تراشه A17 Bionic اپل نقطه قوت فروش سری آیفون 15 پرو خواهد بود

تراشه آینده سری A اپل موسوم به A17 Bionic سروصدای زیادی را در دنیای فناوری به‌راه انداخته است. گزارش‌های منتشر شده از تامین‌کنندگان فعال در زنجیره تامین آیفون‌های اپل نشان می‌دهند که تراشه مورد استفاده در مدل‌های آینده آیفون از نظر مشخصات فنی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه خواهد کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تراشه A17 Bionic با 35 درصد بهره‌وری انرژی بهتر نسبت به تراشه A16 Bionic و پیشرفت‌های نامشخص در زمینه عملکرد روانه بازار خواهد شد. طبق گزارش‌ها فرآیند 3 نانومتری مورد استفاده در تراشه A17 Bionic چگالی ترانزیستوری بالاتری را ارائه نموده و این موضوع موجب بهبود عملکرد و کاهش میزان مصرف انرژی توسط تراشه خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها اپل کل ظرفیت تولید نخستین مرحله از فرآیند جدید N3 کمپانی TSMC را خریداری و رزرو نموده است. بدین‌ترتیب اپل تنها بازیگر اصلی بازار است که در سال 2023 از فرآیند تولید 3 نانومتری استفاده می‌کند. کمپانی‌های رقیب در زمینه تولید تراشه شامل کوالکام و مدیاتک، تراشه‌های 3 نانومتری خود را توسعه نخواهند داد؛ چرا که مدیاتک به هزینه‌های بالای تولید اشاره نموده و کوالکام نیز رویکرد انتظار و تماشا را در پیش گرفته است.

انتظار می‌رود که گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با تراشه A17 Bionic روانه بازار شوند. تامین‌کنندگان معتقدند که ارتقاء قابل‌توجه این تراشه موجب افزایش تقاضا برای سری آیفون 15 پرو خواهد شد. همچنین شایعات نشان می‌دهند که این دستگاه‌ها با دوربین پریسکوپی، دکمه‌های حالت جامد (solid-state) برای پاور و تنظیم میزان بلندی صدا، تغییرات جزئی در طراحی و دوربین با حسگر جدید سونی عرضه خواهند شد.

بعلاوه انتظار می‌رود که مدل استاندارد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس مجهز به تراشه A16 Bionic باشند. همچنین هر 4 دستگاه جدید احتمالا از درگاه USB-C استفاده خواهند کرد. این گجت‌ها نخستین مدل‌های آیفون با استاندارد شارژ جدید محسوب می‌شوند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز همانند سری آیفون 14 پرو مجهز به حفره داینامیک آیلند باشند.

انتظار می‌رود که تراشه A17 Bionic و ویژگی‌های شایعه شده برای سری آیفون 15 موجب افزایش میزان تقاضا برای تعویض گوشی در میان کاربران مدل‌های قدیمی آیفون شوند. تصمیم اپل برای رزرو نمودن کل ظرفیت نخستین مرحله از تولید تراشه با استفاده از فرآیند N3 شرکت TSMC موجب برتری قابل توجه غول کوپرتینویی نسبت به رقبای خود شده است.

به‌طور کلی انتظار می‌رود که تراشه A17 Bionic با وجود عملکرد بهتر، بهره‌وری انرژی بالاتر و ویژگی‌های جدید خود به گزینه‌ای جذاب برای مصرف‌کنندگان تبدیل شود. سری آیفون 15 مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد و آماده است تا پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدل‌های نسل قبلی ارائه نماید.

اکنون جالب خواهد بود که ببینیم رقبای اپل نسبت به استفاده این شرکت از فناوری 3 نانومتری در جدیدترین تراشه‌های خود چه واکنشی نشان خواهند داد.

1 در مورد “تراشه A17 Bionic اپل نقطه قوت فروش سری آیفون 15 پرو خواهد بود”

  1. ‌واقعاً عالی شد. این رقابت شرکت ها بر سر تراشه درنهایت به نفع مصرف کننده است. بهبود عملکرد و سرعت و مصرف انرژی کمتر تو تراشه هشتدنسل چهار واقعا هیجان‌انگیزه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH