ChatGPT در حال نفوذ به تمام برنامه‌های کاربردی؛ کاربرد چت‌بات‌ها در اپلیکیشن‌های مختلف چیست؟

مایکروسافت یکی از حامیان بزرگ ChatGPT متعلق به OpenAI است و پیش‌تر آن را در بینگ، مرورگر اج و همچنین اسکایپ قرار داده است. جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز 11 نیز  این چت‌بات را به کادر جستجو در نوار وظیفه سیستم عامل می‌آورد. به نظر می‌رسد OpenAI برنامه‌های زیادی برای محصول خود دارد چون به تازگی اعلام کرده است که API‌های ChatGPT و Whisper را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

پس از انجام چند بهینه‌سازی، هزینه استفاده از ChatGPT نسبت به چند ماه پیش در حدود 90 درصد کمتر شده و این بدان معناست که مدل gtp-3.5-turbo ( که ChatGPT مورد استفاده شما از آن نیرو می‌گیرد)، در حال حاضر به ازای هر 1000 توکن فقط 0.002 دلار قیمت دارد. به بیان دیگر، می‌توانید 500 هزار توکن با یک دلار دریافت کنید (ChatGPT روی کاراکترهای منفرد کار نمی‌کند، یک توکن تکی بیشتر شبیه یک مصوت است).

با این قیمت جدید، ساخت ربات چت مخصوص به خود برای شرکت‌های مختلف بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. اما ChatGPT با متن کار می‌کند، حال اگر یک کمپانی بخواهد رباتش به دستورات صوتی پاسخ دهد، چه؟ اینجاست که Whisper وارد می‌شود – این برنامه می‌تواند گفتار را با هزینه 0.006 دلار در دقیقه (یعنی 1 دلار برای 2 ساعت و 45 دقیقه) به متن تبدیل کند.

برنامه Whisper با پشتیبانی از 99 زبان می‌تواند ترجمه انگلیسی آنچه گفته شد را نیز ارائه دهد. این قابلیت پتانسیل زیادی برای تضعیف موقعیت Siri و Google Assistant دارد که فقط می‌توانند چند زبان را مدیریت کند.

شرکت‌ها می‌توانند از APIهای OpenAI برای ساختن ربات‌های چت جدید استفاده کنند و برخی از آنها قبلاً هم چنین کاری را کرده‌اند، مایکروسافت تنها کمپانی استفاده کننده از این API نیست؛ چند کمپانی دیگر هم هستند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

اسنپ‌چت این هفته My AI را برای +Snapchat معرفی کرد. این ربات می‌تواند خدماتی مانند دستور تهیه غذا برای شام یا برنامه‌ریزی یک پیاده روی برای شما ارائه دهد. حتی می‌توانید از آن بخواهید که برای شما هایکو بنویسد.

کمپانی Instacart که در زمینه فروش و تحویل مواد غذایی در ایالات متحده و کانادا ‍فعالیت می‌کند یک ربات مبتنی بر ChatGPT راه‌اندازی کرده است که می‌تواند با پیشنهاد دستور‌العمل‌ها و ایجاد خودکار لیست خرید مورد نیاز به مشتریان کمک کند. به طور مشابه، برنامه Shopify’s Shop دقیقا همانند یک دستیار خرید شخصی به کاربران کمک می‌کند تا محصولات و مارک‌های گوناگون را جستجو کنند و چیزهای مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

کاربرد ChatGPT در برنامه‌های آموزشی نیز در حال افزایش است. Quizlet از Q-Chat  رونمایی کرد که یک برنامه تدریس با استفاده از  هوش مصنوعی  است. این برنامه، انعطاف‌پذیرتر از آزمون‌ها و درس‌های ثابت موجود در کتاب‌های درسی است که باید برای همه دانش آموزان مناسب باشند، این یکی با نیازهای شخصی کاربران مختلف کاملا سازگار است.

اپلیکیشن Speak یک برنامه آموزش انگلیسی‌ پرکاربرد در کشور کره جنوبی است و از Whisper استفاده می‌کند تا به مردم محلی در فراگیری زبان انگلیسی کمک کند. این برنامه به بازارهای جدید نیز در حال گسترش است.

در اینجا می‌توانید درباره قیمت‌گذاری ChatGPT API اطلاعات بیشتری کسب کنید. نمونه‌های اختصاصی نیز برای شرکت‌هایی در دسترس هستند که می‌خواهند تجربه قابل اعتمادتری داشته باشند (در غیر این صورت این بات بر روی یک نمونه مشترک اجرا می‌شود که عملکرد آن با توجه به بار روی سرور متفاوت خواهد بود).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH