متا تا پایان سال جاری میلادی هوش مصنوعی را به واتس‌آپ، اینستاگرام و مسنجر اضافه می‌کند

با گذشت 3 ماه از سال 2023 اکنون مشخص شده که محوریت محصولات و خدمات فناوری عرضه شده طی سال جاری میلادی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خواهد بود.

رقابت به‌راه افتاده توسط ربات چت هوشند ChatGPT؛ محصول شرکت OpenAI موجب شده تا ‌غول‌های دنیای فناوری نظیر مایکروسافت اقدام به عرضه موتور جستجو جدید Bing مبتنی بر هوش مصنوعی نمایند. از سوی دیگر گوگل نیز جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود موسوم به Bard را در دسترس عموم قرار داد.

اکنون متا؛ غول فناوری آمریکایی و مالک پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام اعلام کرده که طی سال جاری میلادی این شرکت در صدد افزودن هوش مصنوعی به سرویس‌های فعلی خود نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و مسنجر است.

مارک زاکربرگ؛ رئیس شرکت Meta Platforms و بنیان‌گذار فیس‌بوک اخیرا در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده که این شرکت در حال ایجاد یک گروه محصول رده بالای جدید در متا با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد است. این اقدام با هدف افزایش سرعت فعالیت‌های متا در صنعت هوش مصنوعی اجرا خواهد شد.

متا در بیانیه اخیر خود اعلام کرده که این شرکت در افق زمانی بلند مدت به‌دنبال تمرکز بر توسعه شخصیت‌های هوش مصنوعی بوده و این موضوع با روش‌های مختلف می‌تواند به مردم کمک کند. همچنین در این بیانیه اعلام شده که هوش مصنوعی می‌تواند در سبد محصولات فعلی کمپانی مانند واتس‌آپ، اینستاگرام و مسنجر ادغام شود.

مارک زاکربرگ در این بیانیه خاطرنشان می‌کند: “ما در حال بررسی تجربیات با متن (نظیر چت‌ها در واتس‌آپ و مسنجر)، با تصاویر (مانند فیلترهای خلاقانه اینستاگرام و فرمت‌های تبلیغاتی) و با تجارب ویدیویی و چند وجهی هستیم.”

بعلاوه گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد که تیم هوش مصنوعی در متا توسط فردی با نام Ahmad Al-Dahle رهبری می‌شود. این فرد یک مدیر اجرایی در زمینه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی محسوب می‌شود. وی گزارش فعالیت‌های تیم خود را مستقیما در اختیار کریس کاکس؛ مدیر تولید متا قرار می‌دهد. بر اساس اعلام گزارش، این پدیده به وضوح نشان‌دهنده تصمیم متا برای ادغام هوش مصنوعی در طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات آنلاین خود است.

با این‌حال متا اذعان می‌کند که این شرکت کماکان در مرحله رشد هوش مصنوعی قرار دارد. در واقع اظهارات متا نشان می‌دهند که این شرکت پیش از دستیابی به تجربیات واقعا آینده‌نگر بایستی کارهای اساسی زیادی را انجام دهد.

مارک زاکربرگ در قسمت پایانی بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان می‌کند که وی بابت کلیه دستاوردهای آینده متا در این مسیر بسیار هیجان‌زده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH