معاون فروش شرکت اوپو: گوشی‌های اقتصادی با چند سال تاخیر وارد بازار می‌شوند

در رویداد کنگره جهانی موبایل امسال که در این روزها در حال برگزاری است، شرکت‌های زیادی حضور یافته و از محصولات خود رونمایی می‌کنند.

بسیاری از خبرنگاران به سراغ شرکت اوپو رفتند و درباره تاریخ نهایی عرضه گوشی‌های تاشوی این شرکت سوالاتی را مطرح کردند.

چند سالی می‌شود که کارشناسان به فناوری‌ و مواد مهندسی برای ساخت گوشی‌های تاشو دست پیدا کرده‌اند و هر روز شاهد ساخت محصولات متنوع‌تری هستیم. با این وجود، قیمت این محصولات نسبت به مدل‌های غیرتاشو به شدت بالاست.

هفته پیش بود که اوپو از گوشی تاشوی هوشمند جدید خود به نام اوپو فایند N2 فلیپ رونمایی و اعلام کرد که آن را در سطح جهانی عرضه می‌کند.

قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، معادل 849 پوند خواهد بود؛ گرچه این رقم بالایی محسوب می‌شود ولی هنوز کاربران زیادی هستند که از این مدل محصولات علیرغم قیمت بالا، استقبال کنند.

بیلی ژانگ که معاون فروش و خدمات خارجی شرکت اوپو است، در پرسش خبرنگاران درباره قیمت محصولات تاشوی میان‌رده اینچنین پاسخ داد که در ابتدا باید ببینیم که آیا ساخت این محصول تاشوی میان‌رده می‌تواند تجربه خوبی را برای کاربران فراهم کند یا خیر. چون معمولا شرکت‌های سازنده برای ساختن محصول میان‌رده (که معمولا قیمت‌های پایین‌تری هم دارند) از چیپست با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند و یا نمایشگر بیرونی را حذف می‌کنند.

هرچه عرضه این محصولات بیشتر شود، فضای بیشتری برای کاهش هزینه‌ها به وجود خواهد آمد. در نتیجه، زنجیره تامین نیز گسترش می‌یابد؛ اگرچه این روند بسیار وقت‌گیری خواهد بود. البته می‌توان با استفاده از دوربین، چیپست و نمایشگر پایین‌تر، هزینه‌ها را نیز کاهش داد.

اما وقتی بخواهیم گوشی تاشویی تولید کنیم، نمی‌توانیم از نمایشگر و دوربین میان‌رده استفاده کنیم و یا اینکه نمایشگر خارجی را حذف کنیم؛ زیرا تجربه کاربری خوبی ندارد و برای راحتی هرچه بیشتر کاربران در مواقع چک کردن اعلان‌ها و غیره طراحی شده است.

اما اگر دیگر شرکت‌های سازنده محصولات هوشمند قصد دارند گوشی‌های تاشوی اقتصادی تولید کنند، به آنها اجازه دهید این کار را انجام دهند، ولی اوپو هرگز چنین کاری نخواهد کرد.

گوشی‌های تاشوی مقرون‌به‌صرفه، اما به چه قیمتی؟

بر اساس اظهارات معاون فروش این شرکت، به این زودی‌ها شاهد گوشی تاشوی اقتصادی اوپو نخواهیم بود. چرا که تجربه کاربری مهم‌ترین اصل اوپو به حساب می‌آید!

با این حال، ژانگ اعلام کرد که سایر تولیدکنندگان می‌توانند نسبت به تولید و طراحی گوشی هوشمند تاشوی اقتصادی اقدام کنند. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام شرکت اولین گوشی تاشوی اقتصادی خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH