چگونه از سوشال مدیا برای رشد سایت کمک بگیریم

با توجه به گسترش حضور اینترنت در زندگی مردم، تمرکز صاحبان کسب و کار نیز برای حضور فعال در فضای دیجیتال افزایش پیدا کرده است. از آنجایی که بهترین راه برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال طراحی یک سایت بهینه است، این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به اهمیت حضور کسب و کارها در سوشال مدیا و بررسی تأثیر آن بر رشد وب سایت بپردازیم.

 

متخصصان دیجیتال مارکتینگ معتقدند یکی از موثرترین راه‌ها برای بهینه سازی سایت، بکارگیری سئو خارجی یا سئو خارج از صفحه است. در واقع سئو خارجی به آن دسته از استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی گفته می‌شود که در خارج از محیط وب سایت انجام می‌شوند تا رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود دهند. یکی از روش‌های موثر برای بهبود سئو خارجی وب سایت، «ایجاد صفحه در رسانه‌های اجتماعی و کمک گرفتن از سوشال مدیا» است.

امروزه سوشال مدیا به ابزاری مهم برای رشد سایت تبدیل شده است. به همین خاطر، می‌توانید با طراحی یک استراتژی بازاریابی صحیح، از طریق حضور در رسانه‌های اجتماعی اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و از رقبا فاصله بگیرید. با توجه به اینکه حضور موثر در سوشال مدیا تنها یکی از روش‌های سئو خارجی است، با شرکت در دوره‌های آموزشی سئو خارجی می‌توانید سریع‌تر سایت خود را توسعه دهید. به همین خاطر ما شرکت در دوره سئو خارجی ژاکت را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا در یک دوره کامل با آموزش سئو خارجی و روش‌های بکارگیری آن آشنا شوید.

 

سوشال مدیا، دریچه‌ای رو به رشد کسب و کار

منظور از سوشال مدیا، همان رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین است که شما می‌توانید از آن‌ها برای به اشتراک‌گذاری محتوای متنی و تصویری استفاده کنید.

با گسترش استفاده مردم از تلفن‌های همراه و حضور آن‌ها در سوشال مدیا، مدیران وب سایت نیز تصمیم گرفته‌اند تا از این فرصت برای بازاریابی خدمات خود استفاده کنند.

از مزایای ارزشمند حضور کسب و کارها در سوشال مدیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

●       افزایش آگاهی از برند

محبوبیت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در میان مردم باعث شده تا مدیران وب سایت بتوانند از این طریق خدمات خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و آگاهی مردم را نسبت به فعالیت خود افزایش دهند. این موضوع می‌تواند تاثیر چشمگیری در افزایش مشتریان بالقوه یک وب سایت داشته باشد.

●       افزایش تعامل با مخاطبان

سوشال مدیا فرصتی را برای مدیران وب سایت فراهم می‌کند تا بتوانند تعامل خود را با مشتریان افزایش دهند.

●       دسترسی به مخاطبان بیشتر

یکی از مهم‌ترین اهداف مدیران وب سایت از حضور در پلتفرم‌های سوشال مدیا، دستیابی به مخاطبان بیشتر و مشتریان جدید است،‌ زیرا هرچه افراد بیشتری بتوانند تبلیغات یک وب سایت را ببینند، آمار بازدید از وب سایت نیز با احتمال بیشتری افزایش پیدا می‌کند.

●       وفادارسازی مشتریان

وب سایت‌ها می‌توانند با حضور موثر در رسانه‌های اجتماعی، محتوایی را ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند که منجر به افزایش آگاهی کاربران از برند آن‌ها شود؛ در نتیجه اعتبار آن‌ها در میان مخاطبان بیشتر می‌شود و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل می‌کند.

●       افزایش ترافیک ورودی سایت

افراد با به اشتراک‌ گذاری لینک‌های وب سایت خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانند ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنند. این موضوع می‌تواند تاثیر بالایی بر میزان فروش و سود آن‌ها داشته باشد.

در واقع سوشال مدیا، یکی از راه‌های موثر در بهبود سئو خارجی است که به‌صورت غیرمستقیم می‌تواند آمار بازدید از وب سایت شما را افزایش دهد تا بتوانید با احتمال بیشتری سود خود را افزایش دهید.

به همین خاطر، توجه به این نکته ضروری است که حضور کسب و کارها در رسانه‌های اجتماعی نمی‌تواند جایگزینی برای داشتن یک وب سایت مستقل باشد و سوشال مدیا تنها مانند یک کاتالیزور برای افزایش فروش کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکات مهم برای حضور موفق کسب و کار در سوشال مدیا

شما برای آنکه بتوانید حضوری موثر در سوشال مدیا داشته باشید، چند نکته مهم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

۱- مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.

اولین اقدامی که باید برای موفقیت در سوشال مدیا انجام دهید، تعیین مخاطبان هدف است. برای انجام این کار باید با توجه به خدماتی که در وب سایت ارائه می‌دهید، به مواردی از جمله گروه سنی مخاطبان، علایق و ترجیحات آن‌ها توجه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا محتوایی را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان قابل درک باشد و آن‌ها را به بازدید از وب سایت شما ترغیب کند.

۲- اهداف خود از حضور در سوشال مدیا را به‌ طور دقیق مشخص کنید.

پیش از آنکه فعالیت خود را در سوشال مدیا آغاز کنید، باید هدف خود از حضور در این رسانه‌‌ها را مشخص کنید؛ خواه افزایش آگاهی کاربران از برند باشد یا افزایش ترافیک وب‌ سایت، مشخص شدن اهداف کمک زیادی به طراحی استراتژی صحیح و افزایش اثربخشی آن می‌کند.

۳- پلتفرم‌های مناسب را انتخاب کنید.

هر یک از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، کاربران خاص خود را دارند و فضای حاکم بر آن‌ها با دیگری متفاوت است. به همین خاطر، پس از آنکه مخاطبان هدف خود را تعیین کردید و به تصویر روشنی از اهداف خود رسیدید، باید پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان و اهداف تجاری شما دارند.

۴- محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید.

با توجه به اینکه افراد در فضای اجتماعی روزانه با محتواهای زیادی مواجه می‌شوند، تولید یک محتوای با ارزش و متناسب با سلیقه مخاطبان بسیار مهم است.

۵- عملکرد خود در سوشال مدیا را تحلیل کنید.

پس از انجام مراحل بالا، باید میزان اثربخشی تلاش‌های خود در رسانه‌های اجتماعی را تحلیل کنید و میزان سود و زیان خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس وضعیت موجود و به‌صورت آگاهانه تصمیم بگیرید. در همین راستا، شرکت گوگل ابزار ارزشمندی به نام «آنالیتیکس» را به بازار عرضه کرده است.

شما با استفاده از آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید که کاربران از طریق کدام پلتفرم اجتماعی وارد وب سایت شما شده‌اند، نرخ ترافیک وب سایت شما چقدر است و آیا استراتژی بازاریابی شما صحیح بوده یا خیر.

با توجه به اینکه این ابزار تخصصی است و استفاده از آن به دانش و مهارت خاص خود نیاز دارد، متخصصان ژاکت آکادمی در یک دوره جامع و کامل تحت عنوان «آموزش گوگل آنالیتیکس ga4 »، کلیه اصول مربوط به آنالیتیکس و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید با خیال راحت وب سایت خود را از نظر سئو خارجی بهینه کنید.

همانطور که می‌دانید سرچ کنسول گوگل یکی از ابزارهای قدرتمند برای بهینه‌سازی و سئو سایت است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید کلماتی که کاربران با استفاده از آن‌ها وارد سایت شما می‌شوند بررسی و تحلیل کنید و آن‌ها را در سوشال مدیای کسب و کار خود به کار بگیرید. به این صورت رتبه کلمه کلیدی‌های شما در صفحات نتایج گوگل بهتر شده و ارتقا پیدا می‌کنند.

بنابراین لازم است تا کسب و کارها نحوه کار با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند. به همین خاطر، آکادمی ژاکت تمامی اصول مهم برای سئو یک وب سایت را در دوره آموزش گوگل سرچ کنسول جمع‌آوری کرده است تا با شرکت در آن بتوانید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH