunlun Glass اولین گلس موبایلی است که موفق به دریافت گواهی 5 ستاره از موسسه سوییسی SGS شده است. این شرکت در زمینه تست، بررسی و صدور گواهینامه‌های مختلف فعالیت دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تنها مدل‌های نارنجی‌رنگ هواوی میت 50 مجهز به پوشش کانلان گلس هستند. بعلاوه این مدل‌ها دارای گواهینامه حفاظتی IP68 بوده و این موضوع امکان غوطه‌ور شدن گوشی در عمق 6 متری آب شیرین برای مدت حداکثر 30 دقیقه را فراهم می‌کند.

اولین تست سقوط از ارتفاع کمر و روی نمایشگر 6.74 اینچی آمولد گوشی اجرا شد. در این‌حالت کناره‌های نمایشگر همانند گوشه‌های قاب دچار خراشیدگی‌هایی شد؛ اما گلس مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد.

دومین مرحله تست سقوط از ارتفاع سر با نمایشگر رو به پایین و بر روی سطح بتنی انجام شد. خوشبختانه دستگاه پیش از برخورد به زمین دچار چرخش شد و گلس هرگز با سطح بتن اصابت پیدا نکرد و گوشی با قسمت پشتی خود روی زمین افتاد. بنابراین هیچ آسیبی به گلس وارد نشد؛ اگرچه نمی‌توان این موضوع را به مقاومت بالای گلس نسبت داد.

در مرحله سوم تست سقوط، هواوی میت 50 پرو از ارتفاع بالای سر و به سمت نمایشگر رها شد. در این نوبت، گلس با سطح بتنی اصابت کرد؛ اما هیچ‌گونه آسیبی به نمایشگر وارد نشد. تا این مرحله، کناره‌های دستگاه دچار خراشیدگی شده بود؛ اما گلس محافظ کاملا سالم به‌نظر می‌رسید. چهارمین و آخرین مرحله از تست به سقوط گوشی از ارتفاع کمر و روی پنل پشتی آن مربوط می‌شد. این اقدام موجب ایجاد چند خراش کوچک و اولین ترک روی شیشه جلویی دستگاه شد. این ترک‌خوردگی دقیقا از نقطه‌ای شروع شد که قاب پس از سقوط قبلی در آن قسمت دچار خمیدگی شده بود. این ترک بسیار باریک بوده و با کشیدن انگشت روی سطح نمایشگر نیز احساس نمی‌شد.

بر اساس اعلام مجری ویدیو، پوشش محافظ گوریلا گلس Victus 2 که در گوشی‌های گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا سامسونگ به‌کارگیری شده است؛ در نخستین سقوط از ارتفاع کمر و روی نمایشگر دچار شکستگی شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها هواوی طی ماه آینده از گوشی‌های سری P60 خود رونمایی کرده و برای این دستگاه‌ها نیز از پوشش محافظ Kunlun Glass بهره خواهد برد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها هواوی در ماه مارس امسال از سری عکاسی‌محور خود موسوم به هواوی P60 رونمایی خواهد کرد. این سری در کنار بهره‌گیری از پوشش گلس بسیار مقاوم از برخی نوآوری‌های دیگر هواوی میت 50 پرو نظیر سیستم عکاسی داخلی XMAGE هواوی و حالت اضطراری کمبود شارژ باتری بهره‌مند خواهد شد. فعال‌سازی حالت اضطراری به کاربران امکان می‌دهد تا با وجود تنها 1 درصد از شارژ باتری گوشی برای مدت 12 دقیقه تماس تلفنی برقرار نموده یا گوشی خود را تا 3 ساعت در حالت آماده به کار نگه دارند.

پوشش Kunlun Glass و سایر نوآوری‌های هواوی نشان می‌دهند که با وجود مانع‌تراشی ایالات‌متحده، این شرکت چینی کماکان به ارائه نوآوری‌های شایسته ادامه می‌دهد. همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که هواوی سرگرم تست تراشه‌های بومی خود است؛ اگرچه این نیمه‌هادی‌ها با استفاده از گره‌های فرآیندی پیشرفته TSMC یا Samsung Foundry تولید نخواهند شد.

در حال حاضر هواوی می‌تواند از جدیدترین تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کند؛ اما این موضوع منوط به اعمال تغییرات در تراشه جهت توقف پشتیبانی از اتصال 5G است. با این‌حال اکنون که دولت بایدن تصمیم گرفته تا در خصوص صدور مجوزهای صادراتی برای ارسال سفارشات به هواوی رویکرد سخت‌گیرانه‌تری را اتخاذ نماید؛ کمپانی چینی احتمالا توانایی دسترسی به تراشه‌های سفارشی را نیز از دست خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH