درخشش هواوی در کنگره جهانی موبایل 2023؛ هواوی قدرتمندتر باز می‌گردد؟

هواوی یکی از بزرگترین برندهایی است که در طی این چند سال با مشکلات زیادی روبرو بوده است؛ این شرکت تنها زمانی که قصد داشت گوشی‌های هوشمند خود را به بازار ایالات متحده عرضه کند، با دونالد ترامپ، رییس جمهور آن زمان، به مشکل خورد و پس از آن که وارد لیست سیاه تحریم آمریکا شد، قطع همکاری و ضررهای مالی مختلف یکی پس از دیگری برای این شرکت به وجود آمدند.

دولت آمریکا همچنین دسترسی این کمپانی را به فناوری‌های ایالت متحده قطع کرد. در آن زمان، هواوی به اندروید متکی بود و با این اقدام ایالات متحده، این شرکت مجبور شد سیستم عامل جدیدی را که تنها مختص به هواوی بود، راه‌اندازی کند.

علاوه بر این محدودیت‌ها، کمپانی هواوی در ساخت قطعات، تراشه‌ها و سایر فناوری‌ها با چالش‌های فراوانی روبرو بود. البته تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، خبر خوبی برای سامسونگ بود و اتفاقات مهمی را نیز رقم زد.

با تمام این تفاسیر، هواوی موفق شد در رویداد کنگره جهانی موبایل 2023 که اخیرا در بارسلون برگزار شده است، به خوبی ظاهر شود و کاربران بسیاری را شگفت‌زده کند. مدیر هواوی نیز اعلام کرد که خوشبختانه این شرکت در شرایط خوبی قرار دارد.

از اخباری که منتشر شده است، می‌توان به خوبی فهمید که هواوی با دست پر به این رویداد آمده بود! چرا که غرفه هواوی نیمی از کل سالن را پوشانده بود و اندازه آن 3 تا 5 برابر غرفه سامسونگ بود. در این غرفه، علاوه بر گوشی‌های هوشمند و تاشو، ساعت‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند، لوازم جانبی، تجهیزات شبکه و سایر موارد نیز به نمایش گذاشته شده بود.

هواوی در این نمایشگاه یک بخش کامل را به سیستم‌عامل داخلی خود اختصاص داده بود و کارشناسان حاضر در این بخش نیز سعی می‌کردند توضیحاتی درباره گسترش این اکوسیستم و برنامه‌های مختلف موجود در آن ارائه دهند.

این کمپانی سعی کرد که از این رویداد به خوبی استفاده کند و به سایر کمپانی‌ها نشان دهد که علیرغم تمام چالش و سختی‌های این چند سال، هنوز هم می‌تواند به جذب کاربر بپردازد و دستگاه‌های جدید و پیشرفته‌ای را تولید کند. هواوی نشان داد که قدرتمندتر از قبل برگشته است و قصد دارد باری دیگر در بازار فروش محصولاتش خوش بدرخشد.

غرفه هواوی در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل آنقدر بزرگ بود که اصلا غرفه شرکت سامسونگ به چشم نمی‌آمد. علاوه بر اندازه بزرگ غرفه، جمعیت زیادی نیز از محصولات این شرکت استقبال کرده بودند. کاربران هم نشان دادند که با خرید محصولات این شرکت، از هواوی حمایت می‌کنند. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که هواوی چه برنامه‌هایی برای آینده دارد و چگونه می‌خواهد با این چالش‌ها که پس از گذشت هر روز بیشتر هم می‌شوند، مقابله کند.

اما آیا سامسونگ باید نگران پیشرفت و توسعه روزافزون هواوی باشد؟ احتمالا سامسونگ در آینده نیز با همین روشی که اکنون پیش گرفته است، به فروش محصولاتش بپردازد. البته هنوز هم تحریم‌های ایالت متحده علیه هواوی وجود دارند و تنها شرکتی که می‌تواند از این اتفاق سود ببرد، سامسونگ خواهد بود. این شرکت می‌تواند با جذب هرچه بیشتر کاربران هواوی، به تعداد کاربران خود بیافزاید و بازار خود را گسترش دهد.

در این چند سال، هواوی هرگز تسلیم سختی‌ها نشده بود و همچنان سعی دارد با مشکلات فراوان موجود در این عرصه مبارزه کند. کاربران نیز انتظار دارند که این کمپانی بتواند مانند همیشه پرقدرت ظاهر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH