موتورولا از طرح مفهومی گوشی رول شونده خود در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره کنگره جهانی موبایل سال 2023 در شهر بارسلون آغاز به کار کرد. در روز نخست، چندین برند مختلف شروع به نمایش و عرضه محصولات جدید خود کردند.

کمپانی شیائومی از پرچمداران سری شیائومی 13 رونمایی کرد و طی روزهای آینده شاهد عرضه مدل‌هایی نظیر سری آنر مجیک 5 و بسیاری از محصولات دیگر خواهیم بود. از سوی دیگر موتورولا نیز طرح مفهومی گوشی رول شونده خود را در جریان رویداد MWC 2023 به معرض نمایش گذاشته است.

گوشی رول شونده جدید، تحت برند کلاسیک Motorola Rizr طبقه‌بندی می‌شود. این دستگاه دارای چند ویژگی هیجان‌انگیز برای نمایش است. گوشی‌های سری Motorola Rizr جزو مدل‌های افسانه‌ای و قدیمی این شرکت به‌شمار رفته و عمدتا شامل مدل‌هایی با طراحی کشویی هستند.

نخستین محصول از این سری، موتورولا ریزر Z3 نام داشت و در سال 2006 عرضه شد. این گوشی مجهز به صفحه‌کلید کشویی بود. با بازگشایی دستگاه، بخش فوقانی به سمت بالا حرکت کرده و کلیدهای استاندارد نمایان می‌شوند. این کلیدها هنگام بسته بودن گوشی پنهان می‌شوند. با این‌حال پس از بازگشایی قفل صفحه‌کلید، سایر کلیدها از جمله دکمه‌های جانبی مطابق روال معمول قابل استفاده هستند.

اگرچه گوشی جدید دارای مکانیسم نمایشگر رول شونده خودکار است؛ اما کماکان به میراث خود پایبند است. این موضوع کاربران را از کشیدن و چرخاندن نمایشگر به‌طور دستی بی‌نیاز نموده و سیستم خودکار نیز از ظاهری واقعا جالب برخوردار است.

یک کاربر توییتری با نام Ben Wood تصاویر و ویدیوهایی از گوشی هوشمند نمایش داده شده در رویداد MWC 2023 را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. بر این اساس نمایشگر در حالت معمولی از اندازه کوچکی برخوردار است و هنگام قرارگیری در وضعیت رول شده بسیار شبیه به یک گوشی هوشمند معمولی به‌نظر می‌رسد.

همچنین وبسایت Android Authority گزارش می‌دهد که این دستگاه مجهز به یک نمایشگر POLED با اندازه 5 اینچی، نسبت ابعاد 15:9 و قالب طراحی کوچک است. این نمایشگر با خارج شدن از حالت رول شده به یک پنل 6.5 اینچی با نسبت تصویر 22:9 تبدیل می‌شود. کل رابط کاربری بسته به وضعیت دستگاه تغییر خواهد کرد. کمپانی سازنده از یک تصویر پس‌زمینه داخلی با جلوه‌های جالب هنگام تغییر حالت دستگاه بهره گرفته است.

نمایشگر رول شونده این گوشی هوشمند دارای کاربردهای مختلفی بوده و در همین راستا پیکره‌بندی شده است. هر بار که کاربر بر روی دکمه پاور دستگاه 2 بار ضربه بزند؛ نمایشگر دستگاه چرخیده و شکل گسترده‌تری پیدا می‌کند. همچنین اندازه نمایشگر بر این اساس تنظیم می‌شود. به‌عنوان مثال هر زمان که ویدیویی را در حالت افقی مشاهده کنید؛ نمایشگر اندازه خود را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند. این گوشی مجهز به پیکره‌بندی دوربین پشتی دوگانه، رنگ‌آمیزی مشابه فلز طلا و برند دستگاه روی پنل پشتی است.

بررسی چنین دستگاهی از نزدیک واقعا فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. البته در خصوص عرضه تجاری این محصول تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات رسمی مخابره نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH