شیائومی در کنگره جهانی موبایل از عینک واقعیت افزوده جدید خود رونمایی کرد

کمپانی شیائومی در کنگره جهانی موبایل امسال حضوری پر رنگ دارد و علاوه بر عرضه جهانی گوشی‌های سری شیائومی 13 از عینک واقعیت افزوده جدید خود نیز رونمایی کرده است.

این عینک هوشمند بی‌سیم، Xiaomi Wireless AR Glass نامگذاری شده است. این دستگاه با تلفن همراه یا هر گجت دیگری جفت شده و تجربه همه‌جانبه AR بدون نیاز به سیم و دانگل را برای کاربران رقم می‌زند. عینک‌ واقعیت افزوده شیائومی فاقد حافظه داخلی بوده و برای کار کردن بایستی به دستگاه میزبان متصل شوند.

این عینک مجهز به 2 نمایشگر میکرو اولد و یک منشور هدایت نور فری‌فرم است که محتوا را به سمت چشم کاربر هدایت می‌کند. این نمایشگرها دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت برای هر چشم هستند. همچنین شیائومی به منظور ترسیم دنیای اطراف کاربر از 3 ماژول دوربین بهره‌برداری می‌کند.

عینک واقعیت افزوده دارای لنزهای الکتروکرومیک با حالت غوطه‌ور جهت غوطه‌وری کامل در فضای مجازی و حالت شفاف است که به کاربران امکان می‌دهد تا اشیاء محیط اطراف خود را مشاهده کنند. این هدست دارای ساختار آلیاژ منیزیم و لیتیوم با عناصر فیبر کربن بوده و تنها 126 گرم وزن دارد.

عینک واقعیت افزوده بی‌سیم شیائومی دقیقا همانند مدل Meta Quest Pro مجهز به اسنپدراگون +XR2 نسل 1 کوالکام بوده و از پلتفرم توسعه‌دهنده Snapdragon Spaces XR پشتیبانی می‌کند. بعلاوه شیائومی به منظور عملکرد و کنترل دقیق هدست از ژست‌های کنترلی واقعیت افزوده اختصاصی خود با قابلیت تشخیص فضایی بهره گرفته است.

با اتصال هدست به یک گوشی هوشمند، میزان تاخیر به 50 میلی ثانیه می‌رسد. شیائومی ادعا می‌کند که این میزان با تاخیر مورد انتظار از یک هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده سنتی که با استفاده از کابل به گجت‌ها متصل می‌شود؛ برابری می‌کند.

ژست‌های کنترلی واقعیت افزوده شیائومی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH